Gå til innhold

– Dette er den beste mobiltelefonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Noen som legger merke til at alle har stooor skjerm. Er Amerikanere veldig svaksynte kanskje?

Det er da vel ingenting nytt at amerikanere foretrekker store ting?

 

 

Sant nok. Bare å se på maten der borte det. Og folka...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som legger merke til at alle har stooor skjerm. Er Amerikanere veldig svaksynte kanskje?

Jeg har en 6" selv og har 20-20 syn. Samme størrelse som en iphone 7 plus (1mm høyere, 1mm smalere og litt tynnere). Jeg har nok hva du vil kalle "store mannehender" men en iphone med samme skjermstørrelse hadde nok blitt for stor. Heldigvis er resten av bransjen ganske flinke på å lage mobiler med høy STB-ratio.

 

Den neste mobilen min skal helst ha like stor eller større skjerm, kan gå ned 0,2" men det er maks. Rett og slett deilig med stor skjerm :)

 

Edit: La inn feil dim, 1mm lavere, 2mm bredere og litt tykkere er rett :)

Endret av aaaight
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Audi er jo unektelig et kvalitetsmerke. Er bare så synd at de som kjører bilene generelt oppfører seg som idioter.

 

Kjøpt og betalt argumentet begynner å bli oppbrukt, forsøk noe nytt.

 

Mener du Audioter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Noen som legger merke til at alle har stooor skjerm. Er Amerikanere veldig svaksynte kanskje?

Jeg har en 6" selv og har 20-20 syn. Samme størrelse som en iphone 7 plus (1mm høyere, 1mm smalere og litt tynnere). Jeg har nok hva du vil kalle "store mannehender" men en iphone med samme skjermstørrelse hadde nok blitt for stor. Heldigvis er resten av bransjen ganske flinke på å lage mobiler med høy STB-ratio.

 

Den neste mobilen min skal helst ha like stor eller større skjerm, kan gå ned 0,2" men det er maks. Rett og slett deilig med stor skjerm :)

 20-20

Edit: La inn feil dim, 1mm lavere, 2mm bredere og litt tykkere er rett :)

20-20 syn; Hva er det? Skjønner at det er normalsyn,men aldri sett betegnelser tidligere. Jeg har selv 100-125 syn, dvs 25% bedre enn normalt, men likevel irriterer såkallte toppskjermer meg med lav visualitet i sterkt lys.

Lenke til kommentar

20-20 syn; Hva er det? Skjønner at det er normalsyn,men aldri sett betegnelser tidligere. Jeg har selv 100-125 syn, dvs 25% bedre enn normalt, men likevel irriterer såkallte toppskjermer meg med lav visualitet i sterkt lys.

 

Søk på "20/20 vision"

 

Det er et mål på hvor klart du kan se ting på avstand. Så med 20/20 syn så betyr det at du ser bra. Det er derimot bare en form for måling, og et enkelt tall kan ikke bestemme hvor bra en ser.

 

 

Uansett folk kjøper ikke store skjermer fordi de ser dårlig. Jeg har eksempelvis en rad med tall på mobiltastaturet mitt, så selv om skjermen er større, er ikke bokstavene nevneverdig større. Jeg får rett og slett bare plass til mer. Som er grunnen til at folk kjøper større skjerm, de vil ha plass til mer. Det er det samme med bærbare, PC skjermer, Tver osv. Større er bedre. Vel, ulempen blir jo at den tar mer plass, så opptil hvor mye plass du kan tolerere at den tar. Som Android produsenter er ganske gode på å finne.

 

 

Det at det er vanskeligere å se hva som er på mobilen i sterkt lys gjelder alle skjermer. Så forstår ikke hva du mener med "såkalte toppskjermer". Teknologien er ikke god nok enda, enkelt og greit. Sterkt sollys konkurrerer med lyset fra mobilen. Og det er ikke merkelig at den store gasskjempen klarer å produsere kraftigere lys en en liten dings på et lite batteri. Kontrast blir og visket bort. Samsungs AMOLED har jo uendelig kontrast, men i møte med sterkt sollys så reduseres det til rundt 1:130. 1:1000 er vanlig for LCD skjermer i et mørkt rom. Så AMOLED har fordelen med bedre kontrast enn LCD (LCD blir enda svakere enn 1:130), mens LCD klarer høyere maksimal lysstyrke vanligvis. Det har vært mye forbedringer her da, så anbefaler deg å prøve en helt ny toppmodell, om du ikke har.

