Gå til innhold

Blizzard tildelt 73 millioner kroner i sak mot produsent av spilljuks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Helt tåpelig at de faktiskt tapte rettsaken, dere kan hate juksere så mye som dere vil. Men, så vidt jeg vet så rører de ikke spill koden på noen måter

 

Hva har det å si at jukserne ikke rører koden? De bryter fortsatt EULA på de fleste spill, så lenge de benytter seg av tredjeparti-programvare for å få et overtak i spillet.

EULA er ikke lov. Så lenge de ikke har en signatur av at de samtykker til EULA'en er vel den strengt talt helt verdiløs i en rettsak.

Lenke til kommentar

 

 

Helt tåpelig at de faktiskt tapte rettsaken, dere kan hate juksere så mye som dere vil. Men, så vidt jeg vet så rører de ikke spill koden på noen måter

 

Hva har det å si at jukserne ikke rører koden? De bryter fortsatt EULA på de fleste spill, så lenge de benytter seg av tredjeparti-programvare for å få et overtak i spillet.

EULA er ikke lov. Så lenge de ikke har en signatur av at de samtykker til EULA'en er vel den strengt talt helt verdiløs i en rettsak.

Hvem har sagt noe om rettsak? Juksere tas da aldri til noen rettsak, men de mister retten til å benytte seg av produktet.

 

Jukser man i Blizzard sine spill risikerer man å få brukerkontoen "bannlyst". Ingen domstol i verden hadde dømt Blizzard til å åpne kontoene til de som har blitt tatt for juksing.

Lenke til kommentar

 

 

 

Helt tåpelig at de faktiskt tapte rettsaken, dere kan hate juksere så mye som dere vil. Men, så vidt jeg vet så rører de ikke spill koden på noen måter

Hva har det å si at jukserne ikke rører koden? De bryter fortsatt EULA på de fleste spill, så lenge de benytter seg av tredjeparti-programvare for å få et overtak i spillet.

 

EULA er ikke lov. Så lenge de ikke har en signatur av at de samtykker til EULA'en er vel den strengt talt helt verdiløs i en rettsak.

 

Hvem har sagt noe om rettsak? Juksere tas da aldri til noen rettsak, men de mister retten til å benytte seg av produktet.

 

Jukser man i Blizzard sine spill risikerer man å få brukerkontoen "bannlyst". Ingen domstol i verden hadde dømt Blizzard til å åpne kontoene til de som har blitt tatt for juksing.

 

Nå har jeg vel heller ikke sagt at de skal åpne noen konto, så hva er poenget ditt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Helt tåpelig at de faktiskt tapte rettsaken, dere kan hate juksere så mye som dere vil. Men, så vidt jeg vet så rører de ikke spill koden på noen måter

Hva har det å si at jukserne ikke rører koden? De bryter fortsatt EULA på de fleste spill, så lenge de benytter seg av tredjeparti-programvare for å få et overtak i spillet.

 

EULA er ikke lov. Så lenge de ikke har en signatur av at de samtykker til EULA'en er vel den strengt talt helt verdiløs i en rettsak.

 

Hvem har sagt noe om rettsak? Juksere tas da aldri til noen rettsak, men de mister retten til å benytte seg av produktet.

 

Jukser man i Blizzard sine spill risikerer man å få brukerkontoen "bannlyst". Ingen domstol i verden hadde dømt Blizzard til å åpne kontoene til de som har blitt tatt for juksing.

 

Nå har jeg vel heller ikke sagt at de skal åpne noen konto, så hva er poenget ditt?

 

 

"EULA" er ikke lov." "...verdiløs i en rettsak"

 

Poengterer bare at konsekvensene for å bryte en EULA er ikke en rettsak, men at man mister retten til å benytte seg av produktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Because Bossland decided not to represent itself, it was a relatively easy for Blizzard, which was awarded several million in copyright damages."

"While its a hefty judgment, the order doesn’t really come as a surprise given that the German cheat maker failed to defend itself."

"Bossland CEO Zwetan Letschew previously informed TorrentFreak that his company would continue the legal battle after the issue of a default judgment. Whatever the outcome, the cheats will remain widely available outside of the US for now."

 

 

Ser ikke ut som om de bryr seg stort.

Lenke til kommentar

Helt tåpelig at de faktiskt tapte rettsaken, dere kan hate juksere så mye som dere vil. Men, så vidt jeg vet så rører de ikke spill koden på noen måter

 

Såvidt jeg skjønte så er dette ikke en straffesak, men et sivilt søksmål om hvorvidt Bossland sine tjenester og markedsføring påfører Blizzard et tap.. Det har de nå fått medhold i og motparten er dømt erstatningspliktig.. Spillkoden har ingenting med dette å gjøre..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

"EULA" er ikke lov." "...verdiløs i en rettsak"

 

Poengterer bare at konsekvensene for å bryte en EULA er ikke en rettsak, men at man mister retten til å benytte seg av produktet.

