Gå til innhold

TEST: Apple Carplay mot Android Auto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra testen under avsnittet for iPhone: "For eksempel kan man ikke snu rekkefølgen på en Spotify-spilleliste på bilskjermen. Men det kan man på mobilskjermen." 

 

Hvordan får dere til dette på mobilskjermen på iPhone? Jeg får det kun til på Android-enheter.

Lenke til kommentar

@ferrek Det er et par halvskjulte funksjoner i Android-spotify.

 

Bla *oppover* når du har kommet inn i spillelisten din. Over den albumgrafikkkollasjen kan du søke internt i spillelisten - eller, til høyre for den, trykke frem en valgmeny som lar deg ha ulike listesorteringer.

 

Det er bare synd at det ikke blir med til bilskjermen via Android Auto :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@ferrek Det er et par halvskjulte funksjoner i Android-spotify.

 

Bla *oppover* når du har kommet inn i spillelisten din. Over den albumgrafikkkollasjen kan du søke internt i spillelisten - eller, til høyre for den, trykke frem en valgmeny som lar deg ha ulike listesorteringer.

 

Det er bare synd at det ikke blir med til bilskjermen via Android Auto :)

 

Så ikke mulig på iPhone? Som testen gir uttrykk for. :)

Lenke til kommentar

Fra testen under avsnittet for iPhone: "For eksempel kan man ikke snu rekkefølgen på en Spotify-spilleliste på bilskjermen. Men det kan man på mobilskjermen." 

 

Hvordan får dere til dette på mobilskjermen på iPhone? Jeg får det kun til på Android-enheter.

 

Har listen min med nyeste øverst på iphone. Bla helt opp, også dra ned igjen for å få opp søkefunksjonen i listen. Trykk deretter på den lille knappen til høyre for search baren og velg formen for sortering.

Lenke til kommentar

At Apple er best, det visste vi jo allerede. Apple er best på alt de driver med!

 

Det meste som feilet med Android Auto kommer av at den versjonen ikke er klar for Norge. Blir som å teste programvare i alpha-versjon (test-versjon) med en bugfikset og lansert versjon. Så å kåre vinner og taper her,blir for dumt.

 

Hadde de nå enda testet det et sted der det er lansert, så kunne man kåret vinner og taper. Men som testen klart viser, den versjonen de testet er ikke klar for Norge.

 

Dog ble jeg skuffet over begge versjonene, for de er jo langt mindre integrert i bilen enn man skulle ha trodd etter opphausingen som har vært. Dette er jo ikke mere enn to separate systemer som deler skjerm, men knapt snakker sammen.

 

Greit å vite, så kan jeg se bort i fra støtte for disse i min neste bilstereo, som antageligvis er nært forestående. Må ha noe som kan ta inn lyd fra mobilen når FM-nettet slukker, som ikke suger lydmessig.

 

Har mine tvil til at en FM-sender er kvalitetsmessig god nok, selv om jeg skal prøve på nytt. Forrige forsøk ble "ødelagt" fordi jeg ikke fant en stabil kanal som FM-senderen min støttet, og som forble ledig når man kjørte langturer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Apple har en "Taleassistent som virker" en en overdrivelse. Jeg har virkelig forsøkt og gitt Siri mange sjanser for å svare på meldinger eller ringe kontakter via CarPlay. Kontaktene klarer hun rimelig bra, men meldinger, spesielt som inneholder stedsnavn (som er veldig aktuelt i bil), klarer hun ikke. Ender opp med å måtte ringe eller totalt omformulere meldingen for at hun skal forstå. Stedsnavn er også et problem når man skal sette opp en rute ved hjelp av Siri.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Kjøpte en eldre SUV, og fikk forhandleren til å montere inn rimeligste Pioneer AirPlay-radio uten DAB, ca 3500 kr. Montøren måtte skjære, sparkle og lakke litt for å få inn 2DIN-enheten, men resultatet ble knallbra. Har nå topp bilelektronikk inkludert kart med gratis oppdatering. Også Siri funker: «Send en melding til min kone og si ...» For ikke å snakke om radio med alle verdens kanaler som også funker i alle tunneler.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...