Gå til innhold

Nå har Netflix fått HDR-støtte på mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vil ikke TV-er som støtter denne standraden også få Netlfix med HDR nå da? Tenker på de TV-ene som har tilgang på smart TV-er som har tilgang på Play-store.

Eller nvidia Shield TV?

 

 

Eller Shiled TV ja, eller en hvilken som helst Android multimedia box for den del. Det som avhenger her er vel om HDR kan sendes ut av boksen selv, og det blir forsåvidt et problem på smart TV-er også om det ikke er bygd inn. Uansett så er jeg nyskjerrig på om Netflix begrenser det til spesefike enheter som er "godkjent" for å støtte dette av demselv eller om alle enheter som kan innstallere applikasjonen og støtter formatet kan kjøre det.

Lenke til kommentar

 

 

Vil ikke TV-er som støtter denne standraden også få Netlfix med HDR nå da? Tenker på de TV-ene som har tilgang på smart TV-er som har tilgang på Play-store.

Eller nvidia Shield TV?

 

 

Eller Shiled TV ja, eller en hvilken som helst Android multimedia box for den del. Det som avhenger her er vel om HDR kan sendes ut av boksen selv, og det blir forsåvidt et problem på smart TV-er også om det ikke er bygd inn. Uansett så er jeg nyskjerrig på om Netflix begrenser det til spesefike enheter som er "godkjent" for å støtte dette av demselv eller om alle enheter som kan innstallere applikasjonen og støtter formatet kan kjøre det.

Jeg mener da Nvidia Shield TV har hatt HDR 4K Netflix lenge? Se f.eks Marco Polo.

Lenke til kommentar

 

 

 

Vil ikke TV-er som støtter denne standraden også få Netlfix med HDR nå da? Tenker på de TV-ene som har tilgang på smart TV-er som har tilgang på Play-store.

Eller nvidia Shield TV?

 

 

Eller Shiled TV ja, eller en hvilken som helst Android multimedia box for den del. Det som avhenger her er vel om HDR kan sendes ut av boksen selv, og det blir forsåvidt et problem på smart TV-er også om det ikke er bygd inn. Uansett så er jeg nyskjerrig på om Netflix begrenser det til spesefike enheter som er "godkjent" for å støtte dette av demselv eller om alle enheter som kan innstallere applikasjonen og støtter formatet kan kjøre det.

Jeg mener da Nvidia Shield TV har hatt HDR 4K Netflix lenge? Se f.eks Marco Polo.

Har vært HDR10, og ikke Dolby Vision som denne telefonen har.

Lenke til kommentar

Vil ikke TV-er som støtter denne standraden også få Netlfix med HDR nå da? Tenker på de TV-ene som har tilgang på smart TV-er som har tilgang på Play-store.

 

Interne smart-TV funksjoner for TV'ene, så må produsenten legge ut oppdatering for det. Og slikt liker ikke TV produsentene å gjøre, de må jo ha noe for neste års TV, slik at du må kjøpe ny hvis du vil ha det. Samsung har jo på en modell fra i fjor de lovet skulle komme med oppdatering, hvor oppdateringen kom i USA, men ikke i Europa.

Lenke til kommentar

Tjah...

 

Netflix 4k HDR funker på smart tv'n (philips) 

Når eg bruker netflix på  nVidia shield på samme tv fungerer det ikkje. Da blir det kun 4k uten HDR. 

 

Det fungerer f.eks fra Kodi på nvidia shield, så rett fram er det ikkje å få det til på nvidia shield heller. 

Lenke til kommentar

Tjah...

 

Netflix 4k HDR funker på smart tv'n (philips)

Når eg bruker netflix på nVidia shield på samme tv fungerer det ikkje. Da blir det kun 4k uten HDR.

 

Det fungerer f.eks fra Kodi på nvidia shield, så rett fram er det ikkje å få det til på nvidia shield heller.

Spesielt.. Hos meg er det nøyaktig omvendt. Philips her også.

Lenke til kommentar

Tjah...

 

Netflix 4k HDR funker på smart tv'n (philips) 

Når eg bruker netflix på  nVidia shield på samme tv fungerer det ikkje. Da blir det kun 4k uten HDR. 

 

Det fungerer f.eks fra Kodi på nvidia shield, så rett fram er det ikkje å få det til på nvidia shield heller. 

 

Hvilken Philips modell har du?

Noen av de tidlige HDR modellene hadde ofte kun 1 HDMI inngang som var HDMI 2.0, med HDCP 2.2, mens resten var HDMI 1,4.

Man må som regel også inn i innstillingene for å aktivere HDR på HDMI inngangen for å motta det, det er ikke alltid det går automatisk. Måtte aktivere det på min Panasonic.

Lenke til kommentar

 

Tjah...

 

Netflix 4k HDR funker på smart tv'n (philips) 

Når eg bruker netflix på  nVidia shield på samme tv fungerer det ikkje. Da blir det kun 4k uten HDR. 

 

Det fungerer f.eks fra Kodi på nvidia shield, så rett fram er det ikkje å få det til på nvidia shield heller. 

 

Hvilken Philips modell har du?

Noen av de tidlige HDR modellene hadde ofte kun 1 HDMI inngang som var HDMI 2.0, med HDCP 2.2, mens resten var HDMI 1,4.

Man må som regel også inn i innstillingene for å aktivere HDR på HDMI inngangen for å motta det, det er ikke alltid det går automatisk. Måtte aktivere det på min Panasonic.

 

 

Fant ut av det. 

Var forsterkern som måtte stå i 4k mode 1 i stade for 4k mode 2. 

Yamaha rx-v781

 

Nå funker det som det skal. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil ikke TV-er som støtter denne standraden også få Netlfix med HDR nå da? Tenker på de TV-ene som har tilgang på smart TV-er som har tilgang på Play-store.

 

Har hatt HDR på smart TV i ovwr 1år her. Men HDR10 pg ikke Dolby Vision. Men til info HDR hjelper lite med mindre man har minimum en 7serie fra samtlige produsenter. seriene hat HDR støtte men ikke lysstyrken osv til å vise det bra

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...