Gå til innhold

Foto

SAMLETEST: «Helt» trådløse øreplugger

13 svar i denne tråden

#1 steinjarle

steinjarle

Bruker

• Redaksjonen
  • 169 innlegg
  •   8. februar 2016

Skrevet 23. februar 2017 - 06:00

_MG_9848.300x169.jpg

Heldigvis er det ett og annet lyspunkt når vi tester helt trådløse øreplugger.

SAMLETEST: «Helt» trådløse øreplugger
  • 0

#2 BizzyX78

BizzyX78

Bruker

• EKSTRA
  • Medlemmer
  • 559 innlegg
  •   1. september 2011

Skrevet 23. februar 2017 - 06:17

- "«Helt» trådløse øreplugger"

Hva med oss som vil ha "Helt kablede" øreplugger/hodetelephoner?

En "Kabled vs Tråløs" sammenligning hadde vært interesant lesning.
  • 3

#3 Limbeck

Limbeck

Bruker

• EKSTRA
  • Medlemmer
  • 11 172 innlegg
  •   18. juni 2004

Skrevet 23. februar 2017 - 08:29

Jeg tror ikke trådløse kan måle seg med trådete headset. Bluetooth og strømsparing gjør at man mister temmelig mye lydkvalitet. Trådløse stiller nok derfor i en egen kategori.

Dette innlegget har blitt redigert av Limbeck: 23. februar 2017 - 08:30

• 3

#4 Ompa Kaiiizer

Ompa Kaiiizer

Bruker

• Medlemmer
  • 278 innlegg
  •   14. januar 2011

Skrevet 23. februar 2017 - 11:41

Godt å se at ikke FailPods bare vinner by default, som jeg kanskje hadde forventet/fryktet.

All hail Apple!
  • 0

#5 BizzyX78

BizzyX78

Bruker

• EKSTRA
  • Medlemmer
  • 559 innlegg
  •   1. september 2011

Skrevet 23. februar 2017 - 12:57

Jeg tror ikke trådløse kan måle seg med trådete headset. Bluetooth og strømsparing gjør at man mister temmelig mye lydkvalitet. Trådløse stiller nok derfor i en egen kategori.

- Noen ganger vil man helst at ørepluggene/hodetelefonene skal være wireless, sånn som f.eks. til bruk av Mobil-TLF'er og muligens også til bruk av andre bærbare-medie-spillere.

Men der finnes jo flere bruksområder enn de to jeg nevnte der.

Som f.eks. til bruk ved lytting av musikk via et Stereo/AV-anlegg, til PC(Både Bærebar og Stasjonær), og til og med noen ganger til TV-titting og film.

Som du sier så går der en del tapt fra A til B ved bruk av tråløse alternativer.
Og jeg er sikker ikke alene om å synes at det er uaksepttabelt med tanke på at i de fleste tilfeller så er tråløse alternativer jevnt over hakket dyrere enn sine kablede søsken. i samme prissegment.

Selvsagt så finnes der kablede alternativer som er langt dyrere enn det igjen, men da som du sier så kan disse to typene ikke sammenlignes.

Jeg synes bare at det er mye Wireless DITT og Wireless DATT her på TEK, og alt for lite snakk om kablede alternativer.
For som sagt så finnes der mer enn bruk av Mobil-TLF'er.

Selvsagt om alle disse som har blitt testet er spesifikt tiltenkt til bruk av Mobil-TLF'er, som f.eks. at de har innebygget mikrofon, ja, da er saken en helt annen.
Men etter det jeg har sett og lest så er ikke alltid dette tilfelle.

Som er grunnen til at jeg tok dette opp...
  • 1

#6 Limbeck

Limbeck

Bruker

• EKSTRA
  • Medlemmer
  • 11 172 innlegg
  •   18. juni 2004

Skrevet 23. februar 2017 - 14:32

Eller som meg som jobber på gård eller i skog. Jo mindre som er i veien jo bedre. Dessuten hører jeg på lydbøker, noe som ikke krever lydkvalitet.
  • 1

#7 nessuno

nessuno

Bruker

• Medlemmer
  • 2 008 innlegg
  •   21. januar 2013

Skrevet 23. februar 2017 - 20:31

Stusser litt på beskrivelsen av AirPods:

"Ser ikke akkurat stilige ut"

