Gå til innhold

Yooka-Laylee-oppdatering skal forbedre spillets kameraføring og ytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er så mange spill som blir utgitt som uferdige nå for tiden og får patcher som skal forbedre alt at man nesten kan anmelde spillet flere ganger etterhvert og ha veldig forskjellige opplevelser. Ikke en god utvikling.

 

Enig. Og når noen utviklere (Bethesda) får frikort når det gjelder bugs er kaoset komplett..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så mange spill som blir utgitt som uferdige nå for tiden og får patcher som skal forbedre alt at man nesten kan anmelde spillet flere ganger etterhvert og ha veldig forskjellige opplevelser. Ikke en god utvikling.

 

Yooka-Laylee var faktisk ment å komme ut i fjor høst. Vi kan jo bare begynne å lure på hvordan spillet så ut da de bestemte seg for å utsette det.

 

Jeg har blitt heldigital på alle mine spillplatformer, så for meg gjør det ikke så mye at spill får en del patcher. Det som er synd er at folk som fortsatt kjøper fysiske kopier blir nødt til å laste ned haugevis med gigabytes for å få spillet til å fungere som det skal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er så mange spill som blir utgitt som uferdige nå for tiden og får patcher som skal forbedre alt at man nesten kan anmelde spillet flere ganger etterhvert og ha veldig forskjellige opplevelser. Ikke en god utvikling.

 

Yooka-Laylee var faktisk ment å komme ut i fjor høst. Vi kan jo bare begynne å lure på hvordan spillet så ut da de bestemte seg for å utsette det.

 

Jeg har blitt heldigital på alle mine spillplatformer, så for meg gjør det ikke så mye at spill får en del patcher. Det som er synd er at folk som fortsatt kjøper fysiske kopier blir nødt til å laste ned haugevis med gigabytes for å få spillet til å fungere som det skal.

Ikke minst blir det jo kjipt at de som gleder seg mest og kjøper på release noen ganger får en mye dårligere opplevelse enn de som kjøper det på tilbud 2 år etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt heldigital på alle mine spillplatformer, så for meg gjør det ikke så mye at spill får en del patcher. Det som er synd er at folk som fortsatt kjøper fysiske kopier blir nødt til å laste ned haugevis med gigabytes for å få spillet til å fungere som det skal.

 

Her har jeg maks 150GB nedlasting i mnd, helt tragisk. Og slik er det rundt om for mange i verden, mange med enda mindre enn meg. Jeg står nå faktisk over å kjøpe spill om jeg finner ut at det er store patcher til det.

Lenke til kommentar

En liten påminnelse at det er lurt å vente med fleste spillkjøp hvilket jeg stort sett gjør - 1 år er en fin regel for da er spillet stort sett lappet sammen og til en mye bedre pris.

 

Enkelte titler er dag 1, men det blir lengre og lengre mellom disse. På sett og vis var det litt fint da spill kom på cartridges og ikke kunne patches. Stilte litt strengere krav før de gikk i produksjon.

Lenke til kommentar

En liten påminnelse at det er lurt å vente med fleste spillkjøp hvilket jeg stort sett gjør - 1 år er en fin regel for da er spillet stort sett lappet sammen og til en mye bedre pris.

 

Enkelte titler er dag 1, men det blir lengre og lengre mellom disse. På sett og vis var det litt fint da spill kom på cartridges og ikke kunne patches. Stilte litt strengere krav før de gikk i produksjon.

Det en del bugs også i gamle dager også. Ikke i samme omfang, men noen ganger ble det ganske alvorlig likevel. Det man da gjorde var å oppdatere spillet slik at nye opptrykk fikset feilene. 

 

Et eksempel på dette er Final Fantasy VI på Super Nintendo, der versjon 1.0 inneholdt en ganske alvorlig feil som man lett kunne snuble over, koblet til en av figurenes ferdigheter. http://finalfantasy.wikia.com/wiki/Sketch_bug I versjon 1.1 fjernet Squaresoft feilen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

En liten påminnelse at det er lurt å vente med fleste spillkjøp hvilket jeg stort sett gjør - 1 år er en fin regel for da er spillet stort sett lappet sammen og til en mye bedre pris.

 

Enkelte titler er dag 1, men det blir lengre og lengre mellom disse. På sett og vis var det litt fint da spill kom på cartridges og ikke kunne patches. Stilte litt strengere krav før de gikk i produksjon.

Det en del bugs også i gamle dager også. Ikke i samme omfang, men noen ganger ble det ganske alvorlig likevel. Det man da gjorde var å oppdatere spillet slik at nye opptrykk fikset feilene. 

 

Et eksempel på dette er Final Fantasy VI på Super Nintendo, der versjon 1.0 inneholdt en ganske alvorlig feil som man lett kunne snuble over, koblet til en av figurenes ferdigheter. http://finalfantasy.wikia.com/wiki/Sketch_bug I versjon 1.1 fjernet Squaresoft feilen. 

Absolutt - holdt på å nevne dette da jeg postet, men utelot det da jeg regner med de fleste syns det er greit å ha muligheten til å patche feil.

 

Uansett poenget er at det virker som det er mer og mer vanlig å pushe release på bekostning av kvalitet. Blir nesten litt glad hver gang spill utsettes ;)

Lenke til kommentar

 

 

Uansett poenget er at det virker som det er mer og mer vanlig å pushe release på bekostning av kvalitet. Blir nesten litt glad hver gang spill utsettes ;)

 

Tipper utgivere er under en heeel del mer press i dag enn hva det var før også. Ledelsen vil ha penger, kundene vil ha spillet.

Lenke til kommentar

Har hatt dette i noen dager nå (takk GameZone). Spilte litt over to timer og synes det var helt greit. Kom tilbake til spillet en stund senere og oppdaget at ikke en dritt var lagret. Heldigvis var dette tidlig i spillet, men likevel. Hva hjelper forbedret kamera og kontroller hvis det ikke lagrer noe som helst? FFS...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...