Gå til innhold

TEST: Motorola Moto G5 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

At det ikke er usb-c er det største minuset i mine øyne, har brukt usb.c i snart 3 år på telefonene mine så jeg kjøper ikke en telefon uten i 2017.

Lenke til kommentar

Moto-serien er helt rå. Har selv Moto g4 plus, kjøpte den for et par uker siden. Valgte å gå for g4 plus foran g5 fordi den var nesten en tusenlapp billigere, og fordi jeg liker designet bedre på g4. (G4 ser ut som en veldig pen plasttelefon, som er god å holde, g5 ser ut som en billigtelefon som prøver å ligne på topptelefonene).

 

Kjøpte egentlig min bare for å ha noe midlertidig, til neste pixel kom ut eller lignende. Men nå lurer jeg litt på hvorfor jeg har giddet å kjøpe toppmodeller tidligere, og lurer på om jeg noen gang kommer til å betale mer enn 3000 for en mobil.

 

Fint å være forbruker i disse tider :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Moto-serien er helt rå. Har selv Moto g4 plus, kjøpte den for et par uker siden. Valgte å gå for g4 plus foran g5 fordi den var nesten en tusenlapp billigere, og fordi jeg liker designet bedre på g4. (G4 ser ut som en veldig pen plasttelefon, som er god å holde, g5 ser ut som en billigtelefon som prøver å ligne på topptelefonene).

 

Kjøpte egentlig min bare for å ha noe midlertidig, til neste pixel kom ut eller lignende. Men nå lurer jeg litt på hvorfor jeg har giddet å kjøpe toppmodeller tidligere, og lurer på om jeg noen gang kommer til å betale mer enn 3000 for en mobil.

 

Fint å være forbruker i disse tider :)

 

Helt enig!

 

Har G4 Plus jeg også, og er kjempe fornøyd. Min Samsung S6 er som å holde i et såpestykke og batteriet varer en halv dag. Aldri mer dyre toppmodeller. Ikke verdt det i dag. 3000 er mer enn nok.

 

Skulle ønske G5 hadde lik design som G4. Matt plastikk, som er er utrolig god å holde i. Vil heller ha en tlf som er funksjonell enn fokus på design. Her prøver dem seg på begge deler som ikke er lurt i denne prisklassen.

Lenke til kommentar

Moto-serien er helt rå. Har selv Moto g4 plus, kjøpte den for et par uker siden. Valgte å gå for g4 plus foran g5 fordi den var nesten en tusenlapp billigere, og fordi jeg liker designet bedre på g4. (G4 ser ut som en veldig pen plasttelefon, som er god å holde, g5 ser ut som en billigtelefon som prøver å ligne på topptelefonene).

 

Kjøpte egentlig min bare for å ha noe midlertidig, til neste pixel kom ut eller lignende. Men nå lurer jeg litt på hvorfor jeg har giddet å kjøpe toppmodeller tidligere, og lurer på om jeg noen gang kommer til å betale mer enn 3000 for en mobil.

 

Fint å være forbruker i disse tider :)

 

Kjøpte også g4 plus for en uke siden. Utrolig fornøyd med den. Blir lenge til jeg bruker mange tusen på en mobil hvis moto g-serien fortsetter som dette :)

Lenke til kommentar

Verdt å merke seg, den har ikke OIS. I mørke bør du være mer stødig på hendene. Merker forskjell på min LG G4 og madammens moto G4 plus i dårlig lys. Når G4 plus treffer slår den LGen, meeen ofte blir det uklart. LGen får til det samme hver gang. Mtp prisen er dog moto G-serien fantastisk allikevel :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har standard G5 selv, bra for prisen. 2100 inkl 64 gb sd kort ga jeg.

Forbausende gode selv billige mobiler har blitt, relativt.

Mange har dårlig inntrykk av Android pga overprisete Samsung telefoner som er full av touchwiz dritt og bloat som ikke kan fjernes.

Virkelig synd da det er så mange OK telefoner til en rimelig penge som kjører Android.

