Gå til innhold

TEST: Lenovo Legion Y520


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vellcHP Omen 17-w100no har gtx 1060 6gb og koster rundt 500 kr mer med kampanjen på elkjøp så ville ikke gått for denne nå. og selv om den koster 12k med orginalpris ville jeg heller gått for den viss du vil ha mer ytelse for pengene

Lenke til kommentar

Jeg har en M980gtx laptop med i7 og ssd, 17tommer og 1080skjerm. Kjøpt for 13000 i Korea, heldige meg...Noe som vel tilsvarer en gtx1070 mobil brikke på dagens maskiner.... Jeg har nå spilt en god del nye spill på denne maskinen og alt funker utrolig bra.. Så jeg tror min maskin vil funke bra i framtiden også. Så hvis jeg skulle kjøpt maskin i dag så ville jeg vurdert 1070, selv om 1060 og funker bra i dagens spill. Er bare redd for at 1060 ikke er spesielt fremtidssikker... Og siden en 1060 maskin heller ikke akuratt er gratis så hadde jeg lagt noen lapper til på bordet for 1070.....Det tror jeg er sweatspotten for pris/ytelse og fremtidssikring....

Lenke til kommentar

Jeg har en M980gtx laptop med i7 og ssd, 17tommer og 1080skjerm. Kjøpt for 13000 i Korea, heldige meg...Noe som vel tilsvarer en gtx1070 mobil brikke på dagens maskiner.... 

 

Nope. Med mindre du har desktop versjonen av 980 gtx så yter 1070m langt bedre. Mobilversjonen av forrige generasjon kort var en del svakere enn desktop utgaven, men med 1000 serien er de veldig like. Det betyr at en 1060gtx laptop yter likt eller bedre som en 980gtx laptop samtidig som bruker langt mindre strøm og utvikler langt mindre varme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde jeg skulle handla i den prisklassen nå ville Asus FX502VM vært mitt valg: https://www.komplett.no/product/908904/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-fx502vm-156-fhd-matt#

 

1050 og 1050ti er i mine øyne alt for dårlige ytelsesmessig til spilling. 1050ti er på høyde med 970m, et nå 3 år gammelt kort som var i det øvre sjiktet da det kom, men langt unna toppen. Når laptoper med 1050 ligger rundt 8-10k, 1050ti ligger rundt 10-12k så gir 1060 langt mer for pengene. I flere spill på høyere oppløsninger er 1060 over dobbelt så raskt som 1050. https://www.notebookcheck.com/NVIDIA-GeForce-GTX-1050-Notebook.178611.0.html

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en versjon av Y520 med gtx 1050 ti 4 gb og 256 gb ssd til 8990 kr, så den dere har testet virker temmelig overpriset. Er så langt ganske fornøyd, men viften suser kontinuerlig. I forhold til Y700 (forrige generasjon) har den også dårligere høyttalere og skjerm, som er skuffende

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har en M980gtx laptop med i7 og ssd, 17tommer og 1080skjerm. Kjøpt for 13000 i Korea, heldige meg...Noe som vel tilsvarer en gtx1070 mobil brikke på dagens maskiner.... 

 

Nope. Med mindre du har desktop versjonen av 980 gtx så yter 1070m langt bedre. Mobilversjonen av forrige generasjon kort var en del svakere enn desktop utgaven, men med 1000 serien er de veldig like. Det betyr at en 1060gtx laptop yter likt eller bedre som en 980gtx laptop samtidig som bruker langt mindre strøm og utvikler langt mindre varme. 

Ja ser du har rett. Ser ut til at 1060 er ca 10% raskere enn mitt, og det er jo allerede dritraskt. Så da er det egentlig bare løp å kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dette var en forferdelig artikkel om ett produkt. Det virker som om Andrea Breuer allerede hadde bestemt seg for å gi denne maskinen en dårlig karakter før hun starstartet.

 

La meg forklare.

Først og fremst så har denne maskinen en i5 og GTX 1050, og om man har lit forståelse for gaming hardware så vet man at dette er ett budget gaming oppsett, allikevel sammenligner hun den med maskiner som har i7 CPU og GTX 1070? Hva er dette for no tull?

