Gå til innhold

ANMELDELSE: Expeditions: Viking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du likte det utmerkede Expeditions: Conquistador, så kommer du til å like dette også. Anmeldelsen spiller seg utover sidelinjen allerede ved å ikke ha noe forhold til forgjengeren, og videre ved å påstå at isometriske rollespill står og faller på kampsystemene sine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du likte det utmerkede Expeditions: Conquistador, så kommer du til å like dette også. Anmeldelsen spiller seg utover sidelinjen allerede ved å ikke ha noe forhold til forgjengeren, og videre ved å påstå at isometriske rollespill står og faller på kampsystemene sine. 

 

I og med at man bruker rundt halvparten av tiden i kamper er det vel riktig å si at kampsystemet har mye å si for et spill?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvis du likte det utmerkede Expeditions: Conquistador, så kommer du til å like dette også. Anmeldelsen spiller seg utover sidelinjen allerede ved å ikke ha noe forhold til forgjengeren, og videre ved å påstå at isometriske rollespill står og faller på kampsystemene sine. 

I og med at man bruker rundt halvparten av tiden i kamper er det vel riktig å si at kampsystemet har mye å si for et spill?

 

Ja, i dette spillet, men det kan du ikke bruke det for å kvalifisere en så bred generalisering som du gjør når du sier at det gjelder alle isometriske rollespill. Det gjør det selvsagt ikke. Synes du for eksempel kampsystemet er avgjørende i Planescape? 

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvis du likte det utmerkede Expeditions: Conquistador, så kommer du til å like dette også. Anmeldelsen spiller seg utover sidelinjen allerede ved å ikke ha noe forhold til forgjengeren, og videre ved å påstå at isometriske rollespill står og faller på kampsystemene sine. 

I og med at man bruker rundt halvparten av tiden i kamper er det vel riktig å si at kampsystemet har mye å si for et spill?

 

Ja, i dette spillet, men det kan du ikke bruke det for å kvalifisere en så bred generalisering som du gjør når du sier at det gjelder alle isometriske rollespill. Det gjør det selvsagt ikke. Synes du for eksempel kampsystemet er avgjørende i Planescape? 

Du har rett i at det nok ikke gjelder ALLE isometriske rollespill. Jeg trakk den slutningen basert på de siste spillene i sjangeren jeg har spilt: Divinity: Original Sin, Tyranny og dette. Var heller ment som en kommentar om rollespill der man kjemper, som jo er et stort antall.

Lenke til kommentar

Sjangeren er derfor tilpasset de spesielt interesserte

Wow, man kan virkelig føle forakten gjennom hele anmeldelsen. Fint at noen i Gamer gidder å anmelde rollespill, men kan kanskje like greit å la være om anmelderen ikke liker sjangeren?

 

Om man likte det strålende Expeditions: Conquistador, så vil man like dette også, som Zealuu sier, selv om dette spillet er mer Baldur's Gate-aktig enn det forrige, så er det lett å kjenne seg igjen.

 

Ja, noen kamper er håpløst designet der motstandren får bevege seg først, men de kampene kan man telle på en hånd. Bugs har også blitt fikset fortløpende, og jeg har ikke opplevd noen store bugs selv enda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Wow en annen anmeldelse jeg fant skrøt av spillet hadde nesten ingen tekniske problemer.

 

Har registrert at denne anmelderen ofte mener det motsatte av annen spillpresse/majoriteten, så jeg ville lest flere anmeldelser og ikke lagt altfor mye vekt på denne. Ikke ment som kritikk til anmelder her, smaken er som baken :)

Lenke til kommentar

 

Wow en annen anmeldelse jeg fant skrøt av spillet hadde nesten ingen tekniske problemer.

 

Har registrert at denne anmelderen ofte mener det motsatte av annen spillpresse/majoriteten, så jeg ville lest flere anmeldelser og ikke lagt altfor mye vekt på denne. Ikke ment som kritikk til anmelder her, smaken er som baken :)

Dette er et spill som jeg skulle kjøpe, men oppdaget fort at mange folk rapporter problemer og bugs. Så anmelderen har nok rett her. Kommer til å vente til det har blitt patchet opp et par ganger.

Lenke til kommentar

 

Sjangeren er derfor tilpasset de spesielt interesserte

Wow, man kan virkelig føle forakten gjennom hele anmeldelsen. Fint at noen i Gamer gidder å anmelde rollespill, men kan kanskje like greit å la være om anmelderen ikke liker sjangeren?

 

Om man likte det strålende Expeditions: Conquistador, så vil man like dette også, som Zealuu sier, selv om dette spillet er mer Baldur's Gate-aktig enn det forrige, så er det lett å kjenne seg igjen.

 

Ja, noen kamper er håpløst designet der motstandren får bevege seg først, men de kampene kan man telle på en hånd. Bugs har også blitt fikset fortløpende, og jeg har ikke opplevd noen store bugs selv enda.

Hvilken forakt? Jeg likte spillet veldig godt, og interesserer meg også for sjangeren, men bugs og feil lyver ikke. Jeg er en tilhenger av det sære strategispillet Crusader Kings II, men er ikke redd for å påpeke at også det er nisje og for de spesielt interesserte.

Lenke til kommentar

 

Sjangeren er derfor tilpasset de spesielt interesserte

Wow, man kan virkelig føle forakten gjennom hele anmeldelsen. Fint at noen i Gamer gidder å anmelde rollespill, men kan kanskje like greit å la være om anmelderen ikke liker sjangeren?

*snip*

Wow, har vi lest samme anmeldelse? Eller kanskje du bare stoppet etter den første paragrafen du følte deg uenig i?

Det kommer VELDIG godt og tydelig frem at anmelderen likte spillet men at det er momenter som i hans øyne trekker ned. Foretrekker ærlige anmeldelser som dette enn de som bare spyr ut høye karakterer og roser ting opp i skyene når det åpenbart også finnes noe som trekker ned.

Har ikke spilt spillet selv men kommer til å kjøpe det basert på denne anmeldelsen da han gir en god innføring i hvordan spillet fungerer og er bygd opp og i konklusjonen er ærlig påpeker det store potensialet videre for spillet.

Endret av Phido78
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Interessant konsept. Kan hende at med tid og stunder og noen patcher frem i tid kan det være interessant å prøve spillet. Eller bør man begynne med Conquistador som Zealuu sier?

 

Nei eneste man evnt får igjen for det er at man tar spill nr to litt lettere ettersom alle grunnleggende gameplayelementer er like. Jeg for min del spiller nå Conquistador etter at jeg har runda Vikings da jeg ikke hadde fått med meg hvor bra spillene var og begynte i "feil" ende, men spillene har ingen forbindelse med tanke på story så fungerer helt fint. Bugs som anmelderne trekker for virker forøvrig også å være luket ut.

 

Om man bare skal ta seg tid til ett av spillene så må det bli Vikings. Ikke at det har mer innhold eller nødvendigvis noe bedre story enn Conquistador, men mer på grunn av den oppgraderte grafikkmotoren, at det er langt mer variert og har ett videreutviklet og forbedret gameplay i forhold til forgjengeren. Dette er en soleklar 8`er om du liker turn-based RPG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...