Mange som tror dem MÅ ha en iphone til 10 tusen bare de skal ha en ny telefon. Etter min erfaring er varigheten til toppmodeller vesentlig dårligere enn de billigere, de dyre knuser som regel lettere. Opplevd med 6S og S7 edge.

Lenke til kommentar

 

Lurer på om jeg skal kjøpe G5 std eller G4 plus. Noen som vet hvilken som er best?

Jeg tenkte på akkurat det samme. Jeg gikk for g4 plus. Så egentlig ingen store fordeler med g5. 0.5" større skjerm, og sparer 500,-

 

http://www.gsmarena.com/compare.php3?&idPhone3=8453&idPhone1=8050&idPhone2=8454

 

Det er strengt tatt ingen som er "best", for det spørs hva du vektlegger. Det viktigste er vel at den kommer med Android 7.0 ut av esken. Av nye funksjoner er ny fingeravtrykkleser med snarveifunksjoner, hurtiglading, NFC og BT 4.2 verdt å nevne. Moto G5 er også mer kompakt og veier mindre, selv om den har aluminium i konstruksjonen, men den har dårligere ytelse og mindre batteri.

 

Jeg hadde kjøpt G5 Plus for ytelsen, batteriet, Corning Gorilla Glass 3 (G5 har ikke det) og bedre kamera. Prisforskjellen er så liten at jeg mener det er verdt det, spesielt for bedre CPU/GPU og kamera.

Lenke til kommentar

Moto-serien er helt rå. Har selv Moto g4 plus, kjøpte den for et par uker siden. Valgte å gå for g4 plus foran g5 fordi den var nesten en tusenlapp billigere, og fordi jeg liker designet bedre på g4. (G4 ser ut som en veldig pen plasttelefon, som er god å holde, g5 ser ut som en billigtelefon som prøver å ligne på topptelefonene).

 

Kjøpte egentlig min bare for å ha noe midlertidig, til neste pixel kom ut eller lignende. Men nå lurer jeg litt på hvorfor jeg har giddet å kjøpe toppmodeller tidligere, og lurer på om jeg noen gang kommer til å betale mer enn 3000 for en mobil.

 

Fint å være forbruker i disse tider :)

 

Vel det første jeg tenker er at du ikke bruker mobilen veldig mye til bilder. Mangel av OIS er virkelig en dealbreaker for meg. Og kamera alene er i min verden verdt ekstra kroner. Spesielt mtp OIS og hvordan kamera takler lys som ikke er optimalt. 

 

Når det gjelder selve skjermen så er det også et område som det spart penger på. Også skjerm er i min verden verdt ekstra penger. Både mtp oppløsning, men i år så er også mangel på skjermkanter viktig slik jeg ser det, for å få størst mulig skjerm på minst mulig fotavtrykk. 

 

Bortsett fra skjerm og kamera så er nok G4 plus G5 og G5 plus helt ok telefoner, men for de som ønsker bedre skjerm og et bedre og mer lyssterkt kamera så må en nok belage seg på å legge ned noen kroner mer enn Moto Gx.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Denne er nok mer enn nok for de aller fleste. Men det vil alltid være de av oss der ute som krever litt mer. Legger man til 2-3000 kr, så får man bedre kamera, bedre skjerm og mer eksklusivt design. For meg er det viktig at en telefon har et seriøst bra kamera, seriøst bra lyd i minijacken(som må være der) og god batteritid i en så smal og lett pakke som mulig. Min S7 gir meg de tingene, med et lite forbehold ved lydkvaliteten, som ikke kan måle seg med de beste.

 

Det sier seg selv at Lenovo/Motorola må spare litt her og der, og det går som oftes på bekostning av slike ting som kameraet.

 

Men som sagt, denne er flott for de aller fleste, og mye for pengene. Men ikke noe jeg ønsker meg.

Lenke til kommentar

Har hatt Moto g4 plus en god stund nå. Veldig fornøyd med det den. Kvalitet. Den er billig sammenliknet med toppmodellene. Ikke like sterk, men leverer varene og mere til. Kommer nok til å ha denne et år eller to, så neste telefon for meg blir kanskje en Moto g6 eller g7 ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...