Gå til innhold

KOMMENTAR: Mobiloperatører, dette er det vi vil ha av dere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Punkt 6: RCS.

 

Telenor har begynt arbeidet i samtlige land de opererer i og forventes å lansere det i relativt nær fremtid.   

Har vært i kontakt med Telia to ganger, først i slutten av 2016, og det har ikke noen som helst form for informasjon om RCS ennå, til tross for at de har forpliktet seg til utrulling ovenfor GSMA. 

 

Synes Tek bør ta kontakt finne ut av hva som skjer med RCS, en oppgradering av SMS/MMS trengs.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Punkt 6: RCS.

 

Telenor har begynt arbeidet i samtlige land de opererer i og forventes å lansere det i relativt nær fremtid.   

Har vært i kontakt med Telia to ganger, først i slutten av 2016, og det har ikke noen som helst form for informasjon om RCS ennå, til tross for at de har forpliktet seg til utrulling ovenfor GSMA. 

 

Synes Tek bør ta kontakt finne ut av hva som skjer med RCS, en oppgradering av SMS/MMS trengs.

 

Hva betyr RCS?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Punkt 6: RCS.

 

Telenor har begynt arbeidet i samtlige land de opererer i og forventes å lansere det i relativt nær fremtid.   

Har vært i kontakt med Telia to ganger, først i slutten av 2016, og det har ikke noen som helst form for informasjon om RCS ennå, til tross for at de har forpliktet seg til utrulling ovenfor GSMA. 

 

Synes Tek bør ta kontakt finne ut av hva som skjer med RCS, en oppgradering av SMS/MMS trengs.

 

Hva betyr RCS?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Rich_Communication_Services

 

?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan i all verden klarer dere å lage en slik artikkel uten å nevne priser til utland og spesialnummer? Er dere helt sløve?

 

Jeg vil tro leserene av tek.no bruker av datatrafikken from å ringe på tvers av landegrenser (f.eks skype, whatsapp eller liknende). Dermed blir det data-prisene de ser på.

 

Er det forskjellig pris på spesialnummer med ulike operatører? Det er jeg nysgjerrig på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere burde ha med prisene til spesial nummer (815 osv) og 5 siferet nummer. Det er helt syke priser på sånne nummer.

 

Kan til en hvis grad skjønne 5 siferet nummer, men synes iallefall bedrifter som opererer med sånne nummer burde tilby vanlige 8 sifra nummer også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som nevner spesialnummer og 815 nummer, så har telefonselskapene lite med det å gjøre.

 

Ringer du til get kundeservice er det get som tar

seg betalt for samtalen, og de betaler regningene sine for å ha det telefonnummeret og den linjen.

Det er fullt mulig telefonselskapene(telia/Telenor ol) tar seg enda en krone ekstra i minuttet for dette, men det er isåfall ikke jeg klar over.

 

Det er ingen tvil om at melkingen må ta slutt, som det nevnes i artikkelen. Uansett, så lenge telefonselskapene tjener penger på melking av kundene sine vil det nok alltid være til stede.

 

Etter min mening er det svindel å ha så skjulte regler og betingelser, bare for å tjene mer penger... Dette fordi de fleste kunder sliter med å vite hvordan man holder deg unna slike baksmell. Olga på 78 år har det ikke gøy når hun skal velge abnomentet eller lignende. Det er derimot fint Olga har et barnebarn eller en annen person som styrer alt dette for henne, hun bare betaler...

Endret av Bjowol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Få skikk på nummer 4, altså gjeninnfør at man kan betale litt ekstra for ganske større datakvote på mobilen, så man slipper å ha eget abonnement for nettbrettet. Tvilling/trippelsim holder lenge.

 

Da vil heller ikke punkt 5 være et spørsmål. Dette punktet har jeg heller ikke like god sans for. Ender som regel opp med "krig" med tenåringene om fordeling av datakvoten, og skaper for mye administrasjon. KISS må egentlig gjelde her.

