Gå til innhold

TEST: Sony Xperia XA1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har sony seg selv og takke med den elendige P20 prossesoren og lite batteri. Jeg liker Xperia tlf veldig godt ( bruker xzs), men denne er det bare å styre unna, skikkelig skuffende, her må de virkelig ta seg et tak, hadde de brukt en SD625 og 2900mah batteri sammen med det kameraet hadde dette blitt en god mellomklasse tlf, men du verden for noe søppel.

Lenke til kommentar

Er toppmodellene særlig å skryte av lenger, da? Jeg var veldig fornøyd med min Z1 sammenlignet med det dyreste fra konkurentene. Da jeg kjøpte Z5 og sammenlignet med kompisens tilsvarende Samsung Edge, var det mest sorgen for mitt vedkommende. Sony hadde falt av lasset på kamera og lyd ut til stereoanlegg, dårlig minnehåndtering gjorde at den fort ble treg o.s.v.

Lenke til kommentar

Sony burde hive alle tegninger og starte på nytt. Modellene til sony har vel hatt samme stil siden 2010. Kun marginale endringer for hver modell som har ankommet verden. Og der sitter dem og lurer på hvorfor budsjettet går i minus.

 

Sony har snudd fra minus til pluss, og er vel den eneste utenom Apple og Samsung (?) som tjente penger i mobilverdenen i 2016.

 

Og samme design? Iphone har hatt samme design siden 2007, med kun marginale forskjeller da de endelig valgte å gi ut større telefoner. Fortsatt samme formfaktor etc.

 

Akkurat denne har nok litt i overkant store rammer oppe og nede, men på andre Xperia-telefoner er rammene helt innenfor hva som er normalt.

 

Og: Dette fokuset på "rammeløse" telefoner begynner å bli litt i overkant. Det er ikke NØDT til å være rammeløst for å være bra idag, slik artikkelforfatter og mange andre virker å mene. For mange vil en rammeløs telefon uansett være et handicap, da feiltrykking etc vil skje oftere, og å ha en plass hvor man kan la fingeren "hvile" er ofte greit å ha.

Lenke til kommentar

Er toppmodellene særlig å skryte av lenger, da? Jeg var veldig fornøyd med min Z1 sammenlignet med det dyreste fra konkurentene. Da jeg kjøpte Z5 og sammenlignet med kompisens tilsvarende Samsung Edge, var det mest sorgen for mitt vedkommende. Sony hadde falt av lasset på kamera og lyd ut til stereoanlegg, dårlig minnehåndtering gjorde at den fort ble treg o.s.v.

 

Lyd ut til stereoanlegg? Det kan umulig stemme. Ihvertfall ikke om du har et stereoanlegg som støtter HI-Res lyd (HD-lyd), noe Z5 også støtter. Hører ihvertfall ENORM forskjell på Z5Premium og X Performance kontra en Iphone 7s når vi spiller av musikk på hi-res anlegget mitt. Nesten alle mine lydavspillende enheter støtter nå Hi-Res lyd, fra multirom, treningspropper etc, og det er en sann fryd å høre på, noe jeg får mange kommentarer på også.

 

Og: du har også en equalizer innebygd i telefonen som du kan tweake lyd ut på, så jeg anbefaler deg å prøve igjen.

 

Og det at telefoner fort blir trege er vel strengt tatt Samsung mest kjent for, og det med rette. Men som en annen sa, som med en PC så hjelper det å rydde opp litt på telefonen iblant, og kanskje restarte den ( la den være avslått litt) etc. Jeg har som sagt både X Performance og Z5Premium som jeg bruker daglig, og Z5 Premium ble kjøpt for snart 1,5 år siden. Den tar fortsatt unna alle utfordringer jeg sender den med glans.

Lenke til kommentar

Xperia er en kjedelig telefon. Designet er bokstavelig talt 99% det nøyaktig samme, med blek LED skjerm og software-knapper mens et enorm stor del av telefonen ("rammen") under skjermen er ikke brukt til noe.

Hvis det eneste salgsargumentet er god kamera er det egentlig no sale sånn sett. Å ja, pluss så leverer "lydselskapet" Sony sine telefoner med ørepropper som har så stive kabler at hver berøring blir sendt inn som lyd rett i ørene, som gjør at man kan egentlig ikke bruke proppene til noe så snart man er i bevegelse. Tragisk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...