Gå til innhold

Resident Evil-filmserien skal «rebootes»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår slaktingen, men mange kritikere ser en "dårlig" film opp mot en "bra" film. De glemmer helt meningen med filmen, altså hva den er ment å gi publikum. Resident Evil er hjernedød zombievirusmassemord i stor grad noe den serien gjør veldig bra.

 

Jeg har alltid vært en stor fan av filmene, men det er ikke fordi den nødvendigvis er bra, men underholdende. T-viruset er elskbart :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Forstår slaktingen, men mange kritikere ser en "dårlig" film opp mot en "bra" film. De glemmer helt meningen med filmen, altså hva den er ment å gi publikum. Resident Evil er hjernedød zombievirusmassemord i stor grad noe den serien gjør veldig bra.

 

Jeg har alltid vært en stor fan av filmene, men det er ikke fordi den nødvendigvis er bra, men underholdende. T-viruset er elskbart :)

Tenker det samme som deg her. Filmene leverer akkurat det de er ment å levere, og jeg synes nesten det blir litt snobbete når de kritiseres for å ikke levere på samme plan kvaliteter som "dypere" filmer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Filmene er bra om du ikke tar de alt for serriøst, har jeg et par timer å slå av ser jeg gjerne en av de filmene da jeg synes de er underholdende. Zombier er jo alltids en slager, og med overdrevene action scener med litt splatter og en billig jumpscare innimellom ser jeg hvorfor mange både liker og hater disse filmene :)

Lenke til kommentar

Resident evil er treige horror spill der konservering av ammo er viktig. Jeg ser ikke det i noen av filmene.

 

Du må forresten ikke lage dårlige "hjerne døde action filmer"

 

En dårlig film er en dårlig film.

Et prakt eksempel på at du kan lage en god hjernedød film er true lies, den er tullete over the top action men også en av de beste action filmene laget. Den har glimt i øyet, velspilt og flott action.

Lenke til kommentar

Resident evil er treige horror spill der konservering av ammo er viktig. Jeg ser ikke det i noen av filmene.

 

Du må forresten ikke lage dårlige "hjerne døde action filmer"

 

En dårlig film er en dårlig film.

Et prakt eksempel på at du kan lage en god hjernedød film er true lies, den er tullete over the top action men også en av de beste action filmene laget. Den har glimt i øyet, velspilt og flott action.

 

Den første filmen var langt mer "horror" stil enn de andre, og føltes ganske i tråd med spilla
Lenke til kommentar

Er bra de rebooter filmene. Man kan si hva man vil om filmene, men det jeg synes er aller viktigst med filmer basert på en eller annen franchise er at de faktisk bryr seg om at de er basert på nevnte franchise. Der feilet Resident Evil hardt. Den første filmen en grei nok, men vi snakker en spillserie som fokuserer på å overleve med lite ammo og helse. Å dytte inn en superhelt i filmene blir helt feil. Fra den andre filmen gadd de ikke engang forsøke å late som om de brydde seg om serien den liksom er basert på, og det ble bare verre og verre. Selv ikoniske karakterer ble dyttet inn i filmene, men kun i navnet. De har absolutt ingenting med karakterene vi kjenner fra spillene å gjøre. Så selv om man synes filmene i seg selv er bra eller dårlig spiller ingen rolle. De pisset på selve franchisen de var ment å være basert på, og brukte navnet utelukkende for å tjene litt raske penger.

 

Og ta filmer som f.eks Alien, The Thing og Terminator. Alle tre er rimelig bra klassikere. Det kan vi nok alle være enige i. Så hvordan hadde det vært om de lagde en Resident Evil-film i samme stil? Ta spillet Resident Evil: Outbreak, for eksempel. Hele greia starter i en helt vanlig bar med helt vanlige folk. En av dem var en sikkerhetsvakt med pistol og litt trening i kamp, men de andre var helt vanlige folk. Når viruset brøt ut ble baren fort omringen av zombier, og folkene inne ble nødt til å flykte. Men hvor flykter man i en by full av zombier og monstre? DET hadde nok blitt en bra film. Her snakker vi helt vanlige folk som prøver å holde seg i live. Det kunne ha blitt svært intenst og nervepirrende, i samme stil som Alien. Vi kunne glatt ha fått noen ting fra The Thing også, som for eksempel at noen av folkene møter gamle kjente som er blitt zombier. Hvis en du elsker er blitt en zombie som prøver å drepe deg, hva gjør du? Kan du drepe ham eller henne uten å tenke deg om, eller vil du prøver å redde ham/henne?

