Gå til innhold

Nintendo beklager salgsstopp av Classic Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søt liten maskin, men litt oppskrytt. For de som bare vil oppleve Super Mario igjen så er den helt kurant. Derimot om man ønsker noen av de bedre third party spillene som Ducktales, Batman, Bionic Commando så er det like greit å vente på å kjøpe spillene via virtual console når det kommer etter hvert på Nintendo Switch. Forhåpentligvis så er emuleringen hakket bedre nå enn den var på Wii U.

 

Om ikke så har man alltids Nestopia og NES USB kontroller / NES Kontroller + USB Adapter. Personlig liker jeg best å bruke SNES controller + USB Adapter ilag med Nestopia. Den sitter bedre i hånden, da har man 2 ekstra knapper som kan mappes som turboknapper og 2 skulderknapper som kan mappes til rewind og fast forward.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Vi har mye på gang akkurat nå, og vi har ikke ubegrenset med ressurser, avslutter han."

 

Så det var en gave til folk de ikke tjente penger på?

 

Hvis de hadde sagt at de f.eks. ikke kunne produsere mer fordi de trengte maskinene/lokalene til andre ting så hadde jeg forstått det og håper at det er noe i den duren når han sier det han sier. Men det burde alikevel være mulig å få til en løsning for å dytte ut fler, heller sette opp prisen hvis de måtte. Er ikke akkurat avanserte greier og "hvemsomhelst" burde klare å lage en NES Classic.

 

Ikke det at jeg bryr meg nevneverdig siden jeg bruker emulator på PC'en, men det hadde vært koselig å ha den lille grå saken under TV'en. Likte skjermemuleringen den har og det er litt trist at jeg ikke fikk testet den.

Lenke til kommentar

I  ordboka:  Nindendo; selvskap som er alergisk mot penger.

 

 

"Vi har mye på gang akkurat nå, og vi har ikke ubegrenset med ressurser, avslutter han."

 

Så det var en gave til folk de ikke tjente penger på?

 

Absolutt alt et firma gjør, krever ressurser. Bruker de ressurser på å fortsette å produsere Nintendo Classic, er det ressurser de ikke får brukt på andre satsningsområder. Ikke verre enn det.

Lenke til kommentar

 

I  ordboka:  Nindendo; selvskap som er alergisk mot penger.

 

 

"Vi har mye på gang akkurat nå, og vi har ikke ubegrenset med ressurser, avslutter han."

 

Så det var en gave til folk de ikke tjente penger på?

 

Absolutt alt et firma gjør, krever ressurser. Bruker de ressurser på å fortsette å produsere Nintendo Classic, er det ressurser de ikke får brukt på andre satsningsområder. Ikke verre enn det.

 

 

Hvilke ressurser er det de trenger å bruke på en så enkel maskin? Det er neppe noe man må bruke av egen produksjonskapaistet for å få til.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sette opp ny produksjonslinje, hvis eksisterende er full med andre ting, kan være en kostbar affære. I tillegg krever det masse arbeid fra ansatte å følge opp og støtte et produkt. Det er jo heller ikke noe ettermarked for denne, så økonomien i det for Nintendo er nok ikke spesielt god.

 

Bare fordi et produkt koster penger og selger, så betyr ikke det at produsenten tjener penger...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvilke ressurser er det de trenger å bruke på en så enkel maskin? Det er neppe noe man må bruke av egen produksjonskapaistet for å få til.

 

AtW

 

 

 

Jeg kjenner ikke detaljene rundt hardwareproduksjon, men det jeg vet er at overhodet ingenting går av seg selv. De må garantert ha økonomer til å holde styr på regnskapet, folk til å koordinere og planlegge (selv om de ikke gjør selve produksjonen selv), og alt dette krever arbeidskraft og/eller penger - begge deler kan de heller kanalisere inn i mer fremtidsrettede tiltak.

 

Det er en forretningsavgjørelse, rett og slett. Det trenger ikke bety at det ikke vil være lønnsomt, de bare anser det som mer lønnsomt å bruke ressursene på andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvilke ressurser er det de trenger å bruke på en så enkel maskin? Det er neppe noe man må bruke av egen produksjonskapaistet for å få til.

 

AtW

 

 

 

Jeg kjenner ikke detaljene rundt hardwareproduksjon, men det jeg vet er at overhodet ingenting går av seg selv. De må garantert ha økonomer til å holde styr på regnskapet, folk til å koordinere og planlegge (selv om de ikke gjør selve produksjonen selv), og alt dette krever arbeidskraft og/eller penger - begge deler kan de heller kanalisere inn i mer fremtidsrettede tiltak.

 

Det er en forretningsavgjørelse, rett og slett. Det trenger ikke bety at det ikke vil være lønnsomt, de bare anser det som mer lønnsomt å bruke ressursene på andre ting.

 

 

Neida, ingenting går av seg selv, og jeg tviler ikke på at nintendo tror det er lønnsomt å ikke produsere, jeg bare tviler på at problemet er kapasitet direkte. Jeg tripper det er standard nintendo-operasjon med begrenset produksjon med vilje. Det er en maskin som i praksis har null hardware-krav, er ferdig designet og koster nesten 1000 kroner. 

