Gå til innhold

Kvinne ble hetset på grunn av Mass Effect: Andromeda-animasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tingen er at ifølge spillets "credits" så har hun ikke engang vært involvert i prosjektet. Hvis det er noen som har ansvar for animasjonene er det ledelsen som sa at dette var godkjent og lot spillet gå klart for slipp.

Heksejakt er aldri greit, og at det samfunnet vi lever i nå er så ivrige på det, skremmer meg.

Endret av Akrabra
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Andre gang på under et år at noen har blir angrepet over et spill. Denne artiklen var mild. Denne stakkars kvinnen har blit truet med at noen skal ta livet av hun på grunn feil. Å true folk på livet på grunn av et spill hører ikke hjemme noen plass. Jeg håper Bioware tar denne person/e og går til sak mot dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verden er stappfull av idioter. Er EA og Bioware som har skylden her, for og ha ansatt folk under par. Og de fortjener og kjenne litt på slakt karakterene de nå får. Er vi heldige hører de på kritikken og lager et bedre produkt neste gang.

Det skjer bare ikke at de forandrer på animasjoner. For tidkrevende og dyrt. Crabwalk etc er det eneste de kommer og fikse, så denne tittelen blir aldri det den skulle vært. Historien skal jeg ikke uttale meg om, men etter hva jeg har lest er den også den under par.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Animasjonene er langt ifra så dårlig hele tiden. Er et par karakterer og et par scener som er regelrett dårlig animert - Men etter over 20 timer med spillet så kan jeg med trygghet si at dette ikke er tilfellet med alle karakterer, er også flere dialoger med samme "dårlige animerte karakterer" som er bedre animert senere ut i spillet.

 

Dette er regelrett et resultat av at de har blitt påtvunget å gi ut spillet og har måtte svelge 20 kameler i polish. Hadde de hatt 6 måneder til ville ikke dette vært en issue i det hele tatt

  • Liker 2
Lenke til kommentar

OK... Hva er uvanlig her? alt jeg fikk ut av dette var at et kvinnfolk ble angrepet så man skal bry seg ekstra mye. Ikke kom til meg og prat om sexisme, for dette er nettopp det.

Det er ikke hver dag at et firma må gå ut offentlig å si «Hei, slutt å gå til angrep på en person for noe de ikke er ansvarlig for.» Det vil jeg si er ganske uvanlig. Noen som vet om det er noe som skjer i andre underholdningsindustrier enn spillindustrien, forresten? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

OK... Hva er uvanlig her? alt jeg fikk ut av dette var at et kvinnfolk ble angrepet så man skal bry seg ekstra mye. Ikke kom til meg og prat om sexisme, for dette er nettopp det.

Det er ikke hver dag at et firma må gå ut offentlig å si «Hei, slutt å gå til angrep på en person for noe de ikke er ansvarlig for.» Det vil jeg si er ganske uvanlig. Noen som vet om det er noe som skjer i andre underholdningsindustrier enn spillindustrien, forresten? 

 

 

Ja, det er sant det du sier, men hvor kommer nødgendigheten å framheve at det er et kvinnfolk fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

OK... Hva er uvanlig her? alt jeg fikk ut av dette var at et kvinnfolk ble angrepet så man skal bry seg ekstra mye. Ikke kom til meg og prat om sexisme, for dette er nettopp det.

Det er ikke hver dag at et firma må gå ut offentlig å si «Hei, slutt å gå til angrep på en person for noe de ikke er ansvarlig for.» Det vil jeg si er ganske uvanlig. Noen som vet om det er noe som skjer i andre underholdningsindustrier enn spillindustrien, forresten? 

 

 

Ja, det er sant det du sier, men hvor kommer nødgendigheten å framheve at det er et kvinnfolk fra?

 

Hvorfor er det et problem å peke på at det er en kvinne som blir utsatt for netthetsen? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jo flere som står opp mot denne ukulturen som er blandt spillere jo bedre. Dessverre ser ting ut til å bare bli verre og verre. 

