Gå til innhold

Kabinetterotikk fra Thermaltake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tldr;Kabinetter har alle samme formål og så likheter er ikke til å unngå.-

Men er enig i at de prøver litt for hardt å konkurrere på andres ideer generelt sett. Tastatur/mus som de har kommet med gir veldig preg av "try hard" for å komme seg inn på "e-sport" segmentet. Samtidig har de noen artige kabinett som er noenlunde "originale" og, core x5/x9, tror ikke de tjener mye på de, men de er ganske unike kabbiser på markedet i og for seg selv. Selv om en og kan peke på tidligere produkter som har hatt samme konsept. Skjønt ser en på hva mange datamus på markedet, er veldig mange som stammer fra wmo, gamle diamondback etc - alt i dag er jo kopier med bare nye sensorer og flere knapper, fancy lys og annet tullball. Det er ikke som med malerier hvor hvert bilde er noe for seg selv, eller burde være. Kabinetter etc. skal jevnt over utføre samme jobb, da blir det kopier i større skala, spesielt over tid. Det er ikke til å unngå. En annen ting er og at mindre produsenter har som regel ikke anledning til å få sitt produkt solgt over hele verden, som en større produsent har.

Konkurranse er veldig tøft i dag, TT er neppe alene om å prøve å snu seg rundt for å tjene penger der de kan og nå nye markeder. Folk flest kan ikke sette seg inn i hvilket produkt et produkt stammer ifra, være seg inspirert ifra eller direkte kopi. Blir det noe ut av dette, kommer det nok motsaksmål i bøtter og spann. Men en real oppvask er kanskje akkurat hva bransjen trenger.

Lenke til kommentar

Denne produsenten burde verken få penger eller mediedekning. De kopierer andres varer over en lav sko, og de som kjøper varene deres vel vitende om dette er ikke stort bedre.

Glemte linken : https://www.techpowerup.com/213197/thermaltake-draws-flack-for-ripping-off-other-brands-products

 

Jeg har Caselabs, det første og siste high end kabinett jeg kjøpte. 3,5 år gammelt nu og klarer enda ikke å modde det. Føler det er for dyrt produkt til å borre og kutte i. Neste kabinett blir i 500-2000kr klassen uten tvil. Uansett om det er et så kalt kopiert kabinett. Har ingen lojalitet eller merke favoritter. Jeg kjøper det som funker for meg så neste gang er det mulig Tt får mine penger.

Lenke til kommentar

Denne produsenten burde verken få penger eller mediedekning. De kopierer andres varer over en lav sko, og de som kjøper varene deres vel vitende om dette er ikke stort bedre.

Glemte linken : https://www.techpowerup.com/213197/thermaltake-draws-flack-for-ripping-off-other-brands-products

Ikke for å skuffe deg her men er ikke bare Thermaltake som stjeler design. Fractal Design Define er en blodkopi av Microplex sitt "stille" kabinett under Mist navnet. Det har vel å merke vært ute av produksjon i mange år, men er fortsatt kliss likt. 

 

 

Edit: Fant et par bilder hos prisguide

Endret av Mr. A
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...