Og så det ENESTE grafikkoppsettet hun kjører er KUN «very high»...

SÅ KLART 1070 vil gruse en 1050. Har man lit peiling på data så er dette soleklart. Det er ikke noe man behøver å forklare.

At hun ikke har prøvd å bruke Lenovoen på lavere oppløsning er meg uforståelig. Det er jo i dette segmentet den er ment å bli brukt.

 

Og at du skriver: «Og når vi sammenligner grafikkytelsen i spill med bærbare PC-er som har en god del bedre grafikkort ved hjelp av benchmark-verktøyet, blir det tydelig akurat hvor mye GTX 1050 i Lenovo Legion Y520 kommer til kort i selskap med bærbare med langt heftigere grafikkort»

Jeg får lit vont i meg, hva er det du prøver på her? Du kan ikke sammenligne 1050 og 1070.

 

Totalt feil fokus og manglende forståelse av hva produktet er.

Jeg vet ikke hva du har gjort, men de fleste tester som jeg finner på nett får Mankind Divided OG Rise of the Tombn Raider viser 20 - 30+ FPS i very high.

Kjører du derimot på medium så passerer du 60 fps og det er her denne PC'en burde ha blitt testet. (Budget gaming anyone).,

 

Å putte denne maskinen i samme kategori som laptoper med GTX 1070 burde aldri ha skjedd.

Da dette er en budget gaming laptop burde fokuset ha hvert på test av spill i det segmentet og hva du får for pengene, hvorfor har du ikke testet den i budget området som medium og high? Hvorfor kun «very high»?

Og SÅ setter du karakter opp mot en sammenligning av MYE dyrere produkter med mye bedre hardware. Hvorfor har du ikke testet maskinen som om det er en budget maskin?

Y520 koster i dag 8500,-, skal du ha en laptop med 1070 må du opp i minimum 17.000,-

Hvordan i alle dager klarer du å sammenligne to produkter når ett av dem er over dobbelt så dyrt?

 

Jeg lette etter en god norsk test av denne PC'en, men så finner jeg dette elendige halvhjertet, dårlig utført arbeidet?

Jeg tror du bør utføre testen igjen, men denne gangen bør du fokusere på at dette er ett budget gaming system og ikke ett mid-high end gaming system. Folk som kjøper denne er ikke interessert i å betale 17.000,-+ for en PC, eller har råd til det. De har kanskje 10.000,- å bruke og driver å leter etter beste gaming PC for den summen. Og så får de servert dette feilfokuserte arbeidet av en test.

Lenke til kommentar

Dette var en forferdelig artikkel om ett produkt. Det virker som om Andrea Breuer allerede hadde bestemt seg for å gi denne maskinen en dårlig karakter før hun starstartet.

 

 

 

Synes det var en grei anmeldelse. Sammenlikningene var litt rare, men gir mer mening hvis du ser på det som en advarsel mot "gaming bærbare" som bjeffer høyere enn de biter fra seg. 

Lenke til kommentar

 

Dette var en forferdelig artikkel om ett produkt. Det virker som om Andrea Breuer allerede hadde bestemt seg for å gi denne maskinen en dårlig karakter før hun starstartet.

 

 

 

Synes det var en grei anmeldelse. Sammenlikningene var litt rare, men gir mer mening hvis du ser på det som en advarsel mot "gaming bærbare" som bjeffer høyere enn de biter fra seg. 

Ja jeg er enig i at man bør legge inn i artikkelen noen ord i starten om at dette er en maskin som gir begrenset ytelse innenfor gaming, og at dette er snakk om low/mid-end gaming. Greit å fortelle at om man ønsker slik ytelse så må man opp til xxxxx grafikk kort etc.

MEN, når man har forklart den forskjellen så bør man fortsette å teste produktet i segmentet den er ment til å bli brukt, og ikke i high- end gaming som hun gjør i artikkelen, og fortsetter og sammenligne ett low end produkt mot ett mid/high end produkt.

Man kan ikke da kalle en slik artikkel for en god artikkel når man ikke har testet produktet riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...