Gå til innhold

Snart skal Googles nettleser begynne å blokkere de mest plagsomme annonsene på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+241541

Med denne løsningen vil jeg nok kunne droppe Adblock (så sant det fungerer som beskrevet). Har i utgangspunktet ikke noe imot reklame, men jeg hater påtrengende mas som avbryter meg fra det jeg gjør, eller i enkelte tilfeller rett og slett skremmer meg fordi de automatisk begynner å spille av lyd/video på maks volum. At det for eksempel dukker opp bannere fra Komplett rundt artikler her på Tek gjør meg ingenting.

Endret av Slettet+241541
Lenke til kommentar

"Fint" dette, men ...

 

I dag automatisk blokkering av plagsom reklame, i morgen automatisk blokkering av plagsomme personer ..

 

Ta ikke feil, alt google gjør har flere sider. Alle apper og programmer, hver eneste linje med kode som google spyr ut, kommer til å bli en del av google's kunstige intelligens.

 

I dag hyggelig/nyttig/kult/etc, i morgen noe helt annet. Google har jo et uttalt mål om å skape en kunstig intelligens og er jo kommet et godt stykke på vei.

 

Tenk dere en kunstig intelligens som bokstavelig talt har all kunnskap på internettet, som tar egne valg og som programmerer seg selv. Den vil kunne manifestere absolutt alle programmer og apper som noengang er skrevet, da selvsagt inkludert alt google allerede har sluppet og er i ferd med å utvikle.

 

Vel, sukk .. man får begynne her (vennligst post denne linken på sosiale medier, så kanskje noen der ute i alle fall får øynene opp litt):

https://privacy.google.com/take-control.html

 

Sosiale medier vet i dag langt mer enn STASI noen gang visste om deres borgere/slaver.

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...