Vet du hva artikkelen du kommenterer i handler om?

 

Du undres hvorfor jeg svarer deg når du svarer min kommentar om EULA?

 

Jaja..

 

Det ser SELVSAGT i konteksten til artikkelen vi debatterer på!

Lenke til kommentar

Helt tåpelig at de faktiskt tapte rettsaken, dere kan hate juksere så mye som dere vil. Men, så vidt jeg vet så rører de ikke spill koden på noen måter

 

På samme måte som et hvert annet dataangrep har de sendt pakker til Blizzard sine servere med det formål å gjøre skade. De har solgt et verktøy for angrep mot blizzard og har blitt dømt til å betale erstattning for skaden.

Lenke til kommentar

 

 

 

"EULA" er ikke lov." "...verdiløs i en rettsak"

 

Poengterer bare at konsekvensene for å bryte en EULA er ikke en rettsak, men at man mister retten til å benytte seg av produktet.

Vet du hva artikkelen du kommenterer i handler om?

 

Du undres hvorfor jeg svarer deg når du svarer min kommentar om EULA?

 

Jaja..

 

Det ser SELVSAGT i konteksten til artikkelen vi debatterer på!

 

 

Får vel nesten ta meg tiden til å forklare da dette virker som det var litt vanskelig.

 

KaedeYandereMode (herfra referert til som KYM) kommenterte: "Helt tåpelig at de faktiskt tapte rettsaken, dere kan hate juksere så mye som dere vil. Men, så vidt jeg vet så rører de ikke spill koden på noen måter."

 

Juksere slik jeg ser det er de som benytter seg av softwaren for å få et overtak. Ikke produsentene av softwaren.

 

Min kommentar var mer ment som en bikommentar til KYM om at de som benytter seg av produktet (f.eks. Honorbuddy) bryter også regler. Jeg mente aldri at de kom til å bli dratt for en rettsak eller noe som helst lignende. Eneste regelen de bryter er EULA de godtar når de bruker produktet (f.eks WoW).

Det er allerede godt forklart i saken at produsenten (Bossland) ble dømt til å betale erstatning. Så domstolen mente at det de drev med var "ulovlig", eller i hvertfall ikke godtatt når de reduserer kvaliteten på noen andres produkt.

 

Mulig jeg misforsto KYM og hva han/hun mente med kommentaren, men skjønner fortsatt ikke hvorfor det skulle irritere deg så voldsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

"EULA" er ikke lov." "...verdiløs i en rettsak"

 

Poengterer bare at konsekvensene for å bryte en EULA er ikke en rettsak, men at man mister retten til å benytte seg av produktet.

Vet du hva artikkelen du kommenterer i handler om?

 

Du undres hvorfor jeg svarer deg når du svarer min kommentar om EULA?

 

Jaja..

 

Det ser SELVSAGT i konteksten til artikkelen vi debatterer på!

 

 

Får vel nesten ta meg tiden til å forklare da dette virker som det var litt vanskelig.

 

KaedeYandereMode (herfra referert til som KYM) kommenterte: "Helt tåpelig at de faktiskt tapte rettsaken, dere kan hate juksere så mye som dere vil. Men, så vidt jeg vet så rører de ikke spill koden på noen måter."

 

Juksere slik jeg ser det er de som benytter seg av softwaren for å få et overtak. Ikke produsentene av softwaren.

 

Min kommentar var mer ment som en bikommentar til KYM om at de som benytter seg av produktet (f.eks. Honorbuddy) bryter også regler. Jeg mente aldri at de kom til å bli dratt for en rettsak eller noe som helst lignende. Eneste regelen de bryter er EULA de godtar når de bruker produktet (f.eks WoW).

Det er allerede godt forklart i saken at produsenten (Bossland) ble dømt til å betale erstatning. Så domstolen mente at det de drev med var "ulovlig", eller i hvertfall ikke godtatt når de reduserer kvaliteten på noen andres produkt.

 

Mulig jeg misforsto KYM og hva han/hun mente med kommentaren, men skjønner fortsatt ikke hvorfor det skulle irritere deg så voldsomt.

 

KYM's kommentar er til en artikkel om at et tysk selskap er dømt til å betale 73 millioner til en spillprodusent. Hva er det du ikke skjønner med den enkle kjernen i artikkelen?

Lenke til kommentar

KYM's kommentar er til en artikkel om at et tysk selskap er dømt til å betale 73 millioner til en spillprodusent. Hva er det du ikke skjønner med den enkle kjernen i artikkelen?

 

*Sukk*

 

KYM nevner juksere, i et svakt øyeblikk lurte jeg på hva han mente med det. Da Bossland knapt kan kalles for juksere i spillsammenheng, da de lager produktet som tillater juksing, ikke benytter seg av det.

 

At du finner dette så irriterende er for meg forunderlig, men du får holde på.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...