Gå til innhold

iPad er fremdeles nesten umulig å reparere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke åpne min iPad om den ikke funker. Det jeg baserer meg på er at jeg får en fullgod service som vil dekke de "nødvendige" reparasjonbehov. Om Apple velger her å gi meg en ny, så er dette ok for meg. Om de selv må slite like mye som iFixit, så velbekomme. Blir grad av service dårligere enn det man kan forvente i en fremtid, så har jeg kjøpt den siste iPad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Av interesse, er det noen som har funnet en god oversikt over nøyaktig hvor stor miljøbelastning det gir å ha enheter som ikke lar seg reparere så lett?

 

Det er selvsagt flere parametere å se på, og det er ikke a-priori åpenbart at et design som Apples er mer miljøfiendtlig enn et hvor alle komponenter lett kan byttes ut, men det virker ganske sannsynlig at det er tilfellet.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke åpne min iPad om den ikke funker. Det jeg baserer meg på er at jeg får en fullgod service som vil dekke de "nødvendige" reparasjonbehov. Om Apple velger her å gi meg en ny, så er dette ok for meg. Om de selv må slite like mye som iFixit, så velbekomme. Blir grad av service dårligere enn det man kan forvente i en fremtid, så har jeg kjøpt den siste iPad.

 

Så denne graden av totalt unødvendig bruk&kast er helt OK for deg som forbruker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg skal ikke åpne min iPad om den ikke funker. Det jeg baserer meg på er at jeg får en fullgod service som vil dekke de "nødvendige" reparasjonbehov. Om Apple velger her å gi meg en ny, så er dette ok for meg. Om de selv må slite like mye som iFixit, så velbekomme. Blir grad av service dårligere enn det man kan forvente i en fremtid, så har jeg kjøpt den siste iPad.

 

Så denne graden av totalt unødvendig bruk&kast er helt OK for deg som forbruker?
om du får ny enhet eller apple reparer den gamle å gir deg den så har det jo ingenting med miljø å gjøre? Jeg synes i allefall det er flott å få en ny enhet kjapt, mens at apple sender enhentene til reperasjon for å senere bli til nye swapenheter. Og såvidt jeg har fått med meg så scorer apple høyt på miljø når det kommer til både materiell og hvor mye som kan gjenbrukes.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...