Gå til innhold

Dette er en iMac ulik alle andre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Litt drøyt at MacBook Pro 15 med kun Kaby Lake-oppdatering koster 4000 kr mer enn forrige, som allerede satte prisrekord. :p

Prisene har gått opp over hele linja. Dollaren er oppe på 8,5 kr for 1 dollar. Kjipe greier.

Jepp, men selv etter moms er det 2000 kr forskjell fra amerikanske priser og norske. Regner med at det bare blir den første perioden ved nylansering.

 

Og "gamle" 2016 Touch Bar, ligger fortsatt pyntelig på 23 000. Så ser egentlig lite grunn til at de skal legge seg på 27 000 nå for basismodell.

Lenke til kommentar

"Vanlige iMacer har faktisk ikke ethernet-tilkobling"

Min iMac har ethernet.

 

Hei alle sammen! Beklager, her er det jeg som har blingset helt. Var overbevist om at de hadde fjernet Ethernet-tilkoblingen i iMac, men den lever jo faktisk videre. Har oppdatert teksten nå! :)

 

- Niklas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint å se at de går for Vega, men med kun én prosessor fra Skylake-X (LGA2066) eller SP (LGA3647, f.eks. Xeon Gold 6150) vil dette bli svindyrt, spesielt for de raskere konfigurasjonene. For folk som trenger mange kjerner har det lenge vært mye mer kostnadseffektivt med systemer med doble (eller enda flere) prosessorer. Det gir også bedre kjølemuligheter og potensielt lavere støy.
Håper på at de i fremtiden vurderer AMD, spesielt når Naples og Threadripper vil gi Intel ordentlig konkurrense både på pris og ytelse.

Dessverre ser Apple fremdeles ikke at mange har behov for en stasjonær maskin med mulighet å velge skjerm selv.
Ikke heller gir iMac-kabinettet noe gode oppgraderingsmuligheter.
Det går ikke engang å oppgradere RAM på Mac mini, Macbook, Macbook Air, Macbook Pro og iMac 21 (kun på 27-tommers-modellen og den nå fire år gamle Mac Pro)!

Jeg hadde veldig gjerne kjøpt en Mac mini eller Pro hvis de blir oppdatert. I dag selger Apple fremdeles akkurat samme modeller som ble lansert i 2014 resp. 2013! (Mac mini er utrolig nok faktisk dyrere nå enn i 2014, siden Apple aldri setter ned priser når modeller blir eldre, og valutakursen har gått opp.)

Fra gårsdagens presentasjon syns jeg det mest spennende var at Apple nå sagt at de skal støtte ekstern GPU!
Når Apple i sine laptops har loddet fast både CPU, GPU, RAM (!) og SSD (!) sånn at de er umulige å oppgradere også av Apple-servicesenter vil vi i fremtiden i hvert fall få mulighet å koble inn en bedre GPU selv.

Endret av Pylons
Lenke til kommentar

Det er nok artikkel-forfatteren som bør sjekke kildene sine, så den samme feilen i live-dekningen også.

Jeg har hatt flere iMacer, alle med ethernet-tilkobling

 

Det var nok den overivrige redigereren (meg) som var overbevist om det motsatte. Godt vi har våkne lesere!

Har fikset feilen nå :)

 

- Niklas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle likt å se en Mac Mini Pro. Samme farge som iMac Pro, 8 Kjerner CPU, Litt høyere enn vanlig Mac mini for plass til dedikert GPU. Mulighet for 32GB ECC minne. Og massevis av USB, Thunderbolt tilkoblinger, Siste gen WI-FI og 10GB ethernett

Endret av Robbins
Lenke til kommentar

 

Litt drøyt at MacBook Pro 15 med kun Kaby Lake-oppdatering koster 4000 kr mer enn forrige, som allerede satte prisrekord. :p

Prisene har gått opp over hele linja. Dollaren er oppe på 8,5 kr for 1 dollar. Kjipe greier.

 

 

For et år siden så lå den på rundt 8.2, dvs 3% lavere. Prisstigningen er vel mer enn 3%?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal tenke om folk er imponert over at Apple klarer å se på Intel sin produktlinje og plukke ut en høyere modell.

 

Tror ingen sitter og sier "oooooohhh" når Dell eller HP kommer med en maskin med Xeon.

 

Og fortsatt er jo ikke akkurat det veldig ideelt med workstations der skjerm og pc er i ett. Det er en workstation. Har du den på kjøkkenbenken? Rimelig sikker på at hvis du faktisk bruker den til arbeid så har du plass til å ha det separat. Og alt annet blir mye enklere og billigere da. Og som skrevet over det å ha to 8 kjerner f.eks blir billigere enn en 16 kjerner. Og bedre. Du essensielt betaler ekstra for plassen, og mer støy og høyere temperaturer.

Lenke til kommentar

Dessverre ser Apple fremdeles ikke at mange har behov for en stasjonær maskin med mulighet å velge skjerm selv.

Ikke heller gir iMac-kabinettet noe gode oppgraderingsmuligheter.

Joda, hvis du hadde fulgt med på forrige spec bump på Mac Pro så fortalte de at de jobber med en oppgraderbar Mac Pro.

For et år siden så lå den på rundt 8.2, dvs 3% lavere. Prisstigningen er vel mer enn 3%?

 

AtW

3,5% økning i valuta, 5,2% økning i pris. Det er ikke et en-til-en forhold på norske priser vs utenlands valuta. For det første er det helt vanlig å bruke runde tall (prisen er økt med 1000 kroner) og i tillegg dekkes ekstra kostnader ved å selge i Norge inn som en prosentandel av pris og ikke et fast beløp. Du kan derfor ikke oversette valutasvingningene en-til-en.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...