Gå til innhold

For Honor-spillere raser mot overprisede mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Folk må slutte å kjøpe in-game valuta. Denne måten infiserer særlig mobile spill, og det er med skrekk jeg ser at også AAA spill til 600,- nå belastes med denne dårlige mekanikken.

 

Kjenner jeg får lyst til å kjøpe Witcher 3 enda en gang, kun for å støtte gode utviklere.

 

Kjøpte Witcher 3 for å prøve, falt ikke helt i smak, men som du sier så støttet jeg i det minste en fantastisk utvikler.

Lenke til kommentar

At man har mikrotransaksjoner er i og for seg ikke et problem så lenge det ikke gir en fordel i spillet, men det er altfor ofte ikke tilfelle. En rettferdig pris, den gyldne middelvei, er veldig viktig skal man ha mikrotransaksjoner. Man må få nok til å holde spillet levende, men ikke robbe spillerne. Det er også et problem i mange tilfeller, man betaler for unyttige ting uten å få noe tilbake i form av at utviklerne bruker pengene på spillerne/spillet.

 

En bra løsning er å boikotte spillet, men selv om folk klager som tullinger så er de ikke villige til å gjøre noe med problemet. Hvis noen taper penger eller ikke tjener penger så vil de, uten unntak, forandre strategi som i de fleste tilfeller kommer kundene til gode.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg forstår begge parter her. Mikrotransaksjoner er en uting.

 

Samtidig, når det først er der, kan man ikke bare legge sammen alle tingene man kan kjøpe. Det er jo lagt opp til at man ikke skal kjøpe alt. Alternativt må utviklerne begrense utvalget, slik at maksimal sum holdes nede.

 

Ethvert spill med mikrotransaksjoner kommer da uheldig ut. Hva koster det å kjøpe alle premiumtankser og i WoT? 15 000 kr? Hva koster alt av stæsj i CS Go?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forstår begge parter her. Mikrotransaksjoner er en uting.

 

Samtidig, når det først er der, kan man ikke bare legge sammen alle tingene man kan kjøpe. Det er jo lagt opp til at man ikke skal kjøpe alt. Alternativt må utviklerne begrense utvalget, slik at maksimal sum holdes nede.

 

Ethvert spill med mikrotransaksjoner kommer da uheldig ut. Hva koster det å kjøpe alle premiumtankser og i WoT? 15 000 kr? Hva koster alt av stæsj i CS Go?

Noe av poenget her er at spill som CS GO og WoT ikke koster 600 for å spille. Greit CS GO koster en hundrings, men WoT er gratis å spille. Noen velger å ta fullpris for spillet imens andre velger å "gi" bort spillet gratis mot at man kan kjøpe mer innhold om man vil. For Honor vil ha pose og sekk. De vil rane spillerne så mye de kan.

 

Når det gjelder mikrotransaksjoner så er det ikke utviklerne som er problemet. Det er oss forbrukere. Om ingen hadde kjøpt noe hadde de ikke hatt denne funksjonen. Personlig kjøper jeg aldri en dritt, men det er dessverre føler jeg jeg en del kids som MÅ ha alt mulig drit. Sikkert ikke de som betaler det engang

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er nok mest at du først må ut med cirka 600 kr for bare inpass til spillet.

Om du var helt free to play og det var grei kurve selv om kan være litt grov. Ville folk vært mer ok. Derimot kan skjønne den ikkje faller i smak når den har følelsen av world of tanks fart å grinde.

Eksempel husker jeg noen nevnte om man skulle kjøpe alle champions i LoL så kostet det rundt sån 5000 kr. Men i det minste er ikkje grinden så grov før du får noe nytt.

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Har bevisst ikke kjøpt dette spillet siden det virker så usaklig dyrt. Helt urimelig at spillet i seg selv koster minst 500kr, og absolutt alt i spillet krever microtransactions. Hadde nok ikke spilt dette mer enn 5-6 timer i uka, så ville aldri fått spesielt mye ingame valuta heller.

