Gå til innhold

Microsoft har enda mer #Surface på gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lumia ble lagt ned og panos panay og surface skulle ta over produksjon. Leste en plass at panay hadde uttalt at det ikke ville komme noen telefoner fra microsoft før på våren 2017 fordi de trengte ekstra tid på å jobbe med dette. Det samstemmer jo fint med denne lanseringen? Jeg legger mine penger på surface phone :) Mener det var på tek jeg leste dette, men et raskt søk ga meg ikke resultater så jeg kan ikke underbygge påstanden min desverre.

Lenke til kommentar

Fant artikkelen. Var satya som hadde uttalt seg, og mye mer enn jeg husket var spekulasjoner, men jeg legger enda pengene mine på surface phone. Har venta lenge på den. Med byggekvaliteten og premium designet til surface, kan dette bli bra. Microsoft gjør mye bra for tiden og er virkelig innovative. Får jeg en toppmodell med fullverdig windows 10, med continuum funksjon, er det kun appstøtten som kan bære ankepunktet. Snapchat alene er nesten grunn nok til å ikke ha windows på tlf. Fikser de dette er jeg solgt :) har allerede 2 surface produlter hjemme, og å samkjørr telefonen sømløst med disse hadde vært nydelig :)

 

https://www.tek.no/artikler/det-kommer-tre-surface-telefoner-i-2017/346082

Lenke til kommentar

Har hatt lyst til å teste ut Surface Pro 4, prøvde Surface Pro 2 i sin tid og den falt ikke i smak. Men tastaturcoveret og ikke minst skjermstørrelsen har jo forandret seg endel siden den gang. Men det faktum at de fortsatt holder seg til Marvell Avastar WiFi som er temmelig håpløse greier, relativt low-end Realtek DAC+amp osv gjør at jeg holder meg unna.

 

Håper at Surface Pro 5 endelig går bort ifra Marvell Avastar og at de i det minste går for litt bedre lydløsning ifra Realtek, eventuelt kan gå for noe bedre fra Cirrus Logic, C-Media eller Sabre. Mengden støy som er på hodetelefonutgangen er alt for dårlig på produkter som koster såpass mye. Og at de fremdeles insisterer på å bruke Marvell Avastar som de har hatt så mye problemer med i et produkt i disse prisklassene er også litt merkelig. De har også vært litt sparsomme på SSD-løsningen når de går for eldre generasjon PM-serie fra Samsung fremfor SM-serien og jeg regner med at de i det minste går for 961-serien i de nye modellene og ikke den gamle 951-serien. Dette er tross alt temmelig dyre produkter, forventer kvalitet i alle ledd.

Lenke til kommentar

Satya sa for ikke lenge siden at MS' neste mobil ikke ville være en tradisjonell mobil, men en ny type enhet. W10m er forket fra W10 oppdateringsløpet. CShell og W10 for ARM er så vidt meg bekjent noe fram i tid. Med mindre MS har vært veldig hemmelighetsfulle og nærmest villedet folk, så blir jeg overrasket om de lanserer noe som kan minne om en mobiltelefon med release med det første. Om de faktisk har gjort akkurat det, så blir det svært spennende og se hva de tenker å gjøre.

Lenke til kommentar

På en annen side så kan "what's next" tyde på noe nytt. Om vi tenker formfaktor og ser bort fra enheter som ikke faller inn i kategoriene mellom fullblods pc og mobiltelefon, så er det vel bortimot bare surface nettbrett og surface mobil som gjenstår.

 

Tenker vi maskinvare så er ARM baserte maskiner i diverse formfaktorer aktuelle kandidater. Da vil de kunne slippes på markedet til høsten/tidlig vinteren om det er laptoper eller tablets.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...