Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå nærmer det seg eksamen og jeg har derfor laget denne tråden for de som kom opp i Informasjonsteknologi 2. Håper folk kan dele litt tanker om hva vi kan få på eksamen sammen med litt tips. 

 

Dersom noen har løsningsforslag fra tidligere eksamensoppgaver tas de imot med stor takk. Også tidligere oppgaver hadde vært hjelpsomt :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Nå nærmer det seg eksamen og jeg har derfor laget denne tråden for de som kom opp i Informasjonsteknologi 2. Håper folk kan dele litt tanker om hva vi kan få på eksamen sammen med litt tips. 

 

Dersom noen har løsningsforslag fra tidligere eksamensoppgaver tas de imot med stor takk. Også tidligere oppgaver hadde vært hjelpsomt :)

Her.

https://www.pdffiller.com/en/project/113283730.htm?f_hash=24f700&reload=true

:wee:  :wee:  Lykke til!

Lenke til kommentar

Tenker første oppgave blir en animasjon som illustrerer hvordan f.eks. vannkraft omgjøres til energi

Andre oppgave blir nok en utregning av hva du sparer på å bruke fornybar energi eller lignende

Og siste/tredje oppgave vil nok inneholde noen form for liste (dvs. bruk av arrays)

Lenke til kommentar

Første oppgave vil nok være å putte sammen lyd- og bildefilene sammen til en video, for å så sette dette inn i en HTML-fil (<video>). Tror vi får en formell-oppgave av noe slag, hvor brukeren kan taste inn noen tall og får et svar regnet ut i fra en formel (strøm-kalkulator f.eks.)

Lenke til kommentar

Siden det står "[...] energikilder til bruk i private hjem og fritidseiendommer" så tenker jeg det mest sannsynlig blir om sol energi. Kan hende det er en animasjon om de forskjellige fasene når det kommer til hvordan det blir produsert strøm fra sol.

 

Tenker at oppgave to mest sannsynlig blir noe utregning eller om regning av energi forbruk. F.eks. hvor mye man sparer ved å velge en energikilde ovenfor en annen elns.

 

Oppgave tre er jeg usikker på ved å bare lese forberedelse arket, men tviler sterkt på at det blir noe form for bestilling. Kan kanskje hende det blir noe registrering for liksom en avtale med ett firma som leverer strøm elns.

Lenke til kommentar

 

https://www.tu.no/artikler/skal-lage-bedre-solkart-for-norge/387813#cxrecs_s

 

Denne linken ble lagt ut 24.mai i år. I og med at det er såpass relevant med solkart nå, kan det nok komme en oppgave om dette.

Jeg tror egentlig oppgavene ble laget i god stund før dette ble lagt ut.

Men solkartene var nok relevante før artikkelen ble lagt ut.. så tror nok de som lagde eksamensoppgaven viste om solkart før de lagde den.

Lenke til kommentar

 

 

https://www.tu.no/artikler/skal-lage-bedre-solkart-for-norge/387813#cxrecs_s

 

Denne linken ble lagt ut 24.mai i år. I og med at det er såpass relevant med solkart nå, kan det nok komme en oppgave om dette.

Jeg tror egentlig oppgavene ble laget i god stund før dette ble lagt ut.

Men solkartene var nok relevante før artikkelen ble lagt ut.. så tror nok de som lagde eksamensoppgaven viste om solkart før de lagde den.

 

I hvilken sammenheng tenker du solkartene er relevante? Vi får neppe en oppgave om å lage et solkart, da det blir for omfattende.

Lenke til kommentar

 

 

 

https://www.tu.no/artikler/skal-lage-bedre-solkart-for-norge/387813#cxrecs_s

 

Denne linken ble lagt ut 24.mai i år. I og med at det er såpass relevant med solkart nå, kan det nok komme en oppgave om dette.

Jeg tror egentlig oppgavene ble laget i god stund før dette ble lagt ut.

Men solkartene var nok relevante før artikkelen ble lagt ut.. så tror nok de som lagde eksamensoppgaven viste om solkart før de lagde den.

 

I hvilken sammenheng tenker du solkartene er relevante? Vi får neppe en oppgave om å lage et solkart, da det blir for omfattende.

 

Kan eventuelt bli noe sånt som at man får informasjon om effektiviteten til solcellepaneler ulike steder i en kommune, og at man deretter skal bruke denne informasjoen i en eller annen form for kalkulator.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

https://www.tu.no/artikler/skal-lage-bedre-solkart-for-norge/387813#cxrecs_s

 

Denne linken ble lagt ut 24.mai i år. I og med at det er såpass relevant med solkart nå, kan det nok komme en oppgave om dette.

Jeg tror egentlig oppgavene ble laget i god stund før dette ble lagt ut.

Men solkartene var nok relevante før artikkelen ble lagt ut.. så tror nok de som lagde eksamensoppgaven viste om solkart før de lagde den.

 

I hvilken sammenheng tenker du solkartene er relevante? Vi får neppe en oppgave om å lage et solkart, da det blir for omfattende.

 

Kan eventuelt bli noe sånt som at man får informasjon om effektiviteten til solcellepaneler ulike steder i en kommune, og at man deretter skal bruke denne informasjoen i en eller annen form for kalkulator.

 

Eventuelt informasjon om effektiviteten til solcellepanel ved ulike hus i et nabolag.

Lenke til kommentar

Siden det står "[...] energikilder til bruk i private hjem og fritidseiendommer" så tenker jeg det mest sannsynlig blir om sol energi. Kan hende det er en animasjon om de forskjellige fasene når det kommer til hvordan det blir produsert strøm fra sol.

 

Tenker at oppgave to mest sannsynlig blir noe utregning eller om regning av energi forbruk. F.eks. hvor mye man sparer ved å velge en energikilde ovenfor en annen elns.

 

Oppgave tre er jeg usikker på ved å bare lese forberedelse arket, men tviler sterkt på at det blir noe form for bestilling. Kan kanskje hende det blir noe registrering for liksom en avtale med ett firma som leverer strøm elns.

Tviler også veldig sterkt på at oppgave 3 kommer til å ha noe med bestilling å gjøre, med tanke på at det var en oppgave ved forrige eksamen. Da var det også ganske tydelig varslet i forberedelsesdelen, noe det ikke er her.

Endret av Navis
Lenke til kommentar

Vi får garantert noe form for utregning/kalkulator, men ikke bestilling. Det er en informasjonsside, ikke en nettside. Vi får heller ikke video, men ut ifra bilde og lydfilene skal vi nok animere et/en slags galleri/video. På informasjonssiden kan det hende vi skal velge størrelse på stedet energikilden skal installeres, enebolig, rekkehus, nabolag osv, og da skal vi regne ut hva som egner seg til hva. Tror også vi kan få quiz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...