Gå til innhold

SAMLETEST: Hodetelefoner over 10 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt merkelig at Beyerdynamic DT 1770 Pro ikke er med her? Koster ikke 10 000 kr, men vil tro den er i samme selskap hva gjelder lydkvalitet. :)

Hvordan er det merkelig? Står tydelig at testen er av hodesett som koster mer enn 10 000 kr.

DT 1770 Pro koster langt mindre enn det.

Om de skulle åpne opp for klokker under 10k, så er det mange andre som kunne vært med - fra typ Denon, B&W og Beyerdynamic.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Litt merkelig at Beyerdynamic DT 1770 Pro ikke er med her? Koster ikke 10 000 kr, men vil tro den er i samme selskap hva gjelder lydkvalitet.  :) 

 

:lol:

 

Beyerdynamic er kanskje en klasse mer legitim enn beats by dre og gaming-headsets med 7.1 virtuell surround, men DT 1770 Pro ligger mye nærmere den klassen enn klokkene i denne testen. Enig i at fler klokker burde vært med i testen, men da fra legitime produsenter som Audeze, HIFIMAN, Fostex, Focal, Grado eller Mr.Speakers, evnt Beyerdynamic t5p

Endret av Tromb0ne
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Litt merkelig at Beyerdynamic DT 1770 Pro ikke er med her? Koster ikke 10 000 kr, men vil tro den er i samme selskap hva gjelder lydkvalitet. :)

Hvordan er det merkelig? Står tydelig at testen er av hodesett som koster mer enn 10 000 kr.

DT 1770 Pro koster langt mindre enn det.

Om de skulle åpne opp for klokker under 10k, så er det mange andre som kunne vært med - fra typ Denon, B&W og Beyerdynamic.

Ja, med andre ord burde testen omhandlet premium hodetelefoner (eventuelt toppmodeller), i stedet for å låse seg til et minimum budsjett. Dette da det er litt dumt at Tek kårer en vinner bare fordi andre merker ikke overpriser. Jeg tror glatt DT 1770 Pro ville hamlet opp med disse.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Litt merkelig at Beyerdynamic DT 1770 Pro ikke er med her? Koster ikke 10 000 kr, men vil tro den er i samme selskap hva gjelder lydkvalitet. :)

Hvordan er det merkelig? Står tydelig at testen er av hodesett som koster mer enn 10 000 kr.

DT 1770 Pro koster langt mindre enn det.

Om de skulle åpne opp for klokker under 10k, så er det mange andre som kunne vært med - fra typ Denon, B&W og Beyerdynamic.

Ja, med andre ord burde testen omhandlet premium hodetelefoner (eventuelt toppmodeller), i stedet for å låse seg til et minimum budsjett. Dette da det er litt dumt at Tek kårer en vinner bare fordi andre merker ikke overpriser. Jeg tror glatt DT 1770 Pro ville hamlet opp med disse.

Om du mener Sony, Sennheiser og AKG overpriser sammenlignet med BD tror jeg du må tilbake til tegnebordet. Og om du mener DT 1770 P hører hjemme i premiumsegmentet vil jeg anbefale deg å høre på et par premium-klokker. Du kommer til å få opp øynene for en ny verden :-)

Endret av Tromb0ne
Lenke til kommentar

 

 

Litt merkelig at Beyerdynamic DT 1770 Pro ikke er med her? Koster ikke 10 000 kr, men vil tro den er i samme selskap hva gjelder lydkvalitet. :)

Hvordan er det merkelig? Står tydelig at testen er av hodesett som koster mer enn 10 000 kr.

DT 1770 Pro koster langt mindre enn det.

Om de skulle åpne opp for klokker under 10k, så er det mange andre som kunne vært med - fra typ Denon, B&W og Beyerdynamic.

Ja, med andre ord burde testen omhandlet premium hodetelefoner (eventuelt toppmodeller), i stedet for å låse seg til et minimum budsjett. Dette da det er litt dumt at Tek kårer en vinner bare fordi andre merker ikke overpriser. Jeg tror glatt DT 1770 Pro ville hamlet opp med disse.