 

Det er ikke noe å stå opp mot. Det vil alltid finnes idioter som skriver idiotiske ting på internett. Ved å prøve å fremstille dette som en utbredt "ukultur" blant "spillere" og forsøke å "stå opp mot" dem oppnår man ingenting annet enn å selv fremstå som en idiot, eller det som værre er - sensurforkjemper.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

forstår meg ikke på klaging på grafikken egentlig. det er jo et ganske stort spill det er snakk om. og mass effect har egentlig aldri vært en ny crysis tittel heller. den er vel det med 200 res scale men det er jo mer en feature for folk med pc om et par år egentlig, textures er ivertfall heftig med res scale. synes kritikken er overdreven ivertfall mtp grafikk, men det er jo min subjektive mening. fallout 4 er jo ikke noe bedre det, tilogmed med res pack. men scorer vel mye mer hos gamer.no har kun spilt på en av planetene etter eos med vpn :p da:i var jo rimelig rått grafisk sett og andromeda er et hakk over det uten tvil. pc'en samtykker gjerne med det også. eneste så langt for min del er at jeg føler meg litt lost med alle sidequests til fordel for mer fokus på main chars. det er jo litt likt fallout 4 også, man blir litt space scavenger og clearer camps og sidequest og main story så langt ikke så mye og skryte av men tar seg vel opp etterhvert. sikkert ikke halvferdig enda så.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke noe å stå opp mot. Det vil alltid finnes idioter som skriver idiotiske ting på internett. Ved å prøve å fremstille dette som en utbredt "ukultur" blant "spillere" og forsøke å "stå opp mot" dem oppnår man ingenting annet enn å selv fremstå som en idiot, eller det som værre er - sensurforkjemper.

 

 

Der er vi nok uenige. Ja det er alltid idioter som finner veien bak et tastatur. Men når trolla får blod på tann så mener jeg det er viktig at normale oppegående spill interesserte viser hvor skapet skal stå. Det er ikke å fremstå som en idiot eller sensurforkjemper. Det er å gjøre det rette. Jeg ser klart at trenden med uvettig nettetikette bare øker. Så det er så absolutt på sin plass å sette fokus på dette og ikke sitte passiv å se på. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Animasjonene er langt ifra så dårlig hele tiden. Er et par karakterer og et par scener som er regelrett dårlig animert - Men etter over 20 timer med spillet så kan jeg med trygghet si at dette ikke er tilfellet med alle karakterer, er også flere dialoger med samme "dårlige animerte karakterer" som er bedre animert senere ut i spillet.

 

Dette er regelrett et resultat av at de har blitt påtvunget å gi ut spillet og har måtte svelge 20 kameler i polish. Hadde de hatt 6 måneder til ville ikke dette vært en issue i det hele tatt

 

Jeg har også spilt i over 20 timer (over 30 faktisk så langt) og animasjonene blir definitivt ikke bedre utover spillet. De er alltid dårlige og jeg tviler i det hele tatt på at dette studioet hadde en fulltids Lead Facial Animator.

Men spillet totalt sett er ganske gøy. Jeg storkoser meg for det er et skikkelig Mass effect spill i sjelen. Uansett så må folk godta at animasjonene her er subpare, og slutte å forsvare de som at de har greie på god animasjon, for hvis man synes at Andromeda har det, da har man ikke peiling.

Når det kommer til skriving/script/story så synes jeg at det er ganske likt som OT, altså hoveddelen er ikke noe særlig bedre/dårligere enn OT. Det er noen gullkorn dialoger her og der, og det er de gangene jeg tenker at jeg skulle ønske at det var flere slike inspirerte dialoger. Når man skal skrive tusenvis av sider med dialog så er det jo klart at ikke alt kan være like bra.

 

Toraltsettt er spillet underholdende og har den hook-effekten man lengter etter fra et slikt spill. Storyen er intriguing men varierende. Combat er veldig gøy. 8/10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...