Gå til innhold

Nå er Galaxy S8-datoen bekreftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JEG er skuffet over at Samsung ikke leverer S8 med 4k, men er det Note 8 som vil bli den hellige gral på skjermfronten?

 

Hva skal du med 4k? Er ikke alle tver som har det en gang. 2k er mer enn nok for en tlf om man ser bort i fra VR, men nå sier jo ryktene at de nye bærbare vr brillene skal være uavhengige av telefoner, så da er det ikke nødvendig der heller. Det eneste man oppnår med 4k, er et større strømsluk... jeg vil heller ha 1080p og et massivt batteri som varer i 3-4 dager.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor folk som ikke har særlig romslig økonomi prioriterer ny toppmodell av mobil hvert år? Ser det gang på gang, folk med hus og billån som driver å kjøper ny toppmodell hver gang en ny kommer ut. Hva får du igjen for det? Status? En eller annen psykisk gratifikasjon på at "yess, nå har jeg det nyeste og beste"? Er det så mye mer du kan gjøre med denne nye modellen kontra fjorårets? Har du virkelig prioriteringene dine på rett sted ved å kjøpe ny mobil til 8-10k, penger som kunne blitt brukt på andre ting?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor folk som ikke har særlig romslig økonomi prioriterer ny toppmodell av mobil hvert år? Ser det gang på gang, folk med hus og billån som driver å kjøper ny toppmodell hver gang en ny kommer ut. Hva får du igjen for det? Status? En eller annen psykisk gratifikasjon på at "yess, nå har jeg det nyeste og beste"? Er det så mye mer du kan gjøre med denne nye modellen kontra fjorårets? Har du virkelig prioriteringene dine på rett sted ved å kjøpe ny mobil til 8-10k, penger som kunne blitt brukt på andre ting?

 

 

Akkurat det finnes det jo ikke et fasitsvar på i det hele tatt, for det kommer jo an på som du også skriver hva/hvordan en prioriterer. Noen trenger en ny mobil, andre vil bare ha det nyeste, andre kan ha behov for noen av de siste oppgraderingene det kan være på en ny modell.

 

Slik er det jo med mange andre ting også, type pc, nettbrett, fotoutstyr, tildels bil, enkelte er flinkere til å holde Norge i gang ved å sirkulere litt på pengene ;)

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

JEG er skuffet over at Samsung ikke leverer S8 med 4k, men er det Note 8 som vil bli den hellige gral på skjermfronten?

 

Ja jeg ble ozo litt skuffet over 4k mangel men kommer med Qhd + da så øker litt fra 2560×1440 til 2960×1440 så litt bedre blir det ppi blir ca samme som s7 edge da skjermstørrelse øker en del

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor folk som ikke har særlig romslig økonomi prioriterer ny toppmodell av mobil hvert år? Ser det gang på gang, folk med hus og billån som driver å kjøper ny toppmodell hver gang en ny kommer ut. Hva får du igjen for det? Status? En eller annen psykisk gratifikasjon på at "yess, nå har jeg det nyeste og beste"? Er det så mye mer du kan gjøre med denne nye modellen kontra fjorårets? Har du virkelig prioriteringene dine på rett sted ved å kjøpe ny mobil til 8-10k, penger som kunne blitt brukt på andre ting?

 

Av samme grunn ivrige turgåere bruker tusenvis på ski. Barbiedokker bruker tusenvis på sminke, og fotballinteresserte bruker tusenvis på tur og kamp i England. Alle har sin interesse og hobby - hvem er vi til å dømme hva andre bruker pengene sine på?

 

Ift prioriteringer: Har du f.eks boliglån som du ikke betaler fordi du vil ha en S8 - da har du faktisk et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

JEG er skuffet over at Samsung ikke leverer S8 med 4k, men er det Note 8 som vil bli den hellige gral på skjermfronten?

 

Ja jeg ble ozo litt skuffet over 4k mangel men kommer med Qhd + da så øker litt fra 2560×1440 til 2960×1440 så litt bedre blir det ppi blir ca samme som s7 edge da skjermstørrelse øker en del

Det er jo ikke å øke oppløsningen, det betyr bare at de øker størrelsen på skjermen i en retning og ikke begge retninger så du får en annen aspekt ratio. Det må jo nesten være piksler i det nye området også, derfor blir den horisontale oppløsningen høyere, mens den vertikale forblir den samme. PPI-en burde forbli ca det samme.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...