Gå til innhold

ANMELDELSE: Torment: Tides of Numenera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde ikke dette spillet bli anmeldt av en som i det minste har spilt Planescape: Torment? Ikke en som kun har noen uengasjerte timer med Pillars of Eternity ...

 

Ingen i anmelderstabben som hadde spilt Planescape hadde anledning denne gangen. Samtidig er det en verdi i å få nykommere til å se på spill i sjangre der de kanskje ikke er så veldig kjente.

Lenke til kommentar

 

 

virker ut som dette er en del dårligere enn orginalen da.

Sikkert derfor det ligger med 84/100 og 8.8/10 på metacritic. Men for all de. gamer.no vet jo bedre enn alle andre. :)

 

http://www.metacritic.com/game/pc/torment-tides-of-numenera

Alle burde ha lik mening amirite

 

Og her er en av grunnene til hvorfor jeg sjelden er her lengre. Er bare trolling og bullshit her på forumet. Alt jeg sier er at man ikke bør være så naiv at man utelukkende holder seg til én anmeldelse. Over 30+ bra anmeldelser fra andre og én negativ fra gamer.no? Jepp, da er dette vel en del dårligere enn originalen. Men som sagt, gidder ikke dette tøvet med trolling og krangling om den minste småting. Hvis du er naiv nok til å droppe spillet eller kjøpe det på grunnlag av én anmeldelse fra én enkelt person er det din sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For alle som har spilt fallout 1&2, torment, baldurs gate etc. er dette pretty sweet, og flere har gitt uttrykk for det (IGN 8.8).

 

Nå rakk jeg bare et par timers spilling igår.

- Jeg liker verdenen/settinga de har laget. Får lyst til å utforske den.

- Kampsystemet har jeg kun fått testa 2 ganger, usikker på hva jeg føler her, positivt at det er turnbased. Har ikke spillt Numera rollespillet, så det er en del begreper jeg ikke har noe forhold til enda. Håper det blir bedre etterhvert som man blir kjent med systemet.

 

Var klar over at det er mye tekst å lese igjennom i dette spillet, men ikke at det var så jævla mye. Ikke et spill man tar et par timer på når man er ufokusert og små trøtt.

Lenke til kommentar

 

For alle som har spilt fallout 1&2, torment, baldurs gate etc. er dette pretty sweet, og flere har gitt uttrykk for det (IGN 8.8).

 

Var klar over at det er mye tekst å lese igjennom i dette spillet, men ikke at det var så jævla mye. Ikke et spill man tar et par timer på når man er ufokusert og små trøtt.

Det er et par forfattere bak, feks Colin som har skrevet mye, til og med Patrick Rothfuss har vært med (tror han skrev karakteren Rhin). Det skal være over en million ord, så en wheel of time er det ikke men godt med lesing :D skulle hatt spillet på mobilen så du kan lese på buss/tog.. De har vel bards tale til det :p

 

Enig i at verden er bra! combat er vel meh og var sånn sett akilleshælen til planescape også.. Jeg er backet prosjektet men har fortsatt ikke testet spillet enda :p venter til neste patch for bugfixessss.

Lenke til kommentar

Er veldig sikker på at de som har spilt Planescape : Torment vil like dette spillet. Settingen (Numenera/The Ninth World) er absolutt i stilen til Planescape, dvs. ganske out there.

 

Akkurat som P:T, så er dette ikke et spill for de som ikke liker å lese mye tekst. Historien og karakterene er veldig godt skrevet, og man har lyst til å grave videre for å se hva som skjer.

 

Disclaimer: Foreløpig har jeg spilt 2-3 timer, så jeg er fortsatt i et av de første områdene, men så langt så er jeg veldig fornøyd. 10/10 så langt for min del, og like bra som Planescape :Torment. Jeg har ikke vært i noen kamper enda, siden jeg greide å snakke meg vekk fra slåssing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes spillet skaper en god stemning, men man er nødt for å lese og ta seg tid til det. Det nytter ikke å haste seg forbi tekstene for å finne ut hva som skjer videre. Man vil uansett møte på mer tekst :)

 

Meget godt klassisk rollespill som åpner for fantasien, men det er ikke for alle.

 

Synes også det blir litt feil å sette det opp mot originalen. Det er ikke urimelig å sammenligne, men når originalen blir satt mer som et ideal enn noe annet vil det bli vanskelig å la spillet få leve på sine egne premisser.

 

Jeg klarte aldri å sette meg inn i originalen, fordi jeg fikk det litt sent og grafikken føltes utdatert + at jeg ikke har vært stor fan av rollespill hvor jeg ikke kan kose meg med å lage min egen character fra bånn av. Jeg kom rett og slett aldri skikkelig i gang med Planescape: Torment.

