Gå til innhold

E-SPORT: Norse trekkes fra sluttspillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir for dumt at et lag som ikke har vært i nærheten av å ha nivået til å spille i førstedivisjon skal få beholde plassen sin pga. håpløst reglement.

 

Samme har skjedd to sesonger på rad ned Air Esports i Overwatchs førstedivisjon. De har tatt minimalt med kart, men både organisasjonen og spillerbasen har vokst enormt på den korte tiden. Til neste sesong blir uansett førstedivisjon utvidet til 10 lag. Det er da å forvente at nivået nederst i førstediv vil være noe lavere enn hva man forventer fra toppnivået i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir for dumt at et lag som ikke har vært i nærheten av å ha nivået til å spille i førstedivisjon skal få beholde plassen sin pga. håpløst reglement.

 

Det er vel ikke reglementet som er håpløst. BX3 er heldige som unngår nedrykk, men det er en konsekvens av en tabbe eller et valg fra Morten Vollan/Norse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Blir for dumt at et lag som ikke har vært i nærheten av å ha nivået til å spille i førstedivisjon skal få beholde plassen sin pga. håpløst reglement.

 

Det er vel ikke reglementet som er håpløst. BX3 er heldige som unngår nedrykk, men det er en konsekvens av en tabbe eller et valg fra Morten Vollan/Norse.

Når sluttspillet blir flyttet rett før sesongen er over, i tillegg til at det ble offline er det kanskje ikke så veldig overraskende at noen skulle få problemer med å stille lag. Det at Morten velger å prioritere internasjonale turneringer er vel ikke veldig rart. De kunne vel sikkert funnet 5 elendige spillere til å spille sluttspillet for dem, men da er vel hele poenget med å ha sluttspill borte.

 

Uansett, poenget mitt var ikke at Norse rykker ned, men at BX3 får beholde plassen sin når de så absolutt ikke fortjener den. At BX3 skal få en gratisbillett til førstedivisjon fordi Norse ikke møter opp til én kamp, blir etter min mening feil.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

Blir for dumt at et lag som ikke har vært i nærheten av å ha nivået til å spille i førstedivisjon skal få beholde plassen sin pga. håpløst reglement.

 

Det er vel ikke reglementet som er håpløst. BX3 er heldige som unngår nedrykk, men det er en konsekvens av en tabbe eller et valg fra Morten Vollan/Norse.

Når sluttspillet blir flyttet rett før sesongen er over, i tillegg til at det ble offline er det kanskje ikke så veldig overraskende at noen skulle få problemer med å stille lag. Det at Morten velger å prioritere internasjonale turneringer er vel ikke veldig rart. De kunne vel sikkert funnet 5 elendige spillere til å spille sluttspillet for dem, men da er vel hele poenget med å ha sluttspill borte.

 

Uansett, poenget mitt var ikke at Norse rykker ned, men at BX3 får beholde plassen sin når de så absolutt ikke fortjener den. At BX3 skal få en gratisbillett til førstedivisjon fordi Norse ikke møter opp til én kamp, blir etter min mening feil.

Støttes.

Lenke til kommentar

Når sluttspillet blir flyttet rett før sesongen er over, i tillegg til at det ble offline er det kanskje ikke så veldig overraskende at noen skulle få problemer med å stille lag. 

 

 

Sesongen skulle egentlig vært avsluttet førstkommende helg, 12.-14. mai. Halvannen måned før, 29. mars, annonserte på e-post til lagene at det blir offline og at den flyttes en uke til 20. mai. Synes du 29. mars er «rett før sesongen er over»? ESL Cologne-kvalifiseringen var ikke kjent på det tidspunktet forøvrig.

Lenke til kommentar

 

Når sluttspillet blir flyttet rett før sesongen er over, i tillegg til at det ble offline er det kanskje ikke så veldig overraskende at noen skulle få problemer med å stille lag. 

 

 

Synes du 29. mars er «rett før sesongen er over»?

Det var kun én gjenstående runde av seriespillet etter 29. mars. Så ja, jeg synes det er rett før sesongen er over. Poenget er at sluttspillet blir flyttet fra tidligere bestemt dato til et senere tidspunkt rett før det er avgjort hvem som kommer til sluttspillet, hvor det er større sannsynlighet for å krasje med evt. eksamener o.l.

