Gå til innhold

Grusomhetene står i kø i Call of Cthulhu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper seriøst dette blir bra, og i stil med Lovecrafts historier. Med andre ord sterk fokus på psykologisk skrekk, og ikke bare en rekke jump scares mens man løper rundt og skyter på alt som rører seg. Det jeg er mest skeptisk til er hvordan de skal få det til i spillform. Men det jeg rakk å spille av Drak corners of the earth (før det begynte å kræsje hele tiden) lovet rimelig bra. Mener Prisoer Of Ice også var basert på Lovecraft, og godt mulig Shadow of the comet. Begge to var også bra. Så det er mulig å lage et bra Lovecraft-spill, hvis de våger å la det bygge seg opp, og ikke bare bli redusert til en gørrkjedelig skytebane.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk digger sånt, jeg blir så stressa og ukomfortabel at det er vondt. Får dere kick av å være pissredde? :)

 

Er ikke alle som blir pissredde. Jeg blir ikke, men jeg elsker atmosfæren i sånne spill. Kan få litt små panikk om monster springer etter meg og sånt, men det er bare morro!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lovecraft er en mythos det burde være fullt mulig å lage seriøst bra video/pc-spill av - bare se på de fantastiske brettspillene! Samme opplevelse som Schreiber - Dark corners of the earth kom jeg aldri helt i gang med da det allerede var for gammelt for steam da jeg skaffet det. Foreløpig er det ingenting som kommer i nærheten av Silent Hill-mythosen digitalt, og det skal svært mye til å skyve SH 2 ned av tronen som et av tidenes beste spill for meg - stemning, story, musikk....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...