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sette opp ny produksjonslinje, hvis eksisterende er full med andre ting, kan være en kostbar affære. I tillegg krever det masse arbeid fra ansatte å følge opp og støtte et produkt. Det er jo heller ikke noe ettermarked for denne, så økonomien i det for Nintendo er nok ikke spesielt god.

 

Bare fordi et produkt koster penger og selger, så betyr ikke det at produsenten tjener penger...

 

De må ikke ha egen produksjonslinje. Dette er en emulator, velprøvd teknologi som kjører på alt som kan produseres av chipper i dag, jeg kan faktisk ikke komme på noe som produseres som er for svakt for nintendo-emulering. 

 

AtW

Lenke til kommentar

"Vi har mye på gang akkurat nå, og vi har ikke ubegrenset med ressurser, avslutter han."

 

Så det var en gave til folk de ikke tjente penger på?

 

Absolutt alt et firma gjør, krever ressurser. Bruker de ressurser på å fortsette å produsere Nintendo Classic, er det ressurser de ikke får brukt på andre satsningsområder. Ikke verre enn det.

 

Leste du alt jeg skrev? Det krever ikke mer ressurser (penger) enn de får inn hvis produksjonslinjen alerede er oppe og går. Det går ikke utover andre satsingsområder så sant de ikke trenger produksjonsmaskinene til noe annet som er viktigere.

Lenke til kommentar

Det er jo bare piss, men det vet de fleste. Det er jo en pengeprinter, de går jo lett i pluss. All business er enig om at fortjesteprosjekter er stort sett verdt det.

 

Derimot argumentet at de har blitt lette å hacke kan jeg tro på, bare nintendo så nekte å si det offentlig. Probably why. SNES mini blir nok med ekstra kryptering og online bekreftelse, who knows.

Lenke til kommentar

"Vi har mye på gang akkurat nå, og vi har ikke ubegrenset med ressurser, avslutter han."

 

Så det var en gave til folk de ikke tjente penger på?

 

Hvis de hadde sagt at de f.eks. ikke kunne produsere mer fordi de trengte maskinene/lokalene til andre ting så hadde jeg forstått det og håper at det er noe i den duren når han sier det han sier. Men det burde alikevel være mulig å få til en løsning for å dytte ut fler, heller sette opp prisen hvis de måtte. Er ikke akkurat avanserte greier og "hvemsomhelst" burde klare å lage en NES Classic.

 

Ikke det at jeg bryr meg nevneverdig siden jeg bruker emulator på PC'en, men det hadde vært koselig å ha den lille grå saken under TV'en. Likte skjermemuleringen den har og det er litt trist at jeg ikke fikk testet den.

 

Har du jobbet i selskap som produserer?

De må ha innkjøper som passer på at de har nok av alle deler og komponenter. De må ha noen som kommuniserer med alle salgskanaler i verden.

 

Mye går nok av seg selv, men vi snakker om hele verden.

 

Klart de kan få andre til å gjøre alt. Men det koster også penger. Da mister de kontroll.

 

Det kommer også ting i retur.

 

De ønsker nok også å få folk til å kjøpe Nintendo switch og alle de samme spillene der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva? Nintendo sin store nye satsing er Switch, ikke NES Mini? Hvem skulle ha trodd? Iføkge noen folk her kan de bare drippe Switch og kjlrer hardt på med NES Mini.

 

Av det jeg har lest tjener de veldig lite på Minien. Rundt 3 dollar/konsoll.

 

Dem satser det meste på Switch nå, som faktisk er dems neste konsoll. For at de skulle få nok Switcher ut på markedet hadde de faktisk fraktet de første fra Kina til Amerika og Europa via FLY, som kostet dem dyrt (ca 45 dollar/Switch). Men neida, Nintendo har vel torturert, voldatt og drept valpene til noen folk her ser det ut som.

Lenke til kommentar

I  ordboka:  Nindendo; selvskap som er alergisk mot penger.

Jeg tror heller de er litt redde. De blir redde når de ser at folk elsker de klassiske spillene. 2D-Mario, m.m. Nintendo vil dyrke sin egen "kreativitet" og pushe 3D. Kundene vil ha gode, gammeldagse underholdningsspill. Det blir en motsetning mellom kundenes ønsker (underholdning) og Nintendo-utviklernes ønsker (utløp for egne ønsker/kreativitet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva? Nintendo sin store nye satsing er Switch, ikke NES Mini? Hvem skulle ha trodd? Iføkge noen folk her kan de bare drippe Switch og kjlrer hardt på med NES Mini.

 

Av det jeg har lest tjener de veldig lite på Minien. Rundt 3 dollar/konsoll.

 

Dem satser det meste på Switch nå, som faktisk er dems neste konsoll. For at de skulle få nok Switcher ut på markedet hadde de faktisk fraktet de første fra Kina til Amerika og Europa via FLY, som kostet dem dyrt (ca 45 dollar/Switch). Men neida, Nintendo har vel torturert, voldatt og drept valpene til noen folk her ser det ut som.

 

Det er vel heller den  koster 3  dollar stykke  det er  en umulighet at de bare tjener 3 dollar pr  mini. de selger den for 800kr i norge som betyr minst 500kr profitt etter butikker og farkt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...