Gå til innhold

– Vi ser ikke på PlayStation 4 Pro som en Xbox One X-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Helt enig ... Xbox one X er en konsoll for 4k Hdr tv eiere som ønsker som meg ekte 4k in på tvn.

 

Ekte 4k er jo 4080x2160 :)

Feil, antar du mener DCI 4K som altså er 4096x2160, mens microsoft og de fleste andre som snakker om 4K referer til UHD-1 eller UHDTV som altså er en 4K standard og er 3840x2160
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Helt enig ... Xbox one X er en konsoll for 4k Hdr tv eiere som ønsker som meg ekte 4k in på tvn.

Ekte 4k er jo 4080x2160 :)
Feil, antar du mener DCI 4K som altså er 4096x2160, mens microsoft og de fleste andre som snakker om 4K referer til UHD-1 eller UHDTV som altså er en 4K standard og er 3840x2160

Dci er et farve rom i REC 2020 kontaineren. Og Ms og Sony omtaler UHD som 4k

Lenke til kommentar

AAA spill som er i ekte 4K kan vi vel telle på en hånd til PS4Pro. Og spill som er i 1800p/2160p checkerboard er det vel like få av også. Alt i alt det er få spill til PS4Pro som er i nærheten av ekte 4K. Men ikke bare det. PS4Pro har ikke maskinkraft til å ha 4K assets engang. Så forskjellen burde være ganske så synelig i tiden fremmover. 

 

Men det er jo om utviklere tar jobben ved å optimaliserer for XBX. For akkurat som med PS4Pro så kan utviklere bli slappe. Det har vært så mye rett og slett elendige optimaliserte Pro spill i det siste at jeg kan forstå hvorfor Phil Spencer ordlegger seg som han gjør.

 

PS4Pro er et rimeligere alternativ. Og det vil nok synes i tiden fremmover. Det kommer til å bli liv laga når DigitalFoundry begynner å sammenligne spill når XBX er ute. 

Lenke til kommentar

Xbox one X kan tvinge utviklere å få ut mere at Ps pro.

 

Microsoft kan ikke tvinge utviklere til å gjøre noe. Det har vært klart lenge at det er helt opp til utviklerne hvordan dem vil ta ibruk den ekstra maskin kraften.

 

Edit: Ser at jeg missforstod hva du skrev. Men ja forhåpentligvis så får PS4Pro mer fokus nå som det blir 2 konsoller med høyere oppløsning. 

 

Blir interessant å se på salgstallene til Xbox One X i tiden etter lansering hvertfall.

 

Det skal du nok se lenge etter. Ikke engang Sony har gått ut med salgstall til PS4Pro engang. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Hvordan er det med frames per second på denne konsollen? Kan bare huske å høre at Forza spilte i 60fps. Er det sånn med tredjepartispill også?

Det er opp til utviklerne hva dem vil bruke den ekstra kraften til. For native 4K vil det neppe/sjelden være nok krefter til overs for 60FPS med mindre spillet er lagt opp til å kjøre i 60FPS også på XBO S (slik som Forza 7). Mer stabil framerate på XBO X vil nok være normen.

XBO X har ikke så mye kraftigere CPU, så selv i 1080p kan 60fps være problematisk der CPU’en er flaskehalsen.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

De har vel gått ut og sagt noe i den duren selv, har de ikke?

Uansett er vel Sony og MS ute av sync med hverandre nå: hvis Sony lanserer en PS5 i 2019-2021, så kommer vel neppe Microsoft til å lansere en ny maskin i denne perioden? At så mye av hardwaren i Xbox One X er ny/custom gjør jo først og fremst maskinutviklingen til en dyr affære, og enda dyrere om den skal erstattes av en nyere maskin om bare et par år.Sony sin PS4 Pro var vel en langt enklere og billigere oppgradering fra maskinvaren i PS4.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Er egentligt urelevant, siden Xbox One X ikkje har noen spill av interesse som spiller bedre enn på min PC, mens PS4 har mange.

 

Xbox har et stort spill utvalg,har ingenting å klage på av utvalg.Ps4 har 1 eller 2 titler jeg kunne tenkt meg på Xbox bibloteket,men det er ikke nok for at jeg går over til ps fordi bruker opplevelsen er så mye bedre på Xbox,og alle framtidige spill blir å se bedre ut på den nye Xbox.

Lenke til kommentar

 

Er egentligt urelevant, siden Xbox One X ikkje har noen spill av interesse som spiller bedre enn på min PC, mens PS4 har mange.

 

Xbox har et stort spill utvalg,har ingenting å klage på av utvalg.Ps4 har 1 eller 2 titler jeg kunne tenkt meg på Xbox bibloteket,men det er ikke nok for at jeg går over til ps fordi bruker opplevelsen er så mye bedre på Xbox,og alle framtidige spill blir å se bedre ut på den nye Xbox.

Slik snakker en ekte fanboy!

 

Men for å være litt mer seriøs:

Uansett om den nye Xbox-en er 10,20 eller 40 % kraftigere enn PS4Pro så spiller det for folk flest absolutt ingen rolle. Det er bare en brøkdel ( og da snakker vi om en ekstremt liten andel) som idag har PS4 eller PS4Pro som kommer til å skifte beite pga den nye konsollen til Xbox.

 

For det første, og dette kan du benekte så mye du vil, så er det svært få ekslusive titler til Xbox som ville vært interessant for PS4-eiere. Den andre veien er tallene BETYDELIG høyere, så selv om det for deg "bare er 1 eller 2 titler" som er av interesse så spiller ikke det noen stor rolle heller.

 

I store deler av verden er og forblir Xbox en parentes, og det er også helt åpenbart at for casual gamers (utenom amerikanske) så er og vil Playstation være å foretrekke. Det er en merkevare som er så utrolig mye sterkere enn det Xbox er.

 

At du snakker om bedre brukeropplevelse er 100% subjektivt din egen mening, og det er akkurat slike tanker som får folk til å bringe frem fanboy-kommentarer. Spesielt når du også skriver i samme setning at du ikke har PS4 selv, så da kan du umulig vite hvordan en PS4 er i bruk selv. Og nei, selv om du har sett en hos en kompis så er det umulig for deg å lage deg et skikkelig godt bilde av hvordan den er i bruk for det.

 

Isteden burde du vært glad for at begge to konsoller finnes. Det skaper konkurranse, og bidrar til at begge selskapene er nødt til å fornye seg. Det er vel ikke tilfeldig at Microsoft lanserer ny konsoll nå, når de fram til nå i denne generasjons kappløp har måtte se seg selv direkte knust av Sony. Om dette vil bli en suksess eller ende opp som et tapsprosjekt deluxe er det vel ingen som vet ennå, men Microsoft sitter ihvertfall på en forholdsvis stor risk om dette ikke lykkes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...