Lenke til kommentar

 

20-20 syn; Hva er det? Skjønner at det er normalsyn,men aldri sett betegnelser tidligere. Jeg har selv 100-125 syn, dvs 25% bedre enn normalt, men likevel irriterer såkallte toppskjermer meg med lav visualitet i sterkt lys.

 

Søk på "20/20 vision"

 

Det er et mål på hvor klart du kan se ting på avstand. Så med 20/20 syn så betyr det at du ser bra. Det er derimot bare en form for måling, og et enkelt tall kan ikke bestemme hvor bra en ser.

 

 

Uansett folk kjøper ikke store skjermer fordi de ser dårlig. Jeg har eksempelvis en rad med tall på mobiltastaturet mitt, så selv om skjermen er større, er ikke bokstavene nevneverdig større. Jeg får rett og slett bare plass til mer. Som er grunnen til at folk kjøper større skjerm, de vil ha plass til mer. Det er det samme med bærbare, PC skjermer, Tver osv. Større er bedre. Vel, ulempen blir jo at den tar mer plass, så opptil hvor mye plass du kan tolerere at den tar. Som Android produsenter er ganske gode på å finne.

 

 

Det at det er vanskeligere å se hva som er på mobilen i sterkt lys gjelder alle skjermer. Så forstår ikke hva du mener med "såkalte toppskjermer". Teknologien er ikke god nok enda, enkelt og greit. Sterkt sollys konkurrerer med lyset fra mobilen. Og det er ikke merkelig at den store gasskjempen klarer å produsere kraftigere lys en en liten dings på et lite batteri. Kontrast blir og visket bort. Samsungs AMOLED har jo uendelig kontrast, men i møte med sterkt sollys så reduseres det til rundt 1:130. 1:1000 er vanlig for LCD skjermer i et mørkt rom. Så AMOLED har fordelen med bedre kontrast enn LCD (LCD blir enda svakere enn 1:130), mens LCD klarer høyere maksimal lysstyrke vanligvis. Det har vært mye forbedringer her da, så anbefaler deg å prøve en helt ny toppmodell, om du ikke har.

 

Takker for seriøst svar.

 

Nå har det seg slik at jeg har en øyensykdom som det norske helsevesen klassifiserte som mulig blindhet innen en mannsalder. Dette nektet jeg å akseptere og startet min egen sjekk og vurdering, av det ene øyet, faktisk verden over. Tilbakemeldingene fra såkallt topp eksperter i Norge gav klar beskjed om at fortsatte jeg slik så ville jeg bli blind innen kort tid. Faktum er at jeg på det øyet har hatt 125% syn, 25% over normalen, hele tiden. På det andre øyet, som helsevesenet i Norge tok seg av var helt nede i 5%. Nå har jeg selv tatt grep på det øyet også og er oppe i 80% syn med forhåpninger om 125% innen 6 måneder. Nok om det, bare for å sette i perspektiv hvor obs jeg er på godt syn. Ang div skjermer undrer det meg hvorfor det er umulig å finne portable uniter (telefoner, laptoper etc,) med samme intensitet som man ser på alle reklameskjermer i storbyer verden over på mange bygg. Der har man stjerneklare bilder i kraftig sollys selv rundt ekvator. Skjønner dette er et energispørsmål. Men; man trenger kanskje denne intensiteten kun noen minutter i løpet av 24 timer, ute i sterkt sollys. Hvorfor finnes ikke dette? Er utdannet elektroinginør og vet at dagens batterier lett kan håndtere dette ønsket. Er også innehaver av to IT-butikker i Bangkok, men synes at alle skjermer på mobiler og data er ren søppel uansett topp brand eller ikke. Du nevner fra 1:130 til 1: 1000. Dette er jo null og niks. I min profesjonelle verden opererer vi med verdier på  1:100000 og oppover selv i kraftig dagslys.

Endret av Suntec
Lenke til kommentar

Fra Displaymate:

When Automatic Brightness is turned On, the Galaxy S8 produces up to a very impressive 1,020 cd/m2 (nits) in High Ambient Light, where high Brightness is really needed – which is the brightest Smartphone display that we have ever measured, tied with the Galaxy Note7 and 19% Brighter than the Galaxy S7. As a result of its very high Automatic Brightness and low Reflectance, the Galaxy S8 has a Contrast Rating for High Ambient Light that ranges from 128 to 227, also the highest that we have ever measured for a Smartphone display.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...