Ubisoft strikes again... :(

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som spiller dette spillet enda? Bruker massen hadde jo falt enormt etter bare 2-3 uker etter spillet ble sluppet.

 

Eneste grunnen spillet solgte så bra var at Ubi pøste på med penger til twitch streamers som da spilte det 24/7 i over en uke før spillet ble sluppet.

Det er ca 6-8k som spiller dette, og pga p2p løsningen er det vrient å få mange games uten å miste kontakt med server.

 

Det er ned ca 60% av brukermassen sin. For Honor vel vel aldri dø helt ut, men mangelen på dedikerte servere gjør problemene større.

 

Kilde: Steam Charts. De fleste kjøpte dette på steam (kontra uplay), jeg vil derfor tro det er tilfelle på uplay også.

 

Et kult kampsystem,men store problemer med balanse, matchmaking og dårlige servere gjør at folk stikker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

At man har mikrotransaksjoner er i og for seg ikke et problem så lenge det ikke gir en fordel i spillet, men det er altfor ofte ikke tilfelle. En rettferdig pris, den gyldne middelvei, er veldig viktig skal man ha mikrotransaksjoner. Man må få nok til å holde spillet levende, men ikke robbe spillerne. Det er også et problem i mange tilfeller, man betaler for unyttige ting uten å få noe tilbake i form av at utviklerne bruker pengene på spillerne/spillet.

 

En bra løsning er å boikotte spillet, men selv om folk klager som tullinger så er de ikke villige til å gjøre noe med problemet. Hvis noen taper penger eller ikke tjener penger så vil de, uten unntak, forandre strategi som i de fleste tilfeller kommer kundene til gode.

Nei, man må aldeles ikke ha mikrotransaksjoner. Kjøpet av spillet er nok til å finansiere, både under lansering og av nyere kjøpere (spillere) i tiden etterpå, er mer enn nok til å finansiere spillets videre utvikling. Eller er du så naiv at du tror disse selskapene lager og selger spill slik at de går i null og ikke i vanvittig god profitt av det de selger? Mikrotransaksjoner og annet er ikke nødvendig, men bare måter for disse å melke enda mer penger ut av oss på.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Må ha/nødvendig og greit nok hvis man får noe ut av det er to forskjellige ting ;)

 

Jeg vet godt at de ikke går i null ved å selge spillet for X-kroner. Rimelig merkelig å anta at noen ikke vet det eller tror at det ikke er tilfelle siden spillet har mikrotransaksjoner.

 

Melke mer penger gjør de alle sammen og så lenge mikrotransaksjonene ikke har innvirkning på gameplay eller ikke gir noen fordeler så får de som har penger til det bare kjøre på. Ingen må bruke penger på mikrotransaksjonene og i gamle dager så fikk man heller ikke de tingene mikrotransaksjoner gir i dag :)

Endret av 4 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Du tror jo tydeligvis det da, hvis du mener mikrotransaksjoner er viktig for å holde spillet levende (dvs. holde utviklingen av spillet oppe). For antakelsen må da være at disse selskapene ikke tjener nok gjennom bare selge spillet i seg selv til å gjøre denne jobben.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Jeg forstår begge parter her. Mikrotransaksjoner er en uting.

 

Samtidig, når det først er der, kan man ikke bare legge sammen alle tingene man kan kjøpe. Det er jo lagt opp til at man ikke skal kjøpe alt. Alternativt må utviklerne begrense utvalget, slik at maksimal sum holdes nede.

 

Ethvert spill med mikrotransaksjoner kommer da uheldig ut. Hva koster det å kjøpe alle premiumtankser og i WoT? 15 000 kr? Hva koster alt av stæsj i CS Go?

 

Et alternativ ville jo vært en form for "storkunderabatt" sånn at når du først hadde betalt litt for ekstrainnhold så kunne du fått resten for en billigere penge. 

 

Mikrotransaksjoner er merkelige greier. Spillerne sier de hater det, men markedet tilsier at de elsker det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...