Gå til innhold

Ryzen får bedre minnestøtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sistnevnte ved hjelp av mikrokode – slikt kan legges inn i en BIOS-oppdatering – som sørger for «fininnstilling» av hvordan prosessoren oppfører seg.

Blir det ikke da en mikrokode-oppdatering, og ikke en BIOS-oppdatering?

Man kan modde bioser selv, ved å legge inn nye orom, lan, cpu , etc microkoder. Dette gjøres mye på techpowerup forumet. Man kan få akkurat de oppdateringene man selv vil ha inne i biosen. Man må uansett legge inn biosen på nytt, altså flashe bios. Dermed blir det jo en biosoppdatering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det en liste som gir oversikt over trøblete ram\fungerende ram?

For det er få rambrikker som er ryzen støttet.

Er vel kun samsung som produsent.

 

Lurer veldig på AGESA 1.0.0.6 og intel extreme memory profile 2.0 er det samme? Bare AMD måten?

Lenke til kommentar

Finnes det en liste som gir oversikt over trøblete ram\fungerende ram?

For det er få rambrikker som er ryzen støttet.

Er vel kun samsung som produsent.

 

Lurer veldig på AGESA 1.0.0.6 og intel extreme memory profile 2.0 er det samme? Bare AMD måten?

Google er din venn/slave

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/AGESA

 

Liste over fungerende ram er fortsatt her:

 

 

DRAM overclocking data collection

 

http://www.overclock.net/t/1624603/rog-crosshair-vi-overclocking-thread

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Finnes det en liste som gir oversikt over trøblete ram\fungerende ram?

For det er få rambrikker som er ryzen støttet.

Er vel kun samsung som produsent.

 

Lurer veldig på AGESA 1.0.0.6 og intel extreme memory profile 2.0 er det samme? Bare AMD måten?

Google er din venn/slave

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/AGESA

 

den gir ikke svarene jeg er ute etter, mener det var intel extreme memory profile 2.0 og XFR samt FMA3-instruksjoner totalsett som gjør ryzen feiler, den kombinasjonen som gjør noe kluss i bios slik maskinen blir ustabil?

Har selv ikke kunne finne eksakt hva som gjør intel så mye bedre en ryzen på ram. Men det er vel noe software feil.

Lenke til kommentar

 

Bra, men disse optimaliseringene burde helst ha kommet før lansering av Ryzen, eller iallefall veldig kort tid etterpå.

Får du ikke microcode update på dine cpu,er etter at de kom ut. :)

Joda men AMD har nok ikke gitt hovedkort produsentene nok tid før lansering. Kanskje av frykt for lekkasjer om ytelsen.

Lenke til kommentar

Gode nyheter dette, men jeg ble faktisk overrasket over hvor bra det allerede fungerer når jeg fikk min Ryzen. Forventa det verste etter å ha lest på nettet først, men min 2x8GB 3000MHz CL15 var plug and play, ingen problemer i det hele tatt, måtte bare inn i bios og skru på riktig minneprofil, og alt har vært dønn stabilt siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...