Gå til innhold

Telia lanserer Svitsj – en konkurrent til Telenor SWAP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Snakk om lite kreativt navn...

Hva ville du kalt det da lol ?

"Telia Copy"

 

 

Noe som ikke kan blandes med en konsoll som ble lansert i år eller som minner om konkurrenten sitt navn.

 

Og ja... Telia Copy-Paste hadde vært et bedre navn... lol (? ble det rett? :-p)

Lenke til kommentar

 

Snakk om lite kreativt navn...

Like kreativt som SWAP.

 

 

Absolutt. Syns Telenor tok storeslem på dårlig navn med Yng... Men jeg skjønner at jeg bare er gammel og bitter som reagerer negativt på disse navnene :-p

 

Hva skjedde med å ha enkle norske navn på ting? "Telenor Bytteavtale" for eksempel?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Absolutt. Syns Telenor tok storeslem på dårlig navn med Yng... Men jeg skjønner at jeg bare er gammel og bitter som reagerer negativt på disse navnene :-p

 

Hva skjedde med å ha enkle norske navn på ting? "Telenor Bytteavtale" for eksempel?

 

Personlig har jeg ikke så mye i mot swap og svitsj. Begge virker intuitivt og er 'fengende' nok til at det kan bli dagligtale. Yng derimot er helt på trynet. Måtte høre den første reklamen for å forstå at det bare er en teit måte å stave Young på. Utrolig dårlig navn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den er din med en gang. Det blir som å kjøpe noe på avbetaling. Telefonen er din, og betaler du ikke regninga får du inkasso osv. Ingen som sperrer eller henter telefonen.

Avbetalingen er ihvertfall uten renter, og abonnementet er uten binding. Det er ihvertfall ikke et dårligere alternativ i forhold til de abonnementsløsningene som har eksistert siden tidenes morgen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Synes ikke noe om disse avtalene.

 

Det som ikke kommer så tydelig frem her er at når du kjøper en telefon med swap/svitsj binder du deg til operatøren i 24 måneder. Dersom du etter 12 måneder ønsker å bytte telefon signerer du ny swap/svitsj avtale slik at du binder deg til operatøren i nye 24 måneder.

 

Så bytte av operatør kan du bare glemme dersom du ønsker å benytte deg av disse avtalene.

Endret av Slettet-YQ8U8xbZ
Lenke til kommentar

Synes ikke noe om disse avtalene.

 

Det som ikke kommer så tydelig frem her er at når du kjøper en telefon med swap/svitsj binder du deg til operatøren i 24 måneder. Dersom du etter 12 måneder ønsker å bytte telefon signerer du ny swap/svitsj avtale slik at du binder deg til operatøren i nye 24 måneder.

 

Så bytte av operatør kan du bare glemme dersom du ønsker å benytte deg av disse avtalene.

 

Vet ikke om dette gjelder Telia også, men i hvert fall på Telenor så må du ha Telenor abonnement når du bestiller SWAP, men du kan si opp abonnementet eller bytte til en annen leverandør etter SWAP avtalen er aktiv. Så man er ikke bundet til noe som helst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

 

Synes ikke noe om disse avtalene.

 

Det som ikke kommer så tydelig frem her er at når du kjøper en telefon med swap/svitsj binder du deg til operatøren i 24 måneder. Dersom du etter 12 måneder ønsker å bytte telefon signerer du ny swap/svitsj avtale slik at du binder deg til operatøren i nye 24 måneder.

 

Så bytte av operatør kan du bare glemme dersom du ønsker å benytte deg av disse avtalene.

Vet ikke om dette gjelder Telia også, men i hvert fall på Telenor så må du ha Telenor abonnement når du bestiller SWAP, men du kan si opp abonnementet eller bytte til en annen leverandør etter SWAP avtalen er aktiv. Så man er ikke bundet til noe som helst.

 

Ja ser nå at man kan gjøre det. Du må ha telenor abbonement når du starter swap, deretter kan du bytte operatør. Hvis du så har lyst å bytte mobil etter 12 måneder må du igjen ha telenor abbonement, så kan du bytte igjen. 

 

De som er interessert i en nedbetalingstelefon burde mye heller gå får en avtale hvor man binder seg til både abbonement og telefon, så får man et bedre tilbud og kanskje en bluetooth høyttaler eller noe slit med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Telia er patetisk her :p

Lite oppfinnsomt av svenskene

Klart det er lite oppfinnsomt, men det er vel instagram stories kopiert fra snapchat og. Hvis det funker for en bedrift vil selvsagt andre konkurrenter også ta det i bruk. Hadde jeg vært Telia ville jeg gjort akkurat det samme.

Lenke til kommentar

 

 

 

Snakk om lite kreativt navn...

Hva ville du kalt det da lol ?
"Telia Copy"

 

 

Noe som ikke kan blandes med en konsoll som ble lansert i år eller som minner om konkurrenten sitt navn.

 

Og ja... Telia Copy-Paste hadde vært et bedre navn... lol (? ble det rett? :-p)

Hva om vi diskuterer de to konseptene og ikke hva de kalles? Hvilket blir man minst flådd av f.eks?

Lenke til kommentar

Synes ikke noe om disse avtalene.

 

Det som ikke kommer så tydelig frem her er at når du kjøper en telefon med swap/svitsj binder du deg til operatøren i 24 måneder. Dersom du etter 12 måneder ønsker å bytte telefon signerer du ny swap/svitsj avtale slik at du binder deg til operatøren i nye 24 måneder.

 

Så bytte av operatør kan du bare glemme dersom du ønsker å benytte deg av disse avtalene.

Hva snakker du om? Abonnementet er uten binding. Endret av Windoge
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...