Gå til innhold

TEST: Sony Xperia XZs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apper som maser? Trodde det var slike som la seg oppå andre apper og ødela opplevelsen man hadde. Kaller reporteren masete apper for iriterende, jaja. Selv har jeg aldri latt meg dytte ned av sånt.

Jeg og veldig mange andre synes slikt er forferdelig masete.

 

Nå mens min Nexus 6P er inne til "service" (får garantert en ny) så har jeg en Galaxy S6. Tilsynelatende så er S6 og 6P veldig like i specs (foruten om størrelse), men det er som natt og dag. For det første så føler jeg at S6 er som en Doro-telefon i forhold til 6P, men brukergrensesnittet til Samsung er forferdelig og den kommer stappet med forhåndsinstallerte apper som alle maser om å logge deg inn. De appene er stort sett ubrukelige også.

 

Det er en grunn til at det er et stort marked for ren Android (Nexus/Pixel osv). Samsung og de andre taper penger på at de ikke lar det være et alternativ å få telefonen levert med ren og rydd Android.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altså. Det er kanskje en morro gimmick i et par minutter, men herregud så dårlig kvalitet det er på saktefilm-modusen.

 

Hva er vitsen å prøve å slow motion i under 1080p når kvaliteten er så dårlig?

 

1080p 120 fps burde være minimum for saktefilm-moduser.

 

Den grøten som XZs leverer er ikke vits å vise til noen.

 

Tja, såg mer enn brukbart ut på mobilskjerm, men om du skalerer opp til en stor PC-skjerm var det ikke allverden. Men det er ikke engang 95% av bildene som blir tatt med en mobiltelefon heller, uansett merke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At store rammer rundt skjermen er negativt er vel ene og alene bare artikkelforfatteren sin subjektive mening? Greit nok det er trend i disse dager, men ikke alle trender trenger å være bra.

 

Sony kunne med fordel ha kuttet litt av den nedre bezel-en, men øverst ser jeg ingen problem med at det er en såpass stor ramme. Og på sidene er de såpass små at det burde ikke vært en faktor i det hele tatt.

 

At enkelte designtelefoner på død og liv skal være rammeløse på samme måte som Sharp-telefoner fra 4-5 år siden er ikke bare positivt. Mulig teknologien er bedre nå, men det fører gjerne til mer "feiltrykk" etc. Og det kan være greit å ha noe å "holde i" også, og dette gjelder på nettbrett også. Holder jeg telefonen vannrett f.eks er de "store" rammene øverst og nederst veldig greie å ha.

 

Men det er vel som med mye annet subjektivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså. Det er kanskje en morro gimmick i et par minutter, men herregud så dårlig kvalitet det er på saktefilm-modusen.

 

Hva er vitsen å prøve å slow motion i under 1080p når kvaliteten er så dårlig?

 

1080p 120 fps burde være minimum for saktefilm-moduser.

 

Den grøten som XZs leverer er ikke vits å vise til noen.

 

Det er nødvendigheten av komprimeringen og høy ISO (mye bildestøy) som tar livet av kvaliteten, ikke mangel på oppløsning når det kommer til saktefilm på mobiltelefoner. Nå er det jo ingenting i veien for å både støtte 1080P/120fps og lavere oppløsning/høyere fps samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

At telefonen har litt rammer oppe og nede ser jeg egentlig på som positivt såfremt den har to høytalere der, det gir noe å holde i som ikke dekker over skjermen når man ser på film eller annen media.

 

Rent estetisk synes jeg det er penere uten rammer, men ikke i praksis.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...