Gå til innhold

SAMLETEST: Smarte strømplugger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Billig kinaovergang ville jeg vært skeptisk til å bruke, ihvertfall om det skal være tilkoblet noe annet enn en lyspære... Maks 10A på xiaomi pluggen er også ett stort minus!

 

Har en sånn dlink, kjøpt på tilbud til 199 eller 249, og den fungerer ypperlig til å starte motorvarmeren til programmert tid, noe som var eneste funksjon den var tiltenkt her i huset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekket ut nettsiden som selger de, for å se om de hadde en egen eu-versjon. Det hadde de selvsagt ikke. Men så de hadde en tilsvarende, men Zigbee-bersjon, som jeg da antar er en som kommuniserer med andre Zigbee-kompatible enheter.

 

Gadd riktignok ikke lese noe mere om de, da jeg synes trippel overgang er i overkant for en "fast" installasjon. Men kanskje artikkelforfatter har noen ord om hvorfor den ikke var med i testen.

 

knapt 33 NOK i forskjell er i utgangspunktet greit for å få en man kan bruke i en noe mer utvidet form ved å benytte Xigbee.

Lenke til kommentar

testen heter "smarte strømplugger" .

slik jeg ser det så vil slik stresystemer ha en begrenset nytteverdi da de nok kun vil fungere med ting der det holder å slå av eller på enhetenten

 

Nå finnes det ting som vil oppfattes som en hyprteknologis utgave av slik dingeser.

jeg vet ikke helt om det høre inn under denne testen , men jeg tar sjansen

 

 

man har jo hør om at man bør kytte strømmen tl tvene når man er borte .

slik strømplugger vil nok fungere , me du risikerer også at alle instilgene på tven er borte når den slåes på igjen 

bruker man dette på en av dekoder boksen til altibox eller canal digital så vil dekoderen bruke mange minutter får den er klar til bruk igjen

bruker man det mot en microbølgeovn eller stekovn med klokke elle tidsstyring så vil alle disse instilingene være 0-stil hver gan man slår den på .

så da kan man diskuter hvilke alternativer man her i disse tilfellne.

ville det ikke være en passelig oppgve for tk.no å finne ut av det ?

 

slik jeg ser det så funger disse smarte strømplugene bare til enheter som ikke er smarrte .

skulle man bruke dem på andre smarte dingser så vil det medføre problemer

 

Så da fungerer de nok stort set bare til styring av lyset

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor man ikke får disse med termometer innebygd, da kunne jeg faktisk brukt de til å styre temperaturen på forskjellige tidspunkt på døgnet.

 

Nå har jo de fleste ovner termostat i dag, du kan slå dem av og på når du måtte ønske. En annen ting er jo hvor mye du ville spare på å la ovnen jobbe for full guffe for å få opp igjen temperaturen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor man ikke får disse med termometer innebygd, da kunne jeg faktisk brukt de til å styre temperaturen på forskjellige tidspunkt på døgnet.

 

Jeg bruker utstyr fra Telldus og Nexa, kjøpt på Clas Ohlson, Jula m.fl. De har batteridrevne temperaturmålere (og fukt) som kan plasseres hvor som helst, og igjen styrer strømpluggene. Billig utstyr, som fungerer tålig bra. Men har bare enveis kommunikasjon, så du kan risikere å slå på lyset uten at lyset kommer på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...