Gå til innhold

Kinesisk produsent lanserer tapet-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Prisene er fortsatt stive, men med såpass mange som tilbyr teknologien vil trolig prisen ramle nedover."

 

Nja, prisene ramler ikke før salget trapper seg opp. Hvis det går fra si 100.000,- til 80.000,- pga. konkurranse så er det fortsatt lang vei ned til at mannen i gata får råd.

 

Tror heller ikke mange er interresert i å bytte den gamle TV'en kun for å få klistre den på veggen. Men skulle jeg alikevel hatt ny TV så hadde jeg vært villig til å betale noe mer for den, men jeg måtte jo fortsatt hatt dingser som skal kobles til som er like "sjenerende" som en stativ-TV :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo uansett LG som styrer prisene i markedet, så om det ikke er flere produsenter så spiller det vel ikke så alt for mye med mer "konkurranse". Det er uansett LG som bestemmer innkjøpspris til dem, og dermed setter en guide til hva TVene vil koste. 

Men at det blir billigere med flere solgte antall totalt sett er nok riktig. 

Lenke til kommentar

 

tapet-TV nedfelt i bordet med glasskjerm og touch. kom igjen.

Sliter jo litt med innsynsvinkelen med mindre du har tenkt å henge i taket

 

 

Hva med en som lar seg slå opp ved behov i fra bordplaten, og selvgående hjul cpu-styrt ai som kan finne bordets optimale plassering litt ut i rommet vekk i fra sofa. Eller motorisert sådann.

2017-S-CLASS-CABRIOLET-082-CCF-D.jpg

 

Får sette de der Pimp my ride gutta på jobben  :wee:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

tapet-TV nedfelt i bordet med glasskjerm og touch. kom igjen.

Sliter jo litt med innsynsvinkelen med mindre du har tenkt å henge i taket

 

Man trenger ikke bruke et elendig TN-panel heller da. Å felle inn skjermer i liggende treplate (kan knapt kalles bord :p) har jeg gjort, og microsoft for den saks skyld for årevis siden, ikke noe nytt. Men at det kanskje går litt lettere med en tynnere sak som dette er jeg enig i. 

 

Det var dog en rimeligere TN-sak, og opp/ned innsynsvinkelen på slike skjermer er som regel horribel, og det kunne merkes. Men hadde jeg brukt noe bedre (som f.eks de fleste TVer/skjermer her i huset). Finnes mange gode IPS-skjermer, VA-paneler, plasma og OLED som har fra ganske gode til utmerkede innsynsvinkler.  :)

 

Ps: For de som måtte lure. Det er en ganske smal sak, og ganske tynt og enkelt panel i de fleste skjermer i dag, og ganske lett å felle de inn i en treplate. Åpnet i alle fall 10 skjermer/TVer, hvor noen har fått nytt skall (slått sammen flere i en enkel stålramme), mens andre blitt nedfelt i tre-finér (frest ned med overfres)  og andre bare ofret for vitenskapelige formål. :p

Touch-delen er noe verre å skaffe til store paneler vel og merke, uten at denne teknologien endrer dette. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...