 

Allikevel har jeg gitt Torment: Tides of Numenera en sjanse og det har absolutt ikke skuffet så langt!

Lenke til kommentar

Anmelder burde strengt tatt ikke anmeldt dette spillet. Hva har skjedd med dere i Gamer.no? Noen ganger er det anmeldelsen vi gleder oss til for å lese, og også få gleden og lysten for å kjøpe spill. Bare innledninga ved at anmelder har hatt noen uengasjerte timer med Pillars of Eternity,er hårreisende og skamfullt overfor de som virkelig nyter klassiske RPG spill. Pillars har fått strålende kritikker overalt, og kan lett sammenlignes med "Legenden"- Baldur´s gate spillene. Dette er ikke bra for Gamer.no. De klassiske rollespillene er mer populære enn på lenge,Divinity2,Wasteland3,Pillars 2,Ufo enemy unknown2 og flere er på vei for fansen og nye spillere. Dette er nok en anmelder som har nok med Minecraft og COD. Synes anmelderen er for personlig og er muligens en veldig negativ person. Håper han kan forandres eller få en annen jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå ser det jo ut som om alternativet hadde vært at gamer.no ikke hadde anmeldt spillet i det hele tatt, og da hadde problemet vært at de kun bryr seg om store AAA-spill. Ser ikke problemet med at anmelder i starten påpeker at det her i utgangspunktet ikke er hans greie, det gjør det lettere å forstå at man selv kan like spillet mye bedre om man er fan av sjangeren.

Lenke til kommentar

Jeg tror at man må vurdere litt hvem som er målgruppen for et spill når man velger anmelder. Jeg husker ganske godt da IGN lot en amerikansk kar som ikke hadde filla peiling på fotball (soccer) anmelde Football Manager. Han ga det 3,5 bl.a pga elendig grafikk og at man ikke kunne styre spillerene under kampen. Så kan man jo si at det er gøy å se hva en random amerikansk kar som aldri har spillt et manager-spill før synes om FM, men det fortalte meg ingenting om hva slags opplevelse JEG (og resten av målgruppen) mest sannsynlig ville få.

 

Og jeg får litt samme følelsen når jeg leser denne anmeldelsen. Litt research, og i det minste prøve originalen, kunne kanskje forventes? Plusspoeng for å i det minste forsøke å forstå spillet på sine egne premisser, men jeg følte meg altså ikke særlig klokere av å lese denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

virker ut som dette er en del dårligere enn orginalen da.

Sikkert derfor det ligger med 84/100 og 8.8/10 på metacritic. Men for all de. gamer.no vet jo bedre enn alle andre. :)

 

http://www.metacritic.com/game/pc/torment-tides-of-numenera

Alle burde ha lik mening amirite

 

Og her er en av grunnene til hvorfor jeg sjelden er her lengre. Er bare trolling og bullshit her på forumet. Alt jeg sier er at man ikke bør være så naiv at man utelukkende holder seg til én anmeldelse. Over 30+ bra anmeldelser fra andre og én negativ fra gamer.no? Jepp, da er dette vel en del dårligere enn originalen. Men som sagt, gidder ikke dette tøvet med trolling og krangling om den minste småting. Hvis du er naiv nok til å droppe spillet eller kjøpe det på grunnlag av én anmeldelse fra én enkelt person er det din sak.

 

Det er ikke det jeg sier , jeg har lest mange anmelder å de fleste påpeker det , jeg skal ha dette, men ikke nå, det er på radaren. Kanskje jeg var for aggresiv unnskyld. Ja, jeg skal gi dette et forsøk ingen tvil. Men, nei jeg ser på flere anmeldelser, kotaku, gr blant annet. Men Gamer har jeg en tedens å være støkk uenig i .  Nei, man bør ikke utelukke seg til en amelder derfor jeg finner ovall critic score på gamerankings og metacritic som en fin pekepinn. 

Problemet er at jeg sjelden har et spill jeg støtter scoren til Gamer.no på , men ja det er subjektivt så. 

Lenke til kommentar

 

 

virker ut som dette er en del dårligere enn orginalen da.

Sikkert derfor det ligger med 84/100 og 8.8/10 på metacritic. Men for all de. gamer.no vet jo bedre enn alle andre. :)

 

http://www.metacritic.com/game/pc/torment-tides-of-numenera

Alle burde ha lik mening amirite

 

hva er amirite? nei, uansett jeg skal ha dette, men, nei jeg er sjelden enig med Gamer.no. Eller brukere generelt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...