Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det ser ut som From Software fortsatt er kongen.

 

For min del er det som gjør Dark Souls og Bloodborne verdt å slite seg gjennom de atmosfæriske og fantastisk detaljrike omgivelsene. Ingen av soulslike-spillene har nådd disse til knærne når det gjelder dette og bare ved å se på bilder kan jeg umiddelbart se at det ikke er spill jeg kunne levd meg inn i på samme måte.

 

Nå har jeg riktignok fortsatt ikke testet Nioh, som ser ut til å være det som kommer nærmest Dark Souls i kvalitet.

Lenke til kommentar

Hva er greia med at man må spille brettene om igjen etter å ha vært i medbay? Er det symptomatisk for slike spill? Jeg har ikke spilt på en del år og har ikke brukt noe tid på andre soulslike-spill. Det ble en refund hos Steam for min del.

 

Det som ved første øyekast virket som en interessant tittel var generisk, sjelløst og klønete.

Lenke til kommentar

Hva er greia med at man må spille brettene om igjen etter å ha vært i medbay? Er det symptomatisk for slike spill? Jeg har ikke spilt på en del år og har ikke brukt noe tid på andre soulslike-spill. Det ble en refund hos Steam for min del.

 

Det som ved første øyekast virket som en interessant tittel var generisk, sjelløst og klønete.

 

Greia er vel at spillet alltid skal være vanskelig, og at å reise tilbake til et trygt område ikke er løsningen om du vil komme videre. Samtidig er det en måte å kverne erfaringspoeng på, slik at selv om fiendene kommer tilbake, får du mulighet til å bli mektigere selv om de forblir like sterke som de alltid har vært.

Lenke til kommentar

Så kunstig vanskelig bare for å være vanskelig? Det er jo latterlig at en du nettopp dro hodet av er tilbake igjen bare du runder hjørnet, men det er gjerne jeg som begynner å bli gammel. Takke meg til virkelig vanskelige spill som Furi, Linelight osv.

 

Alle har sin egen smak :)
Lenke til kommentar

På grunn av at Dark Souls har gjort det så bra må vi forvente en rekke etterligninger fremover. Noen få kommer til å være bra, men det meste vil være middelmådig eller dårlig. Utfra anmeldelsene å dømme er Nioh så langt det eneste spillet som har lykkes.

Jeg hører mange sier at Nioh var så bra, men det var noe med estetikken i spillet jeg aldri helt klarte å like. The Surge derimot føler jeg traff mer hjem for min del en Nioh. Men det er vel en personlig preferanse rett og slett :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...