Ser de dårlig ut? Ser de andre flaskekork-størrelse proppene bedre ut?
IMHO inntil de ande gigantiske proppene er ikke lengre akkurat det - så forbanna store (og derav direkte stygge) så virker det nokså meningsløst å beskylde AirPods for noe som helst mangel av estetisk apell.
Jeg kjøper i alle fall ingen andre propper enn kanskje AirPods hvis jeg endelig bestemmer meg inntil de er nettopp det - på størrelse med ørepropper.
  • 2

#8 Jimster

Jimster

Bruker

• Medlemmer
  • 459 innlegg
  •   7. januar 2004

Skrevet 24. februar 2017 - 09:53

Stilig å se sammenlignings bildet hvor kompakte Airpods er under oppbevaring. De skilter med 5t/24t batteri og ladekapasitet, og noen av de andre har ikke lading i esken engang. For folk som hører mest på podcaster og lydbøker så er lyden mer en god nok.

Håper feks Jaybird ripper det praktiske elementet med Airpods, og supplerer med bedre fit i ørene og vanntetthet. Samt at bluetooth generellt utvikler seg til en universell paring som minner om det Apple har fått til med W1 chippen.
  • 0

Telefoner jeg har eid:
2014 -> * iPhone 6*, Sony Xperia Z2(til salgs), LG G2,  iPhone 5, Samsung Galaxy S3, 

 iPhone 4,  iPhone 3GS,  iPhone 3G,  iPhone, HTC Touch Cruise, Nokia N95, Sony Ericsson K800i, Nokia N80, Qtek 9100, SE z600, Siemens MC60, Siemens C55, Siemens S35i, Nokia 5110, Ericsson GH 628, Philips Fizz! <- 1996

#9 vhguru

vhguru

Bruker

• Medlemmer
  • 152 innlegg
  •   3. mars 2003

Skrevet 24. februar 2017 - 11:01

Jeg har benyttet Bragi the Headphone i en måneds tid nå og må si meg ganske så uenig i denne anmeldelsen. Trudde først jeg hadde kjøpt "katta i sekken" når jeg først prøvde de med ørepluggene som satt på "by default". Lyden var spinkel og manglet bass. Byttet så ut silikonpluggene med de medfølgende skumgummi/ comply tips og forskjellen var som natt og dag. Helt sikkert ikke et lydbilde som tilfredstiller de audiofile, men i mine ører så er lydes så absolutt godkjent. Testet dere disse med silikonpluggene?
Har tidligere benyttet Bose soundsport wireless. Må nok inrømme at disse hadde litt bedre lyd, men syntes de var altfor stor og klumpete.
Bragi the headphone sitter som støpt i mine ører og har et diskret utseende når man går rundt med disse i ørene. Fantastisk deilig å bli kvitt alt av ledninger som dingler rundt kjakene:) To tomler opp for the Headphone!

http://www.theverge....-bluetooth-dash
  • 0

#10 Blinkskudd Igjen

Blinkskudd Igjen

Bruker

• Medlemmer
  • 10 innlegg
  •   4. desember 2012

Skrevet 25. februar 2017 - 11:52

Da leser du en annen test enn denne da vet du. :):):)
  • 0

#11 Blinkskudd Igjen

Blinkskudd Igjen

Bruker

• Medlemmer
  • 10 innlegg
  •   4. desember 2012

Skrevet 25. februar 2017 - 11:53

Vil si meg enig i det aller meste her, bortsett fra det faktum at AirPods ikke har punchy bass.
  • 1

#12 vhguru

vhguru

Bruker

• Medlemmer
  • 152 innlegg
  •   3. mars 2003

Skrevet 27. februar 2017 - 10:02

Vil si meg enig i det aller meste her, bortsett fra det faktum at AirPods ikke har punchy bass.

Og du har prøvd samtlige antar jeg....?
  • 0

#13 NIrD

NIrD

Bruker

• Medlemmer
  • 9 808 innlegg
  •   15. oktober 2003

Skrevet 7. mars 2017 - 04:17

har bestillt Crazybaby, virker ganske lovende.

Dette innlegget har blitt redigert av NIrD: 7. mars 2017 - 04:18

• 0

#14 jornl

jornl

Bruker

• Medlemmer
  • 73 innlegg
  •   5. april 2001

Skrevet 17. mars 2017 - 23:16

Har hatt et par jeg kjøpte på ebay i et par måneder nå... Bruker de mest til podcaster på ett øre, men helt OK til musikk på begge ørene.

Kosta 200,-

http://m.trait-tech....plus-white.html
  • 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere