Gå til innhold

TEST: Huawei P10 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor godt er denne sammenlignet mot motorola x style?

Det er vel slik betaler man 7000+ for en mobil er det lite å hente per krone en for noe rundt 2000 kr.

Man betaler dyrt for noe bedre ytelse og batterilevetid.

 

Mobilen min koster mindre en halvparten og har 5100mah batteri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I android 7 nougat, er det innebygd støtte for VoLTE og VoWIFI, eller må det tilpasses i alle telefonmodeller individuelt?

 

Har denne modellen støtte for VoWIFI og VoLTE?

Har en kompis som har p9, og han får fremdeles ikke snakket i telefonen over 4G. Noe som resulterer i at han stadig mister tilkobling når han snakker i telefonen, mens vi med telefoner og os som støttes av opertør ikke mister tilkoblingen. Veldig dumt for sluttbruker at det skal være slik. Så som svar til deg, dette må tilpasses hver modell og merke.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor? Fordi den ser penere ut på grunn av skjermen? Huawei har ikke klart å utnytte denne skjermen til de samme ekstrafordelene som Samsung har på sin S7 Edge.

Mate 9 Pro har en så svak kurve på kantene at det er ingen åpenbar forvrengning av bildet i landskapsmodus, i motsetning til S7 Edge som er håpløs til å se video, lese, eller se på bilder om du vrir den 90°. Selv Galaxy Note 7 hadde en skarpere kurve enn Mate 9 Pro.

En annen ting er at P10 Plus har en LCD-skjerm, Mate 9 Pro har AMOLED. AMOLED gir bedre synlighet i sola i tillegg til vesentlig høyere bildekvalitet enn LCD.

Lenke til kommentar

 

Hvis det stemmer det utenlandske medier skriver, så mangler oleophobic coating på skjermen til P10 og P10 Plus. Det er en alvorlig mangel spør du meg.

Så du bruker altså ikke skjermbeskyttelse på dine telefoner?

Det er korrekt. Funker dårlig med skjermbeskyttelse på S7 Edge.

Men mener uansett at man bør kunne forvente at det er oleophobic belegg på tlf i denne prisklassen uavhengig om noen velger å lime på beskyttelse.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er svært skuffende at det gis trekk for at den ikke er vanntett, men ikke pluss for at man ved hjelp av skrutrekker kan bytte batteri, hvis det er som på P9.

 

I det hele tatt burde mulighet for selv å skifte batteri når det er utbrukt vært et av de høyst veide kriteriene i mine øyne.

Aktive brukere kan slite ut et batteri på ett år (min datter gjrø det), og i praksis blir telefonen byttet ut hvis den er limt men lever videre hvis batteriet kan byttes. Dette vet produsentene, og de vil gjerne selge mer. Dette bidrar til bruk-og-kast-samfunnet, og TEK burde bidra til at utviklingen går riktig vei og ikke feil vei slik den har gjort det de siste 2 årene.

 

Ingen andre enn produsentene tjener på "planned obsolecense" -- ikke naturen, ikke forbrukerne.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...