 

Og hva med Nemesis? I det tredje spillet dukker han opp allerede i introen, og vi sloss mot ham med jevne mellomrom helt til siste slutt. Udødelig drapsmaskin som aldri gir seg før han eller målet hans er døde? Minner ikke litt om Terminator? Hmmm... ;)

Lenke til kommentar

Liker filmserien. 1 syns jeg er spessielt bra i serien. 2 til og med 4 er grei nokk til at dem går ann å se, 5 og 6 syns jeg var helt grusomme.

 

Denne serien trenger virkelig en reboot. Da uten både Paul WS Anderson og uten Milla Jovovich sin Alice figur.

 

Hadde likt å sedd en av RE sine figurer som Claire Redfield alene takle zombier og umbrella. Gjerne en filmversjon av Code Veronica :D

Lenke til kommentar

No har dei vel egentlige re-boota historien mellom kver einaste film etter nr 2 so det betyr vel egentlig ganske lite. Hugser spesielt når dei bygde opp til at Umbrella hadde lagd jevlig med kloner av Alice som storma et forskningsanlegg og blei drept iløpet av dei første fem minutta i neste film :p

Lenke til kommentar

Er bra de rebooter filmene. Man kan si hva man vil om filmene, men det jeg synes er aller viktigst med filmer basert på en eller annen franchise er at de faktisk bryr seg om at de er basert på nevnte franchise. Der feilet Resident Evil hardt. Den første filmen en grei nok, men vi snakker en spillserie som fokuserer på å overleve med lite ammo og helse. Å dytte inn en superhelt i filmene blir helt feil. Fra den andre filmen gadd de ikke engang forsøke å late som om de brydde seg om serien den liksom er basert på, og det ble bare verre og verre. Selv ikoniske karakterer ble dyttet inn i filmene, men kun i navnet. De har absolutt ingenting med karakterene vi kjenner fra spillene å gjøre. Så selv om man synes filmene i seg selv er bra eller dårlig spiller ingen rolle. De pisset på selve franchisen de var ment å være basert på, og brukte navnet utelukkende for å tjene litt raske penger.

 

Og ta filmer som f.eks Alien, The Thing og Terminator. Alle tre er rimelig bra klassikere. Det kan vi nok alle være enige i. Så hvordan hadde det vært om de lagde en Resident Evil-film i samme stil? Ta spillet Resident Evil: Outbreak, for eksempel. Hele greia starter i en helt vanlig bar med helt vanlige folk. En av dem var en sikkerhetsvakt med pistol og litt trening i kamp, men de andre var helt vanlige folk. Når viruset brøt ut ble baren fort omringen av zombier, og folkene inne ble nødt til å flykte. Men hvor flykter man i en by full av zombier og monstre? DET hadde nok blitt en bra film. Her snakker vi helt vanlige folk som prøver å holde seg i live. Det kunne ha blitt svært intenst og nervepirrende, i samme stil som Alien. Vi kunne glatt ha fått noen ting fra The Thing også, som for eksempel at noen av folkene møter gamle kjente som er blitt zombier. Hvis en du elsker er blitt en zombie som prøver å drepe deg, hva gjør du? Kan du drepe ham eller henne uten å tenke deg om, eller vil du prøver å redde ham/henne?

 

Og hva med Nemesis? I det tredje spillet dukker han opp allerede i introen, og vi sloss mot ham med jevne mellomrom helt til siste slutt. Udødelig drapsmaskin som aldri gir seg før han eller målet hans er døde? Minner ikke litt om Terminator? Hmmm... ;)

 

Føler sammenligninga med Alien blir helt feil. Den handler jo som du seier kun om kva som skjer med folk. Romvesenet dukker jo knapt opp i filmen. Aliens hadde kansje vert ein bedre sammenligning. The Thing sammenligninga kan eg til dels kjøpe, men det er vanskelig og få det til med Zombier. Då veit du faktisk kva du får. Første gang du ser det thing aner du jo ikkje kva du skal forvente ettersom The Thing kan være kor som helst. Sånn sett treffer vel Terminator best. Då veit dei jo til ei kver tid kva som kjem etter dei so handlinga sirkulerer kun rundt å komme seg vekk.

Lenke til kommentar

Kom i skade for å få med meg majoriteten av Retribution her i forrige uke faktisk. Det er faktisk noe av det desidert nest grusomme mølet jeg har sett på ganske så lenge.

 

Har vel kun sett de to første i sin helhet, men at serien i filmformatet rebootes ser jeg på som positivt. For langt verre enn det har vært til nå, kan det ve ikke bli :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...