Gå til innhold

Apple Watch ble brukt av forskere til å oppdage hjerteproblemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple Watch har gjort det veldig bra i tester og målinger når det kommer til heart rate sensor, har vel jevnt over slått det meste av konkurrenter av typen Microsoft Band, Samsung Galaxy Gear og Fitbit osv... Lå vel overraskende nærme en rekke gode pulsbelter.

 

Vil vel tro at merker som Garmin og Polar som er veldig spesialiserte innenfor trening burde gjøre det minst like bra, men har ikke sett noen direkte sammenligninger med Garmin og Polar utenom at det ofte sammenlignet med Polar pulsbelter og pulsbelter er jo fremdeles å foretrekke men Apple Watch var vel innenfor feilmarginen i over 94% av tilfellene som var veldig bra til å være et armbånd/smartklokke hvor blant annet Fitbit og Samsung gjorde det mye svakere.

 

 

Bakalaka kan vel la være å uttale seg om han kun er ute etter å være arrogant og nedlatende ovenfor alt som omhandler Apple. Det går an å holde seg en smule edruelig og saklig, selv om Apple er innblandet.

Lenke til kommentar

Apple Watch har gjort det veldig bra i tester og målinger når det kommer til heart rate sensor, har vel jevnt over slått det meste av konkurrenter av typen Microsoft Band, Samsung Galaxy Gear og Fitbit osv... Lå vel overraskende nærme en rekke gode pulsbelter.

 

Vil vel tro at merker som Garmin og Polar som er veldig spesialiserte innenfor trening burde gjøre det minst like bra, men har ikke sett noen direkte sammenligninger med Garmin og Polar utenom at det ofte sammenlignet med Polar pulsbelter og pulsbelter er jo fremdeles å foretrekke men Apple Watch var vel innenfor feilmarginen i over 94% av tilfellene som var veldig bra til å være et armbånd/smartklokke hvor blant annet Fitbit og Samsung gjorde det mye svakere.

 

 

Bakalaka kan vel la være å uttale seg om han kun er ute etter å være arrogant og nedlatende ovenfor alt som omhandler Apple. Det går an å holde seg en smule edruelig og saklig, selv om Apple er innblandet.

Hehe, akkurat denne kommentaren var satt litt på spissen, og ikke ment alvorlig;)  Angående hjerterytme-sensor så er det helt sant det du sier. Hvordan andre merker blir målt opp er jeg ikke sikker på, da det ikke virker å være så mange som gidder å teste det. PÅ andre punkter som skrittmåling etc er det riktignok annerledes.

 

Men lurer veldig på når jeg var arrogant og nedlatende om Apple sist?   Jeg kommenterte på en nettbrett test for litt siden, og kom med konkstruktiv kritikk som forsåvidt ikke bare gjelder Ipad. Og jeg er fortsatt ikke helt frelst på det som mange sier er helt fantastisk styreplate på Macbooks. Og dette skriver jeg på en Macbook Air. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Men hva mente du egentlig sa du sa de andre umulig kan være dårligere? Utgrei.

 

Sikkert fordi sensorene i Apple versus de andre merkene ikke er så forskjellige.

 

Saken er vel heller at noen forskere i California, sammen med Apple har utviklet en algoritme.

 

Det er DEN som gjør jobben her, ikke hvilken sensor som fanger opp puls, hjerterytme osv.

 

I grunn, teknisk sett, så er dette mer en sak om forskere som klarte å bruke matematikk på en så gunstig måte at de klarte å fange opp ... mmm... Var det 97% av tilfellene av hjerteflimmer?

 

DET er greia her, ikke at det tilfeldigvis var Apples sine produkter som var involvert.

 

Vel og merke av det Jeg kan lese av artikkelen.

Samsung Watch kunne jo like gjerne ha vært involvert, og de på den andre siden av Apple/Samsung-muren ville vært de som skrek høyest.

 

Vær takknemlig at dere kan leve i en tid da personlig teknologi kan hjelpe deg mot. bedre helse gjennom livet.

 

Vi en del eldre vet hvordan det var og er. I forhold til idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...