Gå til innhold

KOMMENTAR: Nyutgaver handler om å gjenopplive gammel kjærlighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel :)

Men er helt uenig i at Dark Souls 2 remasteren er bra. I mange tilfeller ser grafikken på originalspillet bedre ut. Remasteren er blitt lysere enn den burde ha vært, og i nesten alle tilfeller er det en kraftig grønn tint i skyggenivåene. Greit nok at det er kommet nytt innhold og at ting er mer sømløst, men vil ikke kalle det en remaster om ikke det er noen seriøse endringer i grafikkmotoren.

Scholar of The First Sin er egentlig bare en repack, og ikke en remaster. Altså bare DLC-er pakket inn sammen med hovedspillet i tillegg til noen få tweaks her og der.

Skyrim Special Edition derimot, er en fantastisk remaster. Grafikkmotoren er kraftig overhalt og kjører nå i 64-bit med nye features slik som volumetrisk lys, dynamisk dof, screenspace refleksjoner med mer. Men enig i de andre eksemplene deres :)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ryse var jo et kanonbra spill, digget det fra start til slutt. Synes ikke kritikken mot spillutviklerne i dette tilfellet er rettferdig.

Håper på en oppfølger i samme stil  :) 

Husker det var gøy å spille det, blant mange spill er det et av spillene som ble spilt ferdig før det ble lagt bort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ryse var jo et kanonbra spill, digget det fra start til slutt. Synes ikke kritikken mot spillutviklerne i dette tilfellet er rettferdig.

Håper på en oppfølger i samme stil  :) 

Husker det var gøy å spille det, blant mange spill er det et av spillene som ble spilt ferdig før det ble lagt bort.

 

Helt enig i at Ryse er bedre enn det som ble sagt, men mye av kritikken var jo basert på at spillet hadde lite innhold og mye gjentakelse av handlinger.

Lenke til kommentar

Si hva dere vil men Remaster er genialt for de som vil spille sine favoritt spill på nye konsoller.

Jeg var så nær og kjøpe Wii U idag bare for og ha en Zelda simulator.

Windwaker HD <3     Twilight Princess HD          Skylanders(edit)(lol Skyward Sword) og Breath Of The Wild.

Kjøpte dessverre en Switch, men håper disse spillene kommer snart i Switch Eshop.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Det er vel forsåvidt et godt poeng, men jeg tror kanskje dette kan sammenlignes med å sende ut "remastrede" utgaver der de har pusset og flikket litt på bilde og lyd. Men bildet og lyden i seg selv er ofte den samme, de har bare gitt råmaterialet en omgang med den digitale skurefillen.

 

Når det gjelder reboots så er det vel som regel det at de bytter ut skuespillerne i stedet for å "pusse de gamle opp", de legger til andre elementer og en annen måte å fortelle historien på. Er det lenge siden filmen kom ut så kan det hender de oppdaterer hele greien til å være "mer moderne". Om den varslede nyinnspillingen av Matrix blir en realitet så skal jo akkurat den biten bli interessant...

 

Sammenligner vi det med nyutgavene av Day of the tentacle, Grim Fandango, Monkey Island eller andre adventurespill så vil jeg jo si at de to førstnevnte handler om å pusse opp det gamle. Litt mer HD (fra VHS til Blu-Ray liksom), litt bedre lyd og så videre. Basisen er fremdeles det gamle. I tilfellet Money Island er det jo en betydelig større forskjell med tale for alle piratene, en grafikk som har blitt tegnet helt på nytt og i en annen stil, musikk som har blitt spilt inn på nytt og så videre.

 

Nå skal jeg ikke uttale meg så mye om Final Fantasy og slikt for det har jeg faktisk ikke spilt. Skyrim ble vel bare pusset litt ekstra opp og ellers så ble innholdet det samme?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

<p>

Si hva dere vil men Remaster er genialt for de som vil spille sine favoritt spill på nye konsoller.

 

Jeg var så nær og kjøpe Wii U idag bare for og ha en Zelda simulator.

 

Windwaker HD

 

Det er vi to om!

Ser for meg anmeldelsen. "All seilingen gjør meg sjøsyk og tom inni meg, 3/10"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...