Gå til innhold

Denne modulære 3D-skriveren kan også brukes til å skjære i tre og plast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kickstarter er ingen forhåndsbestillingsordning. Det er ikke slik at man "sikrer" seg dette produktet om man betaler $300. Dette er den aller mest alvorlige misoppfatningen av hva Kickstarter faktisk er for noe.

 

Man investerer i en idé man har tro på, og disse belønningsnivåene er hva man vil kunne få dersom idéen bærer frukter. Og det er langt mer som skal klaffe for at det skal skje, enn at de når Kickstarter målet sitt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Første 3D-printeren jeg faktisk kunne tenkt meg å ha. Men bare så synd at de er så begrenset i størrelsen på det som kan lages. Greit man kan lage større enheter ved å printe små deler som skal kunne snappe sammen, men det er av og til ikke nok.

 

Dog, ser ikke værre ut enn at her kan man kanskje få laget noen lengre deler, som så burde kunne gi større printområde. Vil sikkert kreve endring i firmware for å endre maksimal høyde, bredde og vidde.

Lenke til kommentar

Jeg reagerer litt på "Ikea-løsningen" med at man skal skru sammen skriveren fra flatpakkede deler.

 

Der må man jo miste noen tiendemillimeters presisjon minst! (på utført deleproduksjon med denne maskinen)

Endret av G
Lenke til kommentar

"Når du ser prisen skjønner du hvorfor"

 

Grøsser litt ned over ryggen hver gang jeg leser en så åpenbar clickbait-tittel her.

 

Clickbait er kommet for og bli. er som en liten overraskelse hver gang jeg blir lurt av nyskjerrigheten min t å klikke på en artikkel med "mystisk" tittel:D

internettlinjen og pcen min er kjapp nok til at jeg bare sløser noen få sekunder på og klikke meg tilbake når jeg har fått svaret på spørsmålet i tittelen.

Frustrerende er det når vg legger ut videoer med slike titler, og man er nødt å se reklame i 15sekunder for og bli skuffet over missledende overskrift. Men på små artikler ser jeg virkelig ikke store problemet.

 

Som man sier, i—land problemer.;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

"Når du ser prisen skjønner du hvorfor"

 

Grøsser litt ned over ryggen hver gang jeg leser en så åpenbar clickbait-tittel her.

Clickbait er kommet for og bli. er som en liten overraskelse hver gang jeg blir lurt av nyskjerrigheten min t å klikke på en artikkel med "mystisk" tittel:D

internettlinjen og pcen min er kjapp nok til at jeg bare sløser noen få sekunder på og klikke meg tilbake når jeg har fått svaret på spørsmålet i tittelen.

Frustrerende er det når vg legger ut videoer med slike titler, og man er nødt å se reklame i 15sekunder for og bli skuffet over missledende overskrift. Men på små artikler ser jeg virkelig ikke store problemet.

 

Som man sier, i—land problemer. ;)

 

 

Helt klart, derfor jeg kun grøsser _litt_. Alle artikler har clickbait på en eller annen måte, enten gjennom bilde eller overskrift for å få meg til å klikke meg inn. Er bare når de går litt for langt med de klassiske buzzfeed "Hva som skjedde videre vil overraske deg!" som jeg får litt vond smak i munnen av.

 

Sånn, dagens rant. Får jobbe litt videre :)

Lenke til kommentar

Virker som folk er veldig kritiske til denne kickstarteren. Det er helt greit det med slik historie noen kickstarter kampanjer har. Det som gir meg grunn til å tro at dette kan gå er at alle aksene er identiske som tar ned produksjonskostnadene. Trinus 3d printeren har likt konsept og de har begynt å shippe printerne sine. Forskjellen her er det trådløse panelet. Jeg har tro på at selve maskinene kan produseres uten stor risiko, men jeg er skeptisk til software og det trådløse panelet.

 

Jeg tror ikke dette er en scam, men jeg vil se mer av hvilket software ol. de bruker. Jeg kommer ikke til å back denne selv, men tror at det kan fungere pga den begrensede mengden deler som må produseres.

Lenke til kommentar

Å kombinere CNC fres med 3d-printer er ingen god ide. En fres krever stivhet og nok kraft i kinematikken til å presse verktøyet inn i emnet, mens en 3d printer trenger å være lett slik at den kan aksellereres med en presis fart over skriveflaten.

 

Hva prisen angår så er det ikke utenkelig å lage noe slit som dette rimelig, men kvaliteten blir jo noe deretter, kontruksjonen som man ser har en enkel kinematikk hvor de bruker samme mekanisme for alle aksene, det rasjonaliserer en del, men kontruksjonen blir ikke veldig stiv av det. Konserkvensen er som man ser en veldig liten arbeidsflate. Som 3d printer er det kanskje til å leve med, men 90x90x50mm arbeidsvolum for en cnc fres er en dårlig vits imo.

 

Man kan fint bygge noe slikt som dette selv med standard 2020 profiler, billige kina sourcede kinematikkdeler og steppere. GT2 belter er fint for 3d skrivere, ledeskruer er gjerne bedre for freser (Og kanskje bruke 2040 eller 4040 profiler for de mer stressede strukturelle delene)

 

Kontroll kan gjøres med grbl på en arduino eller et smoothieboard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...