Gå til innhold

En operatør gjør nesten storeslem i månedens kåring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvor mye operatørene tjener på folks latskap og/eller uoppmerksomhet ved overforbruk av data utover pakkene. Kan fort bli noen hundrelapper ekstra om man ser på Youtube video i 2k oppløsning og glemmer seg. F.eks. tar Komplett 1 kr per MB etter 30 GB og for 399 kr maks per mnd. er det lett å gå over. Om man har ICE er det jo ikke noe problem da de ikke tar betalt for overforbruk.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Like uenig i kåringen for superbruker hver måned.

Her burde Telenors Frihet 60GB regjere uutfordret.

, da det er det eneste abonnementet med en relativt fornuftig mengde data per måned. (Og sjøl her har jeg ofte kjøpt extrapakker på 10GB.

 

Kan fortsatt ikke måle seg med det fine tilbudet Banzai hadde med 100GB, men de er relativt nærme.

 

30 og 40 GB er skrekkelig lite, når dere kaller kategorien "superbruker"

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å portere til Telio og velge 5GB abonnementet, men ble heldigvis frarpdet dette før jeg tok steget.

 

Twlio har oppsigelsestid på inneværende måned OG neste måned selv om man porterer vekk i løpet av 10 dager. Det vil si at hvis man porterer nr vekk fra Telio til operatør x f.eks 10. april, så må man likevel betale ut tilogmed 31. mai. Man får IKKE kreditert sum man får utestående. Kan ikke fatte og begripe at TEK.no ikke har tatt med dette i vurderingen!

 

Stor takk til brukeren Hedonism som informerte meg om dette!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Like uenig i kåringen for superbruker hver måned.

Her burde Telenors Frihet 60GB regjere uutfordret.

, da det er det eneste abonnementet med en relativt fornuftig mengde data per måned. (Og sjøl her har jeg ofte kjøpt extrapakker på 10GB.

 

Kan fortsatt ikke måle seg med det fine tilbudet Banzai hadde med 100GB, men de er relativt nærme.

 

30 og 40 GB er skrekkelig lite, når dere kaller kategorien "superbruker"

 

Hva bruker du så mye data til, om jeg får spørre?

Lenke til kommentar

 

Like uenig i kåringen for superbruker hver måned.

Her burde Telenors Frihet 60GB regjere uutfordret.

, da det er det eneste abonnementet med en relativt fornuftig mengde data per måned. (Og sjøl her har jeg ofte kjøpt extrapakker på 10GB.

 

Kan fortsatt ikke måle seg med det fine tilbudet Banzai hadde med 100GB, men de er relativt nærme.

 

30 og 40 GB er skrekkelig lite, når dere kaller kategorien "superbruker"

 

Hva bruker du så mye data til, om jeg får spørre?

Jeg kunne også funnet på å bruke så mye data. Det handler rett og slett om at du kan bruke mobilnettet, på steder der wifi-dekningen ikke er særlig god, eller rask. Om en skal laste ned filmer eller tilsvarende i god kvalitet, går det fort unna!

 

F. eks. brukte jeg utelukkende mobilnettet når jeg var hjemme på ferie sist gang rundt juletider. Da mener jeg Telia hadde slik 60GB-kampanje, og jeg brukte vel noe over 30 den gang. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenkte å portere til Telio og velge 5GB abonnementet, men ble heldigvis frarpdet dette før jeg tok steget.

 

Twlio har oppsigelsestid på inneværende måned OG neste måned selv om man porterer vekk i løpet av 10 dager. Det vil si at hvis man porterer nr vekk fra Telio til operatør x f.eks 10. april, så må man likevel betale ut tilogmed 31. mai. Man får IKKE kreditert sum man får utestående. Kan ikke fatte og begripe at TEK.no ikke har tatt med dette i vurderingen!

 

Stor takk til brukeren Hedonism som informerte meg om dette!

Så du må betale for 2 abonnement i en måned? Gjelder dette for Talkmore også?

Lenke til kommentar

 

Jeg tenkte å portere til Telio og velge 5GB abonnementet, men ble heldigvis frarpdet dette før jeg tok steget.

 

Twlio har oppsigelsestid på inneværende måned OG neste måned selv om man porterer vekk i løpet av 10 dager. Det vil si at hvis man porterer nr vekk fra Telio til operatør x f.eks 10. april, så må man likevel betale ut tilogmed 31. mai. Man får IKKE kreditert sum man får utestående. Kan ikke fatte og begripe at TEK.no ikke har tatt med dette i vurderingen!

 

Stor takk til brukeren Hedonism som informerte meg om dette!

Så du må betale for 2 abonnement i en måned? Gjelder dette for Talkmore også?