Lenke til kommentar

 

 

Når sluttspillet blir flyttet rett før sesongen er over, i tillegg til at det ble offline er det kanskje ikke så veldig overraskende at noen skulle få problemer med å stille lag. 

 

 

Synes du 29. mars er «rett før sesongen er over»?

Det var kun én gjenstående runde av seriespillet etter 29. mars. Så ja, jeg synes det er rett før sesongen er over. Poenget er at sluttspillet blir flyttet fra tidligere bestemt dato til et senere tidspunkt rett før det er avgjort hvem som kommer til sluttspillet, hvor det er større sannsynlighet for å krasje med evt. eksamener o.l.

Alle lagene som skulle til sluttspillet var allerede klare etter nest siste runde.

Lenke til kommentar

Dette skjer mange ganger hver eneste sesong, bare ikke så ofte i 1. div.

 

Hver eneste sesong er det noen som slipper å rykke ned fordi andre lag trekker seg eller fordi andre lag som har krav på plass i divisjonen ikke melder seg på neste sesong.

 

Regelverket er også ganske tydelig på prioriteringen: Lag som trekkes skal prioriteres rykket ned foran lag som havner på nedrykksplass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Regelen som sier at "Lag som egentlig skulle rykket ned har forrang foran lag fra lavere divisjon som har tapt kvalifiseringskamp(er) for opprykk." (§ 5-9 3.) synes jeg er noe merkelig. Lavere divisjonslaget har spilt mot vanskeligere motstand enn dette laget som nå får forrang. Fortjener de ikke isåfall en ny sjanse til å vise om de er bedre enn laget som nå beholder plassen på bakgrunn av et annet høyere divisjonslag sitt spill?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Regelen som sier at "Lag som egentlig skulle rykket ned har forrang foran lag fra lavere divisjon som har tapt kvalifiseringskamp(er) for opprykk." (§ 5-9 3.) synes jeg er noe merkelig. Lavere divisjonslaget har spilt mot vanskeligere motstand enn dette laget som nå får forrang. Fortjener de ikke isåfall en ny sjanse til å vise om de er bedre enn laget som nå beholder plassen på bakgrunn av et annet høyere divisjonslag sitt spill?

 

Laget fra lavere divisjoner har spilt mot vanskeligere motstand? Det er jo en direkte selvmotsigelse?

Lenke til kommentar

 

Regelen som sier at "Lag som egentlig skulle rykket ned har forrang foran lag fra lavere divisjon som har tapt kvalifiseringskamp(er) for opprykk." (§ 5-9 3.) synes jeg er noe merkelig. Lavere divisjonslaget har spilt mot vanskeligere motstand enn dette laget som nå får forrang. Fortjener de ikke isåfall en ny sjanse til å vise om de er bedre enn laget som nå beholder plassen på bakgrunn av et annet høyere divisjonslag sitt spill?

 

Laget fra lavere divisjoner har spilt mot vanskeligere motstand? Det er jo en direkte selvmotsigelse?

Mener vell konkret i det tilfellet her regner jeg med.

Lenke til kommentar

 

 

Regelen som sier at "Lag som egentlig skulle rykket ned har forrang foran lag fra lavere divisjon som har tapt kvalifiseringskamp(er) for opprykk." (§ 5-9 3.) synes jeg er noe merkelig. Lavere divisjonslaget har spilt mot vanskeligere motstand enn dette laget som nå får forrang. Fortjener de ikke isåfall en ny sjanse til å vise om de er bedre enn laget som nå beholder plassen på bakgrunn av et annet høyere divisjonslag sitt spill?

 

Laget fra lavere divisjoner har spilt mot vanskeligere motstand? Det er jo en direkte selvmotsigelse?

Mener vell konkret i det tilfellet her regner jeg med.

Det stemmer både i dette tilfellet og i alle tilfeller. Regelen tilsier at laget fra lavere divisjoner som har spilt om opprykk, og tapt, mister forrang mot laget fra første divisjon som plassert dårligere på tabellen enn laget de spilte om opprykk mot. Laget fra lavere divisjon har derav møtt vanskeligere motstand enn laget som nå får forrang. Poenget mitt er rettet mot hvorfor ikke regelen tillater omspill om opprykksplassen. Dette er selvfølgelig ikke relevant i dette tilfellet hvor BX3 beholder plassen i 1.div, men i fremtiden. Regelverket kan ikke endres med tilbakevirkende kraft.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...