Gå til innhold

Canal Digital-kunder får tilgang til strømming av serier og TV-programmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette avsnittet bør nok endres:

 

T-We Plus-tjenesten er gratis for alle med selskapets «Bredbånd 30» eller høyere netthastigheter, men koster 79 kroner per måned for øvrige kunder.

Har bredbånd 100 og får følgende melding når jeg prøver å bestille:

 

Beklager, for å bestille produktet trenger du en digital dekoder.

En dekoder koster 3000 kroner, mao langt fra gratis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette avsnittet bør nok endres:

 

 

T-We Plus-tjenesten er gratis for alle med selskapets «Bredbånd 30» eller høyere netthastigheter, men koster 79 kroner per måned for øvrige kunder.

Har bredbånd 100 og får følgende melding når jeg prøver å bestille:

 

Beklager, for å bestille produktet trenger du en digital dekoder.

En dekoder koster 3000 kroner, mao langt fra gratis.

Du har vunnet en bil, heeeelt gratis! Er du da den som klager på at bensin, forsikring og årsavgift ikke er gratis også da?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du har vunnet en bil, heeeelt gratis! Er du da den som klager på at bensin, forsikring og årsavgift ikke er gratis også da?

Har ikke vunnet noen bil, derimot betaler jeg ca 900 kr/måned til Canal Digital for bredbånd og kabel-TV. Hva i alle dager snakker du om egentlig?

Endret av tommelfingerregel2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du har vunnet en bil, heeeelt gratis! Er du da den som klager på at bensin, forsikring og årsavgift ikke er gratis også da?

Har ikke vunnet noen bil, derimot betaler jeg ca 900 kr/måned til Canal Digital for bredbånd og kabel-TV. Hva i alle dager snakker du om egentlig?

Han mener hvordan du vinkler at siden dekoderen koster penger, så er det ikke gratis. Ingenting er gratis, du betaler jo for CD gjør du ikke?

Nei, tjeneste er ikke gratis, men den er inkludert for de som har T-We Pluss og dekoder, så valget er jo ditt. Jeg tror at årsaken til at du trenger dekoder, er fordi mobilen må finne denne på det lokale nettet for å spille av endel innhold (dog ikke alt.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror dere begge misforstår. Jeg reagerer ikke på reklamen, jeg reagerer på at artikkelforfatter av reklamen benytter ordet gratis. Tillat meg å sitere Bokmålsordboka
http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=gratis&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge
 

gratis a3 (lat. dativ flertall , av gratia 'takk')
1 uten betaling, vederlagsfritt
reise, gå gratis
ikke få noe gratis ikke få noe uten innsats
2 som adjektiv :
gratis adgang / gratis skyss, billett

 

 

Merk spesielt betydningen av "uten innsats" og "vederlagsfritt". Når artikkelforfatteren av reklamen skriver at et produkt er gratis for meg som kunde så er dette enten en løgn eller så må ordboka rettes opp.

Endret av tommelfingerregel2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette avsnittet bør nok endres:

 

 

T-We Plus-tjenesten er gratis for alle med selskapets «Bredbånd 30» eller høyere netthastigheter, men koster 79 kroner per måned for øvrige kunder.

Har bredbånd 100 og får følgende melding når jeg prøver å bestille:

 

Beklager, for å bestille produktet trenger du en digital dekoder.

En dekoder koster 3000 kroner, mao langt fra gratis.

Ville sjekket med canal digital for jeg hadde fått en t-we mini box på kjøpet og kunne aktivere på nettet. Når jeg prøvde å aktivere t-we plus så fikk jeg samme melding som du har over. Måtte sende dem en epost og de la det inn i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Kommer nok ikke til å benytte meg av tjenesten, men de skal i det minste ha pluss for å anskaffe komplette serier med alle sesongene. Har flere ganger sett tilbydere som bare har de midterste sesongene. Regner med disse tenkte noe sånt som "nye nok til å være relevante, gamle nok til å være billige", men det holder rett og slett ikke i dagens medieverden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Canal Digital presiserer at det vil være snakk om komplette TV-serier, slik at man kan «binge watche» dem fra start til slutt.

