Gå til innhold

ANMELDELSE: Sniper Elite 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en ting som har holdt meg unna denne serien i alle år. Navnet får det til å høres ut et low budged makkverk?

 

Synes lenge hele konseptet med sniper-spill hørtes utrolig døvt ut, men ga til slutt etter og prøvde Sniper Elite 3. Sniper Elite 4 ble kjapt forhåndsbestilt, for å si det sånn. Og det skuffet absolutt ikke. Men for den saks skyld, hva fanken betyr "Half Life" egentlig? Halvt liv? Og hvor bra kan et spilt kalt Doom egentlig være? Navnet har sjelden noe å si for kvaliteten på selve spillet. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det skuffet absolutt ikke. Men for den saks skyld, hva fanken betyr "Half Life" egentlig? Halvt liv?

 

Vel, Half-life, er et vanlig begrep i fysikken. Og den norske tittelen på spillet ville ha vært "Halveringstid" og ikke "Halvt liv".

 

Så med tanke på at spillet foregår i et forskningsmiljø innenfor kjernefysikklignende greier, så er tittelen relativt bra treffende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er en ting som har holdt meg unna denne serien i alle år. Navnet får det til å høres ut et low budged makkverk?

 

Synes lenge hele konseptet med sniper-spill hørtes utrolig døvt ut, men ga til slutt etter og prøvde Sniper Elite 3. Sniper Elite 4 ble kjapt forhåndsbestilt, for å si det sånn. Og det skuffet absolutt ikke. Men for den saks skyld, hva fanken betyr "Half Life" egentlig? Halvt liv? Og hvor bra kan et spilt kalt Doom egentlig være? Navnet har sjelden noe å si for kvaliteten på selve spillet. :)

Sniper høres veldig B-Spill ut ja.

 

Her kan du lese om Half-life, eller halveringstid om du vil.

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Half-life

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje jeg misser noe her men blir ikke dette spillet for lett? Mye av morroa må vel være å beregne avstand og kulebane? I Sniper spillene så har man alltid det røde siktet som viser deg hvor kulen lander.

 

I Arma 3 iforgårs så var jeg på kun 600m avstand og så en fiende som løp. Jeg kunne skyte men da ville jeg røpe min posisjon og hvis jeg bommet, så ville han ha drept meg da han hadde helautomat. Jeg måtte beregne kulebane utifra erfaring og ta hans bevegelse i betraktning. Sånt er kult men når slike spill blir for arkade så forsvinner jo hele morroa utav vinduet.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg misser noe her men blir ikke dette spillet for lett? Mye av morroa må vel være å beregne avstand og kulebane? I Sniper spillene så har man alltid det røde siktet som viser deg hvor kulen lander.

 

I Arma 3 iforgårs så var jeg på kun 600m avstand og så en fiende som løp. Jeg kunne skyte men da ville jeg røpe min posisjon og hvis jeg bommet, så ville han ha drept meg da han hadde helautomat. Jeg måtte beregne kulebane utifra erfaring og ta hans bevegelse i betraktning. Sånt er kult men når slike spill blir for arkade så forsvinner jo hele morroa utav vinduet.

 

Hei! Mulig jeg ikke var tydelig nok, men poenget er altså at du kan velge selv hvor vanskelig og komplisert det skal være. På det vanskeligste er det en temmelig masochistisk affære, hvor man nettopp må ta hensyn til ting som tyngdekraft, våpentype, vindstyrke, målets bevegelse, andre lydkilder i området, samt eventuelle konsekvenser.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...