Gå til innhold

Dette teleskopet skal finne ut om det er liv andre steder i universet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda mer falske greier fra NASA og eliten. Eneste de kommer til å se er toppen på domen :lol:

 

Du burde skrive at du mente dette som en spøk, så folk ikke tror du er helt gal.

 

God idè. Jeg er en del inne og titter på "jorden er flat"-tråden så dette har blitt standardhumor i mitt hode :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Enda mer falske greier fra NASA og eliten. Eneste de kommer til å se er toppen på domen :lol:

 

Du burde skrive at du mente dette som en spøk, så folk ikke tror du er helt gal.

Jeg tenkte enten ref. til serie/film, eller litt morsom, eller... tja. Du sier det så greit. :)

Lenke til kommentar

Sånn for å forklare mannen i gata. Visse folk tror at dette bildet er slik jorden ser ut og universet vi ser bare er et bilde/en projeksjon på domen/kuppelen.

7147573568f59bf9c555b911703c2dcc.jpg

 

NASA og en elite har laget vitenskapen for å bevise at jorden er en globe/rund så alle sammen kommer til helvete.

Endret av 4 3
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er ikke et problem med å lete etter liv i det fjerne universet at når vi evt. endelig oppdager en planet med liv så er de flere tusen, om ikke millioner av år før oss? Og la oss si vi får til å lage et romskip á la de i Alien-franchisen og er der om 100 år. Er ikke sannsynligheten for å komme til en død planet ganske reell?

 

Btw. Noen som har hørt noe om NASA sitt prosjekt med å finne liv på månen Europa?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Er ikke et problem med å lete etter liv i det fjerne universet at når vi evt. endelig oppdager en planet med liv så er de flere tusen, om ikke millioner av år før oss? Og la oss si vi får til å lage et romskip á la de i Alien-franchisen og er der om 100 år. Er ikke sannsynligheten for å komme til en død planet ganske reell?

Sannsynligvis.

 

Jeg forstår ikke helt fascinasjonen med å finne liv andre steder. Statistisk er det rimelig sikkert liv der ute, men la det være i fred. Dersom vi "ser" liv er sjansen for at vi kan reise dit omtrent lik null.

 

Btw. Noen som har hørt noe om NASA sitt prosjekt med å finne liv på månen Europa?

Det er jo vann der så. Mye vulkansk aktivitet så varme også. Men månen er helt islagt så de må jo gjennom noen kilometer is for å komme ned til vannet.

Lenke til kommentar

 

Er ikke et problem med å lete etter liv i det fjerne universet at når vi evt. endelig oppdager en planet med liv så er de flere tusen, om ikke millioner av år før oss? Og la oss si vi får til å lage et romskip á la de i Alien-franchisen og er der om 100 år. Er ikke sannsynligheten for å komme til en død planet ganske reell?

Sannsynligvis.

 

Jeg forstår ikke helt fascinasjonen med å finne liv andre steder. Statistisk er det rimelig sikkert liv der ute, men la det være i fred. Dersom vi "ser" liv er sjansen for at vi kan reise dit omtrent lik null.

 

Så hvis det er liten sjanse for å reise til et sted så er det ikke verdt å titte på det med de verktøyene man har? Lukker du øynene når månen kommer frem?

 

Uansett så er ikke det viktigste å se/finne liv, det viktigste er å drive vitenskapen fremover. Vi kan finne ut av veldig mye rart ved å titte og måle og hvis vi finner tegn til liv så er det bare en bonus slik jeg ser det (that pun).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Dette teleskopet skal finne ut om det er liv andre steder i universet

og

Skal prøve å finne liv

Er to nesten selvmotsigende påstander.

Den ene er clickbait, den andre er adskillig nærmere realiteten.

 

Og forresten det er nærmest håpløst å se etter PLANETER med teleskoper fra jorden pga forstyrrelser fra atmofæren, så denne oppgaven som krever usedvanlig høy vinkeloppløsning og helst ingen forstyrrelser blir reservert teleskoper i banen rundt jorden. The moar you know!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette "teleskopet" er egentlig en laser. Dere ser det faktisk i illustrasjonsbildet. Eliten prøver ikke å skjule det en gang. Denne laseren er tydeligvis lagd for å smelte hull i domen! Hvis de klarer det kommer endedagene straks. Det er jo vann over domen og vi vil alle drukne. Ser dårlig ut dette!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Uansett så er ikke det viktigste å se/finne liv, det viktigste er å drive vitenskapen fremover. Vi kan finne ut av veldig mye rart ved å titte og måle og hvis vi finner tegn til liv så er det bare en bonus slik jeg ser det (that pun).

Mye å lære av å se seg rundt, jeg er helt enig. Mye viktig å ta tak i for å finne ut hvordan universet er satt sammen, finne liv andre steder er laaangt ned på lista.

Så hvis det er liten sjanse for å reise til et sted så er det ikke verdt å titte på det med de verktøyene man har? Lukker du øynene når månen kommer frem?

Jeg antar "lete etter liv" bare er politikk/markedsføring, forskere må jo skramle sammen midler til nytt utstyr. Ting som å forstå "Dark matter" og "Dark energy" selger vel dårligere.

Dette "teleskopet" er egentlig en laser.

Funfact; Laserene benyttes til korreksjon av lysforvregninger som skjer i atmosfæren. (i tillegg til å blåse hull i domen samt signalere til aliens om å fjerne Trumph) Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

 

Enda mer falske greier fra NASA og eliten. Eneste de kommer til å se er toppen på domen :lol:

 

Du burde skrive at du mente dette som en spøk, så folk ikke tror du er helt gal.

 

God idè. Jeg er en del inne og titter på "jorden er flat"-tråden så dette har blitt standardhumor i mitt hode :)

 

Alle "flat-earthers" burde prøve å se litt av universet gjennom et teleskop. Utrolig hva man kan lære med et lite teleskop. F.eks. kan man med egne øyne se at andre planeter er roterende kuler. Man kan se de skiftende fasene til de indre planetene, som kun kan forklares med at de går i bane rundt sola innenfor banen til jorda. Man kan se den internasjonale romstasjonen. Man kan se skyer og sandstormer på Mars, og is på polene som varierer med årstiden. Alt dette og mye mer med et amatørteleskop som er mikroskopisk sammenlignet med profesjonelle teleskoper. Fun fact: ELT vil ha ca 24 000 ganger større speilareal enn mitt teleskop!  :scared:

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det er viktig å finne planeter vi kan bosette oss i fremtiden også. Da det blir enda sikre at vi ikke blir utryddet med det første.

Da må vi også starte et sted.

Extremely Large Telescope vil jo hjelpe oss litt på vei.

Regner med den kan brukes til å oppdage asteroider også, så vi kan hindre store katastrofer fra verdensrommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...