Gå til innhold

Dette lille «kortet» er en PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig spennende. Hvor langt kan man dra denne? Utvikle sin egen mobil basert på denne? Eller hva med et nettbrett? 

En veldig transportabel media player? En alltid safe "lomme pc" eller et hav av forskjellige VM? Kanskje kan den overta for noen av oppgavene som kjører i sirup for Raspberry Pi? 

 

Dette blir gøy. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kan se for meg følgende scenario. Du har en dock i pc-skjermen for Intel compute som du ikke bruker fordi den solgte dårlig og Intel discontinuet formfaktoren etter to generasjoner. Minner mest om et mellom-fase-produkt i påvente av at mobilene kan overta samme rolle, men det er kanskje bare meg. 

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Kortet kommer i disse fire utgavene.

Jeg ser fire navn men bare to sett med spesifikasjoner. Hva er forskjellen på for eksempel Pentium og Celeron-utgaven?

 

Nå vet jeg ikke hvordan grensesnittet ser ut men det blir interessant å se om dette er noe som innbyr til sunn konkurranse (fra AMD eller Arm-baserte kort) eller om det er begrenset til kun Intel-pcer.

 

bojangles: x86 er ikke veldig godt egnet til telefoner og nettbrett. Dette er nok mer ment som tynnklient på skjermer i kontorlandskap uten fast plass, lesesaler og for å gi valgmulighet om medieboks på tver, samt integrerte systemer som kassaapparater, bankautomater, innsjekkingsautomater og andre betjeningsterminaler.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig spennende. Hvor langt kan man dra denne? Utvikle sin egen mobil basert på denne? Eller hva med et nettbrett? 

En veldig transportabel media player? En alltid safe "lomme pc" eller et hav av forskjellige VM? Kanskje kan den overta for noen av oppgavene som kjører i sirup for Raspberry Pi? 

 

Dette blir gøy. 

 

Det hjelper ikke at den får plass, om den ikke har maskinvareegenskapene som finnes i en mobil. Da tenker jeg ikke på ytelse og størrelse. Intel kansellerte jo den planlagte mobil soc'en sin som MS hadde tenkt å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...