Lenke til kommentar

For de som nevner spesialnummer og 815 nummer, så har telefonselskapene lite med det å gjøre.

 

Ringer du til get kundeservice er det get som tar

seg betalt for samtalen, og de betaler regningene sine for å ha det telefonnummeret og den linjen.

Det er fullt mulig telefonselskapene(telia/Telenor ol) tar seg enda en krone ekstra i minuttet for dette, men det er isåfall ikke jeg klar over.

 

Det er ingen tvil om at melkingen må ta slutt, som det nevnes i artikkelen. Uansett, så lenge telefonselskapene tjener penger på melking av kundene sine vil det nok alltid være til stede.

 

Etter min mening er det svindel å ha så skjulte regler og betingelser, bare for å tjene mer penger... Dette fordi de fleste kunder sliter med å vite hvordan man holder deg unna slike baksmell. Olga på 78 år har det ikke gøy når hun skal velge abnomentet eller lignende. Det er derimot fint Olga har et barnebarn eller en annen person som styrer alt dette for henne, hun bare betaler...

 

Teleselskapene har masse med dette å gjøre

 

http://www.side3.no/teknologi/tjener-over-400-millioner-kroner-pa-5-sifrede-nummer/3423138144.html

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

For de som nevner spesialnummer og 815 nummer, så har telefonselskapene lite med det å gjøre.

 

Ringer du til get kundeservice er det get som tar

seg betalt for samtalen, og de betaler regningene sine for å ha det telefonnummeret og den linjen.

Det er fullt mulig telefonselskapene(telia/Telenor ol) tar seg enda en krone ekstra i minuttet for dette, men det er isåfall ikke jeg klar over.

 

Det er ingen tvil om at melkingen må ta slutt, som det nevnes i artikkelen. Uansett, så lenge telefonselskapene tjener penger på melking av kundene sine vil det nok alltid være til stede.

 

Etter min mening er det svindel å ha så skjulte regler og betingelser, bare for å tjene mer penger... Dette fordi de fleste kunder sliter med å vite hvordan man holder deg unna slike baksmell. Olga på 78 år har det ikke gøy når hun skal velge abnomentet eller lignende. Det er derimot fint Olga har et barnebarn eller en annen person som styrer alt dette for henne, hun bare betaler...

Teleselskapene har masse med dette å gjøre

 

http://www.side3.no/teknologi/tjener-over-400-millioner-kroner-pa-5-sifrede-nummer/3423138144.html

 

AtW

 

 

Åja... Det var såpass... Ingen tvil og at det ikke trenger å være SÅ dyrt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Bare for å ta det med spesialnummer. Det er INGEN tekniske grunner til å ta ekstra betalt for disse nummerne. Det er bare operatørene som har bestemt at samtaler til disse nummerne ikke skal være inkludert i fastprisen, men at det i stedet skal koste 2-4 kroner per minutt for å ringe til dem.

Lenke til kommentar

Et annet argument er at det skal være "lettere og mer strømlinjeformet" for en kunde å ringe et 8xx xx xxx nr og et femsifret nr fremfor å taste et helt langt åttesifret nr som er gratis. Dette er selvfølgelig bare bullshit fra A-Å, men ser ut til at noen små ting skjer i kulissene for tiden. Jeg f.eks velger å ikke ha kundeforhold hos selskaper som krever at jeg ringer et femsifret eller 8xx xx xxx nr for å nå dem.

Et eksempel er Talkmore 815 xx xxx nr nekter jeg å ringe.

 

Men over til noe annet, jeg håper virkelig at vi får gjort noe med kvotestørrelsene snart, ellers blir det å aktivt utnytte mobilt bredbånd og mobil abonnement i samme telefon til en lavere pris enn det jeg betaler for et vanlig mobilabonnement med f.eks 5/10 GB kvote i dag.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...