Gå til innhold

ANMELDELSE: Warhammer 40,000: Dawn of War III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første gang jeg er uenig med anmeldelsen, kampanjen er tragisk hvis du ser på II og I der du tar styrken din rundt galen.

Her er det bare missions ikke en kampanje.

Alt du gjør blir borte du tar ikke vare på ditt!

INGEN KEYBINDING!!! Hva faen er det, ikke et rts uten!

Alt tar så lang tid, i Dow 1 måtte du være agresive.

I Dow 3 er alt så sakte.

Refunderte mitt første spill her skuffet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Første gang jeg er uenig med anmeldelsen, kampanjen er tragisk hvis du ser på II og I der du tar styrken din rundt galen.

Her er det bare missions ikke en kampanje.

Alt du gjør blir borte du tar ikke vare på ditt!

INGEN KEYBINDING!!! Hva faen er det, ikke et rts uten!

Alt tar så lang tid, i Dow 1 måtte du være agresive.

I Dow 3 er alt så sakte.

Refunderte mitt første spill her skuffet!

 

Galaksen*

Lenke til kommentar

Hvordan bruker dette spillet MOBA-egenskaper mer enn f. eks. WC3? Anmelder fremlegger det å bruke helter som øker i nivå som noe nytt for et RTS-spill, men jeg har nå sett dette i en rekke andre spill tidligere. Jeg skjønner i hvert fall ikke hvordan dette kan forbindes med MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) når man snakker om en enkeltspiller-kampanje. Uttrykket MOBA har vel bare blitt definert som en sjanger pga. manglende sjangrer å definere spill som DotA, LoL, Overwatch, osv. under, så jeg synes hele "sjangeren" i seg selv er litt vag.

Lenke til kommentar

Kjøpte dette, skrek i smerte etter 30 min i spillet. Refunderte og smerten forsvant. Dessverre ser dette ut til å være slutten på alt det som gjorde DOW bra. Utviklingen har gått i feil retning, virker hastet igjennom og ligner mer på MOBA en RTS. Eneste som var bra her var "hypeverktøyet" altså introen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri spilt DOW for flerspilleren, så dette blir nok et kjøp på et svært godt salg siden da jeg kun er interessert i enspillerdelen.

Digget DOW 2 og at jeg slapp å tenke på basebygging og masse administrasjon. Skjønner at dette går i en litt annen retning så inntil videre er jeg glad jeg ikke har brukt penger på det. 

Synd, fordi jeg har stor respekt for Relic som utvikler og mener de har levert mange gode produkter. Jeg tror også de har evne og vilje til å levere kvalitetsprodukter i fremtiden også. Men kanskje de bør stole litt mer på seg selv, og ikke herme for mye etter hva som er "i skuddet for tiden". 

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

560 er litt voldsomt for en digital kopi av et PC-spill, men det koster i skrivende stund 412 kroner på Green Man Gaming. Mistenker også at den versjonen av Dawn of War 1 folk ser ut til å huske er slik spillet var etter to år og to expansions. Både vanilla DoW 1 og Winter Assault hadde fullstendig lineære kampanjer som låser deg fast til å spille en faction (henholdsvis Blood Ravens og Imperial Guard). Først i Dark Crusade innførte de kampanjekartet og lot deg gjennomføre kampanjen som hvem du ville - som var det alle ville ha i utgangspunktet. Man skulle kanskje tro at de ville ha tatt lærdom nok av det til å gjøre noe liknende her.

Dawn of War 2 var mer RTT enn RTS. Ikke uinteressant for min del, men en helt annen sjanger enn 1 og 3. Hvis noe, så føler jeg at 3 er en naturlig utvikling av prinsippene som Warcraft 3 innførte (skjønner ikke hvorfor alle driver og maser om "MOBA-inspirasjon", når MOBAs i utgangspunktet bare er en Fisher Price-versjon av Warcraft 3), men med standard Relic-ting som at man må ta punkter på kartet. 

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Total biscuits teori er at miljøet var splitta. Halvparten elsket 1eren og hatet 2ere. Og andre halvparten var omvendt. Så de bestemte seg for å gjøre 3eren til delvis 1 og delvis 2 og dermed ble ingen fornøyde.

 

Det medfører ikke riktighet det du skriver. Det er en del folk som setter pris på dette spillet (og nei, jeg er ikke en av de dessverre). De har truffet på ett av skuddene men dessverre bommet med resten..

 

Forøvrig stiller jeg med uforstående til hvorfor anmelder tror at dette spillet har MOBA-elementer..

Lenke til kommentar

Etter å ha sett en del gameplay, samt lest flere anmeldelser, må jeg nok si at jeg dropper dette spillet helt. Grunnen til at jeg likte de forgående DoW-spillene, var at det hadde en mer "Company of Heroes"-aktig stil. Dette er åpenbart kastet bort for å lage et spill som er skreddersydd for E-Sport, på godt og (for det meste) vondt.

 

Virkelig synd, da jeg Total War: Warhammer har gitt meg skikkelig mersmak på dette universet. Får vel børste støvet av DoW II heller!

Lenke til kommentar

Etter å ha sett en del gameplay, samt lest flere anmeldelser, må jeg nok si at jeg dropper dette spillet helt. Grunnen til at jeg likte de forgående DoW-spillene, var at det hadde en mer "Company of Heroes"-aktig stil. Dette er åpenbart kastet bort for å lage et spill som er skreddersydd for E-Sport, på godt og (for det meste) vondt.

 

Virkelig synd, da jeg Total War: Warhammer har gitt meg skikkelig mersmak på dette universet. Får vel børste støvet av DoW II heller!

 

Var det jeg gjorde. Coop? :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett på noen Let's Play demoer.

Digget 1ern og 2ern med expations.

Men så ikke at troppene fikk erfaring, eller at du kunne oppgradere med Heavy Weapons. Så stusset litt, det så ikke så lovende ut. Her stoler jeg nok mer på tilbakemeldingene fra forumet.

Lenke til kommentar

 

Etter å ha sett en del gameplay, samt lest flere anmeldelser, må jeg nok si at jeg dropper dette spillet helt. Grunnen til at jeg likte de forgående DoW-spillene, var at det hadde en mer "Company of Heroes"-aktig stil. Dette er åpenbart kastet bort for å lage et spill som er skreddersydd for E-Sport, på godt og (for det meste) vondt.

 

Virkelig synd, da jeg Total War: Warhammer har gitt meg skikkelig mersmak på dette universet. Får vel børste støvet av DoW II heller!

 

Var det jeg gjorde. Coop? :D

Haha, ja det kunne vært noe! Må finne plass på PC'en først, da jeg sitter på en 4 år gammel ROG-laptop. Ikke akkurat top-notch lenger!

Legg meg til på Steam da: Zidmeyer :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...