Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Tab S3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pris burde vært et minus, hadde heller gått for en Surface. Da får man et fullverdig Windows os

Må si meg enig. For 6500 så er det for spesielt interesserte eller folk som har behov for det gjennom jobb o.l. og i jobbsammenheng så må det jo være bedre med et Windows basert produkt så du faktisk får kjørt alle programmene du trenger uten å bytte over til en laptop hele tiden.

Endret av Bjoolz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pris burde vært et minus, hadde heller gått for en Surface. Da får man et fullverdig Windows os

 

Pris er et klart minus, og skal man ha SIM-kort er det rundt 1000 ekstra. Bare 32 GB er det også, men likevel enig i konklusjonen at det er beste nettbrettet i øyeblikket (utenom iPad). Litt rart at de ikke har kostet på siste generasjon prosessor som i S8, men det er nok ikke særlig merkbart i praksis.

 

RAW-støtte for kameraet mangler også, men neppe noe stort savn i en pad. Hvem ville vel holde enn pad opp for å ta bilder?

 

Når det gjelder Tab S3 vs iPad vs Surface Pro velger man vel det nettbrettet som passer best for eget formål. Vil man ha tilgang til iOS eller Android apper så helper det ikke om Surface kan kjøre Windows program. Trenger man Windows program hjelper det ikke at en iPad eller Tab S3 tross alt er en god del mindre og lettere.

 

Jeg vurderte Tab S3 mot Surface Pro og gikk for Tab S3, til dels pga størrelse og vekt, men også fordi en del apper ikke er tilgjengelig for Windows. Fornøyd så langt. Største minuset med Samsung ser man først etter en stund - Samsungs support har vært elendig mht OS-oppdateringer på andre enheter. Håper de har skjerpet seg nå, men har ikke de helt store forhåpningene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til å være priset relativt høyt synes jeg Samsung kunne levert bedre. Hvorfor så svære skjermkanter? Kunne hentet ut en tomme eller to i skjermstørrelse uten å endre fysisk størrelse. Vet noen liker brede skjermkanter på nettbrett, jeg er ikke en av dem. Kanskje kommer det av bruken, nettbrett bruker jeg stort sett stående som en laptop skjerm ned bruk av tastatur eller liggende flatt på bordet når en bruker penn. 

 

Når neste generasjon kommer eller prisene faller med 30% så vil jeg vurdere nytt nettbrett. Enn så lenge ingen grunn til å kjøpe. 

Lenke til kommentar

Å få Windows på et nettbrett er da virkelig ingen forbedring.

 

Øyet som ser. For min del har surface pro med windows langt høyere nytteverdi enn Androide nettbrett. Har et galaxy nettbrett som jeg så og si aldri bruker.

 

Windows 10 for ARM er også en mulighet for de som ønsker flere av de nyttige funksjonene fra nettbrettene.

 

Windows 10 fungerer ypperlig på touch, nå ser det ut til å sakte, men sikkert løsne med tanke på UWP utviklere, win32 kan kjøres uansett arkitektur.

 

Jeg ser få grunner til å foretrekke android eller iOS om utviklingen på UWP plattformen fortsetter og øke. Selv i dag er det få ting som taker imot for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Jeg ser få grunner til å foretrekke android eller iOS om utviklingen på UWP plattformen fortsetter og øke. Selv i dag er det få ting som taker imot for min del.

 

 

extrapolating.png

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ser få grunner til å foretrekke android eller iOS om utviklingen på UWP plattformen fortsetter og øke. Selv i dag er det få ting som taker imot for min del.

 

 

extrapolating.png

 

 

Den var god.

 

Sett opp mot UWP stemmer den for så vidt også, men 0 var ikke yesterday, og MS har i utgangspunktet ikke planlagt kun en.

Lenke til kommentar

Kan skrive under på omtalen brettet får. Jeg bruker mitt i jobbsammenheng mest som "møte-maskin", med penn og tastatur.

Men jeg må innrømme at det brukes mest privat til filmtitting og slikt.

 

Fantastisk skjerm!

 

Fungerer nettbrettet godt til nettopp notater med pennen, som en notatbok? Skjermen registrerer ikke håndbaken som hviler på skjermen? Kan eksempelvis OneNote brukes til notater med penn? 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har akkurat kjøpt dette nettbrettet, kjøpte det fordi batteriet på min Tab S 10.5 begynner å bli dårlig. Skjermen på Tab S 10.5 er bedre enn på Tab S3 9.7. Begge er supre Amoled skjermer, men det gamle nettbrettet har større skjerm og bedre oppløsning (2560x1600 vs 1920x1200). Faktisk de tre siste nettbrettene jeg har hatt har hatt 2560x1600 oppløsning så Tab S3 9.7 er en liten skuffelse. Jeg har i tillegg til Tab S 10.5 hatt TabPro 10.1 og Note 10.1 2014 Edition. Var selvfølgelig klar over oppløsningen før jeg kjøpte brettet, men hadde jo ikke så mange alternativer.

 

Får prøve å få tak i nytt batteri til Tab S 10.5 fordi jeg tror det fortsatt vil være favoritten.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...