Gå til innhold

Hater du tøyvask? Denne roboten kan legge sammen klærne dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel omtrent like mye en robot som en moderne oppvaskmaskin.

 

Jeg vil ikke kalle det en robot, men en slags "hvitevare".

 

Men ja, hvem liker å vaske tøy og alt som hører til det? De fleste skaffer seg jo en kone som gjør slike ting ;)

 

Men neida, ehh. Brette klær er jo noe av det verste. Nå kan da maskiner gjøre alle delene, vaske, tørke og brette. Mangler bare at de kan legge ting i skapet også da, og pare sokker riktig.

Lenke til kommentar

har bare helt sorte identiske sokker, det løser det problemet.

Ellers hadde jeg tatt i mot en slik tøy-brette maskin med åpne armer.

 

Ikke noe must-have, for det er ikke voldtsomt stress å brette noen klær, men hvorfor ikke la en robot ta seg av det liksom.

Hadde vært enda bedre med en kombinert tøy-bretter og vaskemaskin (og tørketrommel selvsagt).

Jeg tror ikke det er langt unna.

Når man har en tøy-brette maskin burde det ikke være alverdens teknologi som skal til for å greide overføre tøyet til en brette-del via en intern luke eller liknende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De fleste bretter klær på fritida og mange har vanskelig for å beregne verdien av fritiden sin. Samt at bretteren sikkert blir ganske dyr i starten. Derfor tviler jeg på noen suksess på hjemmebane med det første.

 

I profesjonelle vaskerier derimot. F.eks i hoteller, sykehus osv der tiden er arbeidstid og måles i penger, samt at brettingen gjerne tar minst et årsverk, tror jeg denne kan gjøre suksess selv til den prisen. Særlig om den gjøres til en slags hotellattraksjon som publikum kan se. Men de bør jobbe med tempoet i senere utgaver. 5 minutter per T-skjorte er lovlig mye.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"...Utover dette holder utvikleren kortene ganske tett til brystet når det gjelder den nøyaktige virkemåten til roboten."

 

Sæærlig. Sitter sikkert en liten person inni bak luka å som har jobbet i retail før og kjapt hiver klærne ihop før han senkes ned i kassen igjen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I heimen trenger vi langt flere roboter. Støvsugerrobot og gressklipperrobot holder ikke.Vi trenger feks en skifte på senga robot. Dritkjedelig arbeid.

 

Nå får vi etter hvert klesbretterobot alle mann. Noen år til nå så fikser roboten klesvasken på egenhånd. Sorterer skittentøy, vasker, henger til tørk (for de plaggene en ikke ønsker i trommel) og bretter. Feks en liten sensor på hvert plagg så ligger barnas tøy ferdig vasket, tørket og sortert slik at hvert barn har sine skuffer med rent tøy. Og de som bygger nytt kan planlegge robotene allerede før arkitekten går igang med tegningene. Feks kanaler som frakter rent tøy til rett rom og skap/skuffe. Skjorter og annet blir også strøket før de henges opp i rett skap. Og fars slips kan dampes for freshe opp. Skittentøyet plukkes opp før retur.  

 

Ja hvorfor ikke? Mange lo godt av støvsugerrobotene. Idag er det svært mange som ikke ønsker seg tilbake til den staute Electrolux'n med kabel som rykkes ut av kontakt, munnstykker som sprekker eller ledning som ikke lengre kveiles inn. 

 

Så trenger vi en støvsugerrobot 2.0, som kan støvsuge møbler, senger etc. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Har mer tro på krøllfrie klær - da slipper man i grunnen hele brettinga

 

Trengingstøy (sytetisk) og ull har denne egenskapen, så som den arbeidssky ungkaren jeg er har jeg sluttet å brette dette for lengst :) Samme med håndklær som godt kan være litt krøllete. Bomullsklær derimot ser forferdelig ut etter å ligge ubrettet en dag eller to så det må fortsatt brettes dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...