Gå til innhold

Xbox-sjefen: – Hvorfor bryr du deg om 60 bilder per sekund?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Han mener uansett at det ikke er hensiktsmessig å gå inn for å gjøre 60 bilder per sekund til standard, da det ikke vil være smart på pålegge spillbransjen slike krav, samt at bransjen uansett har et insentiv til å gi spillerne den beste opplevelsen.

 

Så det han egentlig sier er at hardware'n ikke er sterk nok til å gjøre "begge deler" / alle tingene på en gang. Spillutvikleren må velge hvor optimaliseringen bør ligge, ikke Microsoft.. (blir også sagt)

Endret av G
  • Liker 4
Lenke til kommentar

At det er forskjellige meninger om hva som er viktigst av bildefrekvens og høyere oppløsning eller detaljnivå er ganske tydelig. 

Hvis man ikke med "verdens kraftigste konsoll" kan få begge deler, forventer jeg i det minste at man kan velge. En av de beste tingene med å spille på PC er at selv om man ikke har de beste komponentene kan man i stor grad fortsatt velge hva man vil prioritere. 

 

Det savner jeg når jeg spiller Xbox og PS4.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eg spiller stortsett bare pc, men kjøpte meg Horizon Zero Dawn til min nerstøva PS4 igår, og det var ganske merkbart, men nå spiller eg stortsett skytespill på 144+ og di andre store AAA spilla på PCen min på 90+

 

ot: Horizon er et fantastisk spill, så avogtil må du bare bite i det sure eple, for noen spill må du få med deg, sjøl om det er 30fps eller ikkje :)

 

Det gjekk greit etter ein stund, men var generelt irriterende, men eg trur det er litt med ka du er vandt til. Eg trur folk som er vandt til å spille på konsoll synes det er greit for 3rd person rpg spill, selv om eg synes det er irriterende, det skal sies at å spille med 30fps på ein konsoll med ein kontroller ikkje føles like forferdeligt som med mus og tastatur der du har ekstremt raske bevegelser i bilde. Selv kommer eg til å holde meg til PC på alle spilla som er muligt.

Lenke til kommentar

Det som er flaut er jo at man i det hele tatt snakker om spill som ikke kjører i 60 fps, når man på PC har hatt det i over 20 år uten problemer. Sånn blir det når de som lager konsollspill kun tenker på grafikk i stedet for spillbarhet.

Nei det er rart, hadde skjønt det om diskusjonen var å gå fra 60 til 120, som i seg selv ikke er en urelevant diskusjon :) men 30fps.... passiv fyr han der

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp, trenden er blitt sånn. Og når Phil går ut og sier sånne ting som dette, kommer det nok til å fortsette. Blir nok PC spilling framover, men må ha ein obligatorisk PS4 Pro pga av noen spill som ikkje kan ungås 

 

Men har Xbox noen spill som er eksklusive? Har ikkje sett et enda, hvertfall ikkje som har merka seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, trenden er blitt sånn. Og når Phil går ut og sier sånne ting som dette, kommer det nok til å fortsette. Blir nok PC spilling framover, men må ha ein obligatorisk PS4 Pro pga av noen spill som ikkje kan ungås 

 

Men har Xbox noen spill som er eksklusive? Har ikkje sett et enda, hvertfall ikkje som har merka seg.

Det meste gis også ut på PC nå så vidt jeg har skjønt, så sånn sett er det lite som bare er på Xbox-konsollen

Lenke til kommentar

Han sier jo ikke at det er uviktig, men at det ville vært helt feil å påtvinge utviklere å treffe 60FPS. Han er opptatt av utviklere får holde på med det de selv vil, og bruke kraften i maskinvaren på den måten de finner mest hensiktsmessig.

 

Man må huske at mesteparten av de som kjøper konsoller bryr seg ikke nevneverdig om bildefrekvens og andre tekniske aspekter, for de vet ikke engang hva det er. Det er jo ingen hemmelighet at det er en kraftig PC som gjelder om du til en hver tid vil ha den beste grafiske ytelsen.

 

Litt off-topic på slutten her, men Phil Spencer må forøvrig sies å være en av de mest sympatiske personene i spillbransjen i dag. Synd for Microsoft at han ikke ledet Xbox-gruppen når de jobbet med den første utgaven av Xbox One.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han sier jo ikke at det er uviktig, men at det ville vært helt feil å påtvinge utviklere å treffe 60FPS. Han er opptatt av utviklere får holde på med det de selv vil, og bruke kraften i maskinvaren på den måten de finner mest hensiktsmessig.

 

Man må huske at mesteparten av de som kjøper konsoller bryr seg ikke nevneverdig om bildefrekvens og andre tekniske aspekter, for de vet ikke engang hva det er. Det er jo ingen hemmelighet at det er en kraftig PC som gjelder om du til en hver tid vil ha den beste grafiske ytelsen.

 

Litt off-topic på slutten her, men Phil Spencer må forøvrig sies å være en av de mest sympatiske personene i spillbransjen i dag. Synd for Microsoft at han ikke ledet Xbox-gruppen når de jobbet med den første utgaven av Xbox One.

 

30 fps er jo nettopp et resultat av å prioritere grafisk ytelse over gamleplay. Det er ikke hensiktsmessig å ha 30 fps på så mange spill, men produsentene mener bedre grafikk selger bedre.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...