Gå til innhold

Test av ECS Green 736


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en 8 måneder gammel 732, som jeg nå bytter ut med en Acer Ferrari, mest pga. den infernalske støyen, som tilsynelatende har blitt verre og verre, (men det er selvfølgelig mulig at det bare er jeg som har blitt mer og mer oppmerksom på lyden).

Det verste er imidlertid at maskinen nå har tatt helt kvelden (sier bare pip pip og vil ikke starte), etter i ca. 1 måned å bli så varm (først mest ved prosessorintensive oppgaver, men så begynte det å skje selv uten spesielt intensive oppgaver) at den uten forvarsel ga fra seg 2 pip og slo seg selv av, uten noen sjanse til å få lagret dokumenter.

Jeg har forsøkt å heve den ekstra fra bordet, for å gi den luft, (etter at de medfølgende benene røyk første uka, de dekkes forøvrig ikke av garanti ifølge Multicom) uten at det har hjulpet.

Så når testen av 736 sier at denne sannsynligvis blir enda varmere enn forgjengeren, så ville jeg virkelig ha blitt skremt, av enda mer støyende vifte og bråstopper pga. overoppheting.

At batterilevetiden blir enda kortere, er også veldig negativt i mine øyne, da jeg sjelden fikk 732 til å leve lenger enn 2 timer på batteri (med Wlan på).

De siste 5 -10 % av batterilevetiden er det jo forresten i praksis umulig å bruke, da den avgir en konstant piping som det ikke er mulig å slå av!

Men utover akkurat disse punktene, så har jeg vært veldig fornøyd med maskinen!
:roll: Endret av kengen
Lenke til kommentar
Jeg har en 8 måneder gammel 732, som jeg nå bytter ut med en Acer Ferrari, mest pga. den infernalske støyen, som tilsynelatende har blitt verre og verre, (men det er selvfølgelig mulig at det bare er jeg som har blitt mer og mer oppmerksom på lyden).

 

Det verste er imidlertid at maskinen nå har tatt helt kvelden (sier bare pip pip og vil ikke starte), etter i ca. 1 måned å bli så varm (først mest ved prosessorintensive oppgaver, men så begynte det å skje selv uten spesielt intensive oppgaver) at den uten forvarsel ga fra seg 2 pip og slo seg selv av, uten noen sjanse til å få lagret dokumenter.

 

Jeg har forsøkt å heve den ekstra fra bordet, for å gi den luft, (etter at de medfølgende benene røyk første uka, de dekkes forøvrig ikke av garanti ifølge Multicom) uten at det har hjulpet.

 

Så når testen av 736 sier at denne sannsynligvis blir enda varmere enn forgjengeren, så ville jeg virkelig ha blitt skremt, av enda mer støyende vifte og bråstopper pga. overoppheting.

 

At batterilevetiden blir enda kortere, er også veldig negativt i mine øyne, da jeg sjelden fikk 732 til å leve lenger enn 2 timer på batteri (med Wlan på).

 

De siste 5 -10 % av batterilevetiden er det jo forresten i praksis umulig å bruke, da den avgir en konstant piping som det ikke er mulig å slå av!

 

Men utover akkurat disse punktene, så har jeg vært veldig fornøyd med maskinen!

:roll:

Det er mulig å bli kvitt pipelydene dersom du skrur av dette i windows.

Lenke til kommentar

Utdrag fra artikkelen:

 

 

"Vi kommer ikke til å beskrive hvordan ECS Green 736 er i bruk fordi maskinen er helt identisk med forløperen Green 732. Er du interessert i hvordan maskinen er i bruk, så anbefaler vi deg å lese vår test av ECS Green 732."

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...