Ja tror det fort kan bli placebo i dette sjiktet. Når man ikke har blindtester vil fort den dyreste vinen vinne. Akg q701 eller sennheiser hd650 kan jeg tenke meg fint kunne være i denne testen. Beyerdynamic er et knallbra merke også. En ting jeg savner I denne testen er litt mer utfyllende tekst rundt hver og enkel hodetelefon. Er litt rart at det dyreste som blir testet på tek får minst tekst. Syns egentlig tester av et produkt av gangen er bedre enn hva er best, siden lyd uansett er subjektivt, og ørene våres er forskjellige.

Lenke til kommentar

Noen liker dyre hodetelefoner og noen andre liker dyre skjermkort i Sli.

 

Selv om jeg helst vil bruke pengene på dyre skjermkort.

 

Skjermkort er min favoritt også? men det er egentlig galskap å bruke 15 - 20.000 kr på skjermkort som jeg håper å ha i to år før det begynner å krible oppgraderings fingrene. Redd det blir kortere geforce 1180 er vel like om hjørne ?. Mens disse klokkene har du vel vesentlig lengre, tviler på at disse vill havne på e-avfall dynga innenfor en fem års periode. Noe som er høyst sannsynlig for mine 980 kort :) hvis jeg skulle valgt en hobby etter økonomi ville nok data kommet langt ned på lista :)
Lenke til kommentar

BD-fanboys slår til igjen. Ikke overraskende egentlig.

 

At testen burde hatt med Audeze, HifiMan, Grado osv, som alle har gode modeller over 10000kr er nok et godt tips.

Har prøvd HiFiMan, Grado, Focal og til og med Stax. Ser ikke hvorfor disse skal være bedre enn Beyerdynamic. :) Nå er jo god lyd subjektivt, men da blir det også litt flåsete å hevde motsatt, at Beyerdynamic er så mye dårligere. Til prisen, er det etter min mening ingenting som slår DT 770 Pro, og ettersom Beyer har ekstremt god verdi for pengene,  er det ikke et megadumt argument at storebror DT 1770 Pro vil stå side til side med de som er med i testen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

BD-fanboys slår til igjen. Ikke overraskende egentlig.

 

At testen burde hatt med Audeze, HifiMan, Grado osv, som alle har gode modeller over 10000kr er nok et godt tips.

Har prøvd HiFiMan, Grado, Focal og til og med Stax. Ser ikke hvorfor disse skal være bedre enn Beyerdynamic. :) Nå er jo god lyd subjektivt, men da blir det også litt flåsete å hevde motsatt, at Beyerdynamic er så mye dårligere. Til prisen, er det etter min mening ingenting som slår DT 770 Pro, og ettersom Beyer har ekstremt god verdi for pengene,  er det ikke et megadumt argument at storebror DT 1770 Pro vil stå side til side med de som er med i testen. 

 

Det kan umulig være vanskelig å lese kriteriene for testen, at headsettet skal koste over 10000. Men du understreker jo poenget mitt, at etter din mening slår ingenting DT770. At kriteriene ikke er oppfylt er da irrelevant for deg, siden du mener at DT770 er best uansett. Det kan vel ikke defineres bedre som fanboy enn det. :)

Etter mening koster ikke den 10000. Og jeg tror heller ikke du har hørt spesielt mye heller slik du uttaler deg her. 

 

Du må jo gjerne be om en test der målet er bang for buck. Skal bare se på at BDene dine kommer høyt opp. Men ikke gå helt i kjellern om de ikke vinner testen da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor bruke så mye penger på noen øreklokker som absolutt ikke har aktiv støydemping. Nytter lite med klokker til 20.000 når du sitter i et fly eller en annen plass med mye støy. Da blir dette et forstyrrende moment bokstavlig talt. Og de beste på aktiv støydemping er ja: Sony MDR-1000X

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke så mye penger på noen øreklokker som absolutt ikke har aktiv støydemping. Nytter lite med klokker til 20.000 når du sitter i et fly eller en annen plass med mye støy. Da blir dette et forstyrrende moment bokstavlig talt. Og de beste på aktiv støydemping er ja: Sony MDR-1000X

 

Hvorfor tror du at dem ikke har svindyre hodetelefoner med aktiv støydemping? 

Hvorfor må disse svindyre hodetelefonene ha forsterker? Når man betaler så mye for hodetelefonen bør dem jo kunne låte knall ut av en telefon  :roll:

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...