Gå til innhold

AMD slipper prosessor med 16 kjerner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som irriter meg allerede etter 2 måneder er Ryzen utdatert. Kunne ønske AMD ikke gjør som intel å ha forskjellig sokkel LGA 2066 vs LGA 1151.

 

Da det blir am4 vs am44.

 

For er fornøyd med cpu ytelsen, men vil gjerne støtte mere ram.

Ikke det 16 kjerne er fin til profesjonel videoredigering og virtualisering men tror ferreste trenger det.

 

Nizzen skal vel teste det. Hvorfor tok du ryzen på åpenkjøp?

Den må vel være mere en god nok for deg?

 

Uansett ikke særlig gøy å oppgradere til varmeovn.

Kanskje på tide å ha energi måling på maskinvare, på denne vil få B eller C:

LED-1957M_Energy_label.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva mener du nizzen er negativ med ryzen bortsett fra frysninger i perioder?

 

Eneste jeg mener mangler på Ryzen er kanskje kluster? Som gjør man koble flere pcer til en.

 

Ellers syns jeg virkelig laptop og mobil burde AMD heller vurdere en top segmentet.

For tror kun profesjonelle bedrifter vil kjøpe dette med det første.

Lenke til kommentar

Hvis prisen blir god så skal dette kanskje prøves! Er lei av 4 kjerner til video encoding.

Det tror vi kan se bort i fra før 2020.

Tror AMD muligens priser topp cpuen til 10 000 kr (Threadripper)

Usikkert den får overklokkbar cpu da den er nok ment som ersattning for amd opteron.

 

Husk jo på i9 antakelig vil koste kanskje det dobbelte.

Blir overrasket hvis AMD klarer å selge 16 kjerner til 5000 kr da må Ryzen 7 1800x selges for 2500 kr.

I så fall vil vi ha noe å rope hurra for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Det som irriter meg allerede etter 2 måneder er Ryzen utdatert. Kunne ønske AMD ikke gjør som intel å ha forskjellig sokkel LGA 2066 vs LGA 1151.

 

 

Du er vel klar over at det er nødvendig med en større socket på Threadripper for å få plass til nok pins slik at man får nok båndbredde til prosessoren? Om man skal gjøre socketen til Ryzen like stor så vil det øke produksjonskostnadene og gjøre socketen for stor til mindre hovedkort.

 

AMD kunne valgt å kjøre egen socket for Ryzen, Threadripper og EPYC (PGA 1331 og 4094) , men de valgte å bruke Threadripper på EPYC socketen for å minimalisere antallet med socketer. I motsetning til Intel som har 3 sockets (LGA 1150, 2011 og 3647).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Syntes dette er en friskpust, vi har hatt quad core i maaange år nå uten at Intel har kommet med noe stort bedre før de siste året på konsument markedet 

6-kjernere har vært på konsument-markedet fra Intel siden socket 1366..

 

Men de er veldig dyre i forhold til 4-kjerner CPUene.

 

5820k har ikke vært spessielt dyr når den kom ut bl.a

Dessuten får du også eldre Xeon CPU'er som du gjerne kan kjøre på Dual CPU HK med 6 fysiske kjerner + HT

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Det som irriter meg allerede etter 2 måneder er Ryzen utdatert. Kunne ønske AMD ikke gjør som intel å ha forskjellig sokkel LGA 2066 vs LGA 1151.

 

Da det blir am4 vs am44.

Hvorfor mener du at Ryzen allerede er utdatert? Med Ryzen får du veldig mye for pengene, visst man sammenligner de med Intel sine i samme prisklasse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det som irriter meg allerede etter 2 måneder er Ryzen utdatert. Kunne ønske AMD ikke gjør som intel å ha forskjellig sokkel LGA 2066 vs LGA 1151.

 

Da det blir am4 vs am44.

Hvorfor mener du at Ryzen allerede er utdatert? Med Ryzen får du veldig mye for pengene, visst man sammenligner de med Intel sine i samme prisklasse. 

 

Det er bare at Ryzen alldri har vært oppdatert  :green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det som irriter meg allerede etter 2 måneder er Ryzen utdatert. Kunne ønske AMD ikke gjør som intel å ha forskjellig sokkel LGA 2066 vs LGA 1151.

 

Da det blir am4 vs am44.

Hvorfor mener du at Ryzen allerede er utdatert? Med Ryzen får du veldig mye for pengene, visst man sammenligner de med Intel sine i samme prisklasse. 

 

Det er bare at Ryzen alldri har vært oppdatert  :green:

 

Oppdatert på hvilken måte da? Med Ryzen 7 så får du dobbelt opp med kjerner og tråder i forhold til Intel i samme prisklasse. 

Intel yter bedre pr kjerne, men jeg tror nok at spill fremover vil foretrekke flere kjerner, så for oss som ikke bytter CPU hvert år, så vil jeg tro det er en god investering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...