Gå til innhold

Julekalender 2003 dag 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vet dere om andre nettsteder

som kjører julekalender ???

 

*Hardware.no (ofcourse)  :w00t:

*Komplett

 

*... andre ??

 

-en som alltid liker gode tilbud  :green:

sikkert blitt spurt om 99999 ganger iløpet av de siste par dagene.. jaja.. here we go again;

 

 

www.hw.no

www.hardwarebutikken.no

www.psdata.no

www.pcbutikken.com

www.akamera.no

www.amraam.no

www.komplett.no

www.dataleverandoren.no

www.eet.no

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar
Er jo en fullverdig gigabitswitch, hvor The Jackal har det fra at den kun har 1Gbit internt fatter ikke jeg.

Visst er det en fullverdig Gbit switch, har aldri sagt noe annet, men det kan være tildels store forskjeller på switcher. De fleste billige switcher klarer ikke å kjøre full hastighet på alle porter samtidig. Dette kommer av den interne hastigheten på switchen. På en 8 ports Gbit switch, må switchen ha 8Gbit intern hastighet for at alle portene samtidig skal kunne kjøre full hastighet.

 

Når det gjelder den annonserte switchen regner jeg med at når produsenten skriver "...connect your computers and network device at the sensational 1000Mbps speed.", så refererer de til den interne hastigheten på switchen. Kan selvfølgelig være at jeg tar feil her. Uansett, det er ikke uvanlig at billige switcher har lav intern båndbredde bare så det er sagt. Det betyr imidlertid ikke at dette vil være noen dårlig switch for hjemmebruk. Er vel først og fremst switcher med meget stor trafikk på alle porter som trenger høy intern båndbredde, dvs switcher som står i backbone osv.

 

PS! Skrev feil i forrige post når jeg sa at en 5 ports Gbit switch trengte 10 Gbit for full utnyttelse på alle porter. Den trenger naturligvis noe mindre enn en 8 ports.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...