 

Er det ikke på tide at vi lager ett norsk ord for "binge watch"? Jeg får vondt i grammatikken av måten dere har bøyd verbet "to watch" på. 

Endret av pepperhole
Lenke til kommentar

Litt off-topic:

 

Nå når det kjem stadig fleire plattformer og leverandører som tilbyr streaming av TV-serier, finnes det tredjeparts tjenester som logger kor langt du har kommet i ulike seriar?

 

Opplever støtt og stadig at eg startar på ein serie på ei plattform, før eg finner ut at det berre var 2 eller 3 sesongar der. Og litt seinare finn eg ut at ei anna strømmetjeneste som eg har tilbyr alle sesongane. Og då må eg tilbake til den opprinnelige tjenesten for å finne ut om eg hadde sett til slutten på sesong 2 eller 3.

Og tilsvarande når den opprinnelige strømmnigsplattformen kjem med fleire sesongar så blir dei merka som usette sjølv om eg har sett serien ein anna plass.

 

Hadde vært veldig fint med ei løysning som liknar på "If this then that (ITTT)" som samlar slik info frå fleire plattformer og kontoar.

Lenke til kommentar

Litt off-topic:

 

Nå når det kjem stadig fleire plattformer og leverandører som tilbyr streaming av TV-serier, finnes det tredjeparts tjenester som logger kor langt du har kommet i ulike seriar?

 

Opplever støtt og stadig at eg startar på ein serie på ei plattform, før eg finner ut at det berre var 2 eller 3 sesongar der. Og litt seinare finn eg ut at ei anna strømmetjeneste som eg har tilbyr alle sesongane. Og då må eg tilbake til den opprinnelige tjenesten for å finne ut om eg hadde sett til slutten på sesong 2 eller 3.

Og tilsvarande når den opprinnelige strømmnigsplattformen kjem med fleire sesongar så blir dei merka som usette sjølv om eg har sett serien ein anna plass.

 

Hadde vært veldig fint med ei løysning som liknar på "If this then that (ITTT)" som samlar slik info frå fleire plattformer og kontoar.

 

Jeg bruker androidappen TV series for å holde oversikten over hvor jeg er i de enkelte seriene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt off-topic:

 

Nå når det kjem stadig fleire plattformer og leverandører som tilbyr streaming av TV-serier, finnes det tredjeparts tjenester som logger kor langt du har kommet i ulike seriar?

 

Opplever støtt og stadig at eg startar på ein serie på ei plattform, før eg finner ut at det berre var 2 eller 3 sesongar der. Og litt seinare finn eg ut at ei anna strømmetjeneste som eg har tilbyr alle sesongane. Og då må eg tilbake til den opprinnelige tjenesten for å finne ut om eg hadde sett til slutten på sesong 2 eller 3.

Og tilsvarande når den opprinnelige strømmnigsplattformen kjem med fleire sesongar så blir dei merka som usette sjølv om eg har sett serien ein anna plass.

 

Hadde vært veldig fint med ei løysning som liknar på "If this then that (ITTT)" som samlar slik info frå fleire plattformer og kontoar.

 

Trakt.tv, brukt i mange år. Noe variabel støtte på autologging.

Lenke til kommentar

Dette avsnittet bør nok endres:

 

 

T-We Plus-tjenesten er gratis for alle med selskapets «Bredbånd 30» eller høyere netthastigheter, men koster 79 kroner per måned for øvrige kunder.

Har bredbånd 100 og får følgende melding når jeg prøver å bestille:

 

Beklager, for å bestille produktet trenger du en digital dekoder.

En dekoder koster 3000 kroner, mao langt fra gratis.

Har du da den micro-boksen eller en pvr?

Jeg fikk nemlig samme melding, men med mitt 30/10 abbonnement har jeg fått en pvr-boks og følgelig digital nok til at dette skulle gå. Jeg kontaktet kundeservice på chat og de aktiverte den pakken så det funker nesten greit. Jeg sier nesten, for det er en del bildeforstyrrelser på disse t-we programmene og se forfra osv.. det er helt fint på vanlige tv-kanaler..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...