Avhengig av tid så har det kanskje rukket å komme ny faktura innen du evt har rukket å portere vekk fra Talkmore, men hos dem stopper fakturering den dagen du har portert vekk til noen andre. Og du får kreditert faktura. Tilbakebetalt eller om du kontakter kundeservice, kreditert før fakturaen går til forfall.

 

Så langt jeg vet er det kun Telio som har den praksisen.

 

Hårreisende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Like uenig i kåringen for superbruker hver måned.

Her burde Telenors Frihet 60GB regjere uutfordret.

, da det er det eneste abonnementet med en relativt fornuftig mengde data per måned. (Og sjøl her har jeg ofte kjøpt extrapakker på 10GB.

 

Kan fortsatt ikke måle seg med det fine tilbudet Banzai hadde med 100GB, men de er relativt nærme.

 

30 og 40 GB er skrekkelig lite, når dere kaller kategorien "superbruker"

 

Hva bruker du så mye data til, om jeg får spørre?

Jobber på sjøen (kystfart, norskekysten), og bruker mest data når jeg er ute på jobb.

Mye fordi jeg sitter mye på PC (oppdateringer av Steam spill krever fort mye data) , og på Xbox av og til.

 

Husker jeg lasta ned Halo 5 når vi lå på Fitjar, Stord.

Det spillet var på over 50GB (full 4G dekning gikk det fort nok). Hadde heldigvis fortsatt Banzai, så slapp å bruke heile datakvoter.

 

Bruker mest kun data på mobilen det halv året jeg er fri/på land. Da klarer jeg meg med 10-15 GB, forsiktig bruk. Er når en bruker mobildata med datamaskinen kvotene fort blir små.

 

(Spotify og kattevideoer på YouTube tar fort litt data og, ilag med konstant bruk av nettleser på mobilen(

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å portere til Telio og velge 5GB abonnementet, men ble heldigvis frarpdet dette før jeg tok steget.

 

Twlio har oppsigelsestid på inneværende måned OG neste måned selv om man porterer vekk i løpet av 10 dager. Det vil si at hvis man porterer nr vekk fra Telio til operatør x f.eks 10. april, så må man likevel betale ut tilogmed 31. mai. Man får IKKE kreditert sum man får utestående. Kan ikke fatte og begripe at TEK.no ikke har tatt med dette i vurderingen!

 

Stor takk til brukeren Hedonism som informerte meg om dette!

 

Wow. Det var skikkelig showstopper for meg også. Rart det ikke er kommentert og tatt med i betraktning i kåringen. Holdt på å flytte et par familieabonnement over til Telio, men stoppet hele prosessen da jeg så dette....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vent med neste kåring til 15.6. Da har operatørene forhåpentligvis EU-tilpasset pakkene sine.

 

Har du noe info om hva dette innebærer? Har behov for å ringe en del til andre land i Europa (Baltikum) og det beste tilbudet jeg har kommet over nå er Telia som har 1000 minutter tale i måneden til bla Baltikum. Gjør de nye EU reglene noe med dette også mon tro, eller gjelder det bare data?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Reglene gjelder bruk av (tale/data/SMS/MMS) når du er utenfor Norge og i et EU/EØS-land. Trafikk fra Norge og til utlandet er det fortsatt fri prising av. Bruk i EU/EØS skal være inkludert i prisen du betaler, og det betyr at mange operatører må endre prisene sine i de kommende tre månedene.

Lenke til kommentar

Syntes Telenor "Frihet" abonemanget er bra 2 GB data fri mms osv , osv i Eu/Eøs 299 kr/m kan ikke skjønne at folk kan bruke 30 Gb osv på en jævla telefon selv bruker jeg kanskje 500 mb i måneden hvis jeg anstrenger meg, gidder ikke å se filmer osv på en telefon det har jeg pc til :p plusser jeg på 9 kr i måneden så kan jeg ringe gratis så mye jeg vil til hele norden, så jeg syntes det er ok men irritere meg at de fortsatt tar betaling for bank id men jeg har kodebrikke så det går omtrent like fort anyway.

Lenke til kommentar

Syntes Telenor "Frihet" abonemanget er bra 2 GB data fri mms osv , osv i Eu/Eøs 299 kr/m kan ikke skjønne at folk kan bruke 30 Gb osv på en jævla telefon selv bruker jeg kanskje 500 mb i måneden hvis jeg anstrenger meg, gidder ikke å se filmer osv på en telefon det har jeg pc til :p plusser jeg på 9 kr i måneden så kan jeg ringe gratis så mye jeg vil til hele norden, så jeg syntes det er ok men irritere meg at de fortsatt tar betaling for bank id men jeg har kodebrikke så det går omtrent like fort anyway.

 

Grunnen til at det koster 50 øre er fordi det er Telenor og DNB som drifter og vedlikeholder Bank ID. Hadde de ikke tatt betalt, hadde ikke Bank ID eksistert.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...