Gå til innhold

Dette er Nikon D7500 - kameraet som skal gi deg proff-følelsen uten å koste skjorta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men med mindre du har spesifikt behov for speilrefleksens fordeler når det kommer til fotografering av sport, dyreliv og natur, tror vi nok at de fleste amatører og hobbyfotografer vil ha mer utbytte av et speilløst kamera.

 

Hvilke fordeler har speilrefleks i forhold til speilløst ved fotografering av dyreliv og natur? Nysgjerrig. 

Lenke til kommentar

 

Men med mindre du har spesifikt behov for speilrefleksens fordeler når det kommer til fotografering av sport, dyreliv og natur, tror vi nok at de fleste amatører og hobbyfotografer vil ha mer utbytte av et speilløst kamera.

 

Hvilke fordeler har speilrefleks i forhold til speilløst ved fotografering av dyreliv og natur? Nysgjerrig. 

Med mindre du kun tar bilder av geparder i fart, ingen egentlig.

 

De fleste DSLR brukerene som aldri har testet speilløst referer ofte til dårlig autofokus fra ca 2010, og det har skjedd mye siden dengang på speilløst, på DSLR fronten har de klart å bygge inn Wifi.

Lenke til kommentar

 

Hvilke fordeler har speilrefleks i forhold til speilløst ved fotografering av dyreliv og natur? Nysgjerrig.

Fokus som treffer og lavere vekt er en fordel med DSLR....

Lavere vekt er vel fordel med speilløst, ikke speilrefleks??

Jeg har nylig fått meg en Fuji X-T20 i tillegg til mitt Nikon speilrefleksutstyr, som jeg har brukt i ca 35 år.

Til natur/landskapsbilder er det INGEN fordel med speilrefleks, forutsatt at du kan bruke stativ/støtte og holde ISO på et lavt nivå. Jeg finner det lettere å få skarpe bilder med speilløst pga mindre vibrasjon. Så er det sanseløst mer behagelig å gå rundt med et fullt sett utstyr på 2kg (inkludert stativ), fremfor nesten 10 som jeg pleide før!

Innebygget vater i søkeren er også veldig kjekt. Du kommer til mange flere steder, og mye lettere å få spennende/lave vinkler med et lett kamera.

 

Til dyrebilder har speilrefleks hatt fordel av bedre autofokus og skuddhastighet. Der har speilløst tatt igjen det meste av forspranget, untatt i dårlig lys. Skuddtakten er nå som regel mye bedre på speilløst.

Det har vært dårlig utvalg av teleoptikk på speilløst, som man ofte trenger på fuglebilder, men det begynner også å løse seg. Ganske dyrt, men det er det også til speilrefleks.

 

Du skal ha ganske spesielt behov for å velge spesilrefleks nå, mener jeg, som har vært iherdig tilhenger av speilrefleks frem til nå. Men nå er jeg sjokkert over hvor ufattelig bra speilløst har blitt.

Lenke til kommentar

Då Nikon D500 behåller sitt pris i Sverige kostar den några hundralappar mer än vad D7500 gör i Norge. När det blev känt för Norska butiker att D7500 kom så höjde de priset i Norge på D500 med ca 4000,- vilket man alltså inte gjort i övriga världen.

I følge historikken til prisguide.no, så har riktig nok D500 en kort periode ligget på ca. 18k, men jeg tror ikke det har vært noe annet enn kampanjer fra hhv. foto.no og japan photo (som jeg ergrer meg over å ha gått glipp av), for prisen har ellers ligget veldig